Gjest Acer Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 (endret) Pandemien har ført til en frihetsberøvelse, og dei aller fleste er blitt berørt på eit eller annet vis, og mange sliter . Mange sosiale arangemanger er satt på vent, og innskrenka besøksforbud m.m. Hvordan har pandemien sålangt påvirket din livstil, og har troen på at mange sosiale arangemang som ikkje har vert aktive på lang tid vil igjennoppstå når pandemien engang tar slutt. ? Endret 29. april 2021 av Skybe
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Ingen forskjell. Ingen smitte her, så har levd som vanlig, samme har alle andre jeg kjenner her gjort. Anonymkode: 7b783...073
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Eremitt! Mer sosial på sosiale medier. Anonymkode: 75f80...02c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eremitt! Mer sosial på sosiale medier. Anonymkode: 75f80...02c Eremitt her også. Er dessuten både singel og uten barn, så jeg lever alene i leiligheten hvor jeg oppholder meg 99% av tiden. Kronisk sykdom hindrer meg i å gå turer. Er virkelig underernært på både menneskelig kontakt og på opplevelser. Men vi har ikke annet valg enn å ta en og en dag om gangen. Ingen aner hvor lenge dette vil pågå. Anonymkode: 6ac53...07c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Her jeg bor har kaféer og kino stort sett vært åpne, bare med litt restriksjoner. Går alene uansett siden de færreste andre jeg kjenner gidder. Har også vært i teater. Bare konserter som er avlyst. Mao ikke veldig stor forskjell. Anonymkode: b9afc...b50
skreppamedleppa Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Igjennom pandemien har jeg beholdt kontakt med 2 veldig gode venner. Vi har gjort ting som kanskje ellers hadde lett blitt med tanken, men som vi nå gjorde. F.eks, vi satt mye rundt bålpannen da pandemien var i begynnelsen.. kjøpte vin og termodres og satt i mange timer å skvaldret. Gått mye mye tur, pakket sekken med ved og stormkjøkken vinteren igjennom, og har satt å kost oss til de seinere nattetimer.. Pandemien har også lært meg noe, hva jeg ønsker og hvem jeg ønsker å prioritere tid sammen med og hva jeg ønsker å bytte ut i livet mitt.. Jeg er stortsett et ganske introvert vesen, og trives for meg selv men selvsagt har jeg følt på en viss "tomhets" følelse igjennom det hele. Men har blitt mer kreativ i aleine tiden igjennom dette (nei, bananbrød og hinderløype i hagen ble aldri min greie).. (Mørke) memes på some har reddet meg mang en nattetime.. Også gleder jeg meg til det hele åpnes, konserter, bylivet, alle de galne menneskene som stikker hodene sine for fullt ut igjen.. Til valgfriheten først og fremst 🤩 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Jeg flyttet til en ny by i sommer. Fikk tilbud om ny jobb. Kjente ingen her fra før. Jeg er en sånn person som er med på lønningspils og alt mulig sånt. Vet at jobben har pleid å ha sånt før korona. Men nå har det ikke vært noe. Det syns jeg har vært kjipt. Har knapt blitt kjent med noen på jobb andre enn de på teamet mitt. Går forbi lunsjrommet noen ganger, også står det en gjeng og skravler og ler, og jeg aner ikke hva de heter en gang. Vi er ikke mange ansatte, så jeg vet at hvis det hadde vært sosiale arrangementer hadde jeg blitt kjent med fler. Hadde også tenkt å kontakte en forening her i byen, hvor de driver med en hobby som jeg også driver med, men alt har jo vært avlyst. Jeg bor i en kommune der det har vært veldig mye smitte, så alt har vært stengt veldig lenge. Har ikke vært ute på byen en eneste gang siden vi flyttet hit, ikke vært på restaurant. Ikke vært på museer eller arrangementer i det hele tatt. Bare vært på jobb, sittet hjemme, dratt på besøk til hjembyen innimellom. Husker jeg kjeda meg fryktelig en helg. Dro på matbutikken og var der i sånn en time og bare kikka rundt. Hadde ingenting å gjøre. Dessuten har det vært ekstra stress med ny jobb og koronarestriksjoner på jobb. Måtte sette meg inn i alt som er nytt i en ny jobb og ny stillingstype, samtidig som jeg måtte sette meg inn i koronareglene, som igjen har blitt endret titt og ofte. Ting har vært uforutsigbart. Mye frem og tilbake. Vært litt redd i blant når smitten har vært på sitt høyeste. Jobber med mange mennesker rundt meg hver dag, så risikoen for smitte er høyere enn de som får ha hjemmekontor... Begynner å bli rimelig lei. Anonymkode: 35e6b...f02 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #9 Skrevet 30. april 2021 Jeg har truffet folk hele tiden, bare i mindre grupper, trenger ikke store grupper for å være lykkelig. Ellers er hjemmekontor perfekt, og vi er så heldige å få permanent løsning her. Savner crossfitsenter, konserter og reising uten restriksjoner. Synes mest synd på de som mister jobben. Anonymkode: 154c6...545 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 skreppamedleppa skrev (17 timer siden): Igjennom pandemien har jeg beholdt kontakt med 2 veldig gode venner. Vi har gjort ting som kanskje ellers hadde lett blitt med tanken, men som vi nå gjorde. F.eks, vi satt mye rundt bålpannen da pandemien var i begynnelsen.. kjøpte vin og termodres og satt i mange timer å skvaldret. Gått mye mye tur, pakket sekken med ved og stormkjøkken vinteren igjennom, og har satt å kost oss til de seinere nattetimer.. Pandemien har også lært meg noe, hva jeg ønsker og hvem jeg ønsker å prioritere tid sammen med og hva jeg ønsker å bytte ut i livet mitt.. Jeg er stortsett et ganske introvert vesen, og trives for meg selv men selvsagt har jeg følt på en viss "tomhets" følelse igjennom det hele. Men har blitt mer kreativ i aleine tiden igjennom dette (nei, bananbrød og hinderløype i hagen ble aldri min greie).. (Mørke) memes på some har reddet meg mang en nattetime.. Også gleder jeg meg til det hele åpnes, konserter, bylivet, alle de galne menneskene som stikker hodene sine for fullt ut igjen.. Til valgfriheten først og fremst 🤩 Gjorde jeg også... Så bryter ene venneparet opp og flytter til nordnorge. Takk for den altså. Tar ikke slikt så tungt vanligvis, men akkurat nå da livet føles som om det bare inneholder to vennepar fikk jeg nesten sammenbrudd av å miste det ene. Ufattelig kjipt. Glad for å ha hatt de dette året og de foregående selvsagt. Men ufattelig vanskelig å miste venner akkurat nå. Anonymkode: a52d2...b98
skreppamedleppa Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gjorde jeg også... Så bryter ene venneparet opp og flytter til nordnorge. Takk for den altså. Tar ikke slikt så tungt vanligvis, men akkurat nå da livet føles som om det bare inneholder to vennepar fikk jeg nesten sammenbrudd av å miste det ene. Ufattelig kjipt. Glad for å ha hatt de dette året og de foregående selvsagt. Men ufattelig vanskelig å miste venner akkurat nå. Anonymkode: a52d2...b98 Uff, utrolig kjipt Hun ene venninna mi skulle egentlig ta seg et reiseår i 2020, jeg bare priser meg selv lykkelig for at hun ikke reiste noen måneder før det hele startet her hjemme. Jeg unner hun å reise jorda rundt × med et liv jeg, men ikke i 2020/2021 altså! Så jeg føler med deg, ting ble så forsterket, og ensomheten ble landryg for noen og enhver..
Gjest Acer Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 Merker at det nå er begynt å røyne på. Sosiale arangemanger som vi var ein del regelmessig er uvirksomme. Barnebarn skal konfirmeres snart , og feiringen satt på vent. Alt av sosiale som vi var vant med tidligere er blitt historie. Mange ønkser i besøk i hjemmet, og vi har holdt oss mye hjemme siste året. Er begynt å bli sliten å lei, og hele tiden må gå rundt å tenke på å holde avstand til andre m.m. Det meste av utelivet slik vi kjenner det fra før om sommeren er blitt histore. Heldigvis har de hatt god kontroll med smitten her, og det takket vera at folk har tatt ansvar, og vist omsyn. Vi skulle reist til annen landsdel å besøkt slekt, men vert oppfordret om å holde oss hjemme.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Skrevet 30. april 2021 Skjønner ikke helt de som sier at " her har det vært som før pandemien fordi det har vært null smitte" , har dere ikke hørt om forebygging? Det skal bare EN smitta til for å starte et utbrudd, og er man ikke forberedt så er det 50 smitta før man rekker å snu seg. Så jeg skjønner ikke. Her har det vært ca 20 smitta i alt men folk her har brukt smittevernsregler gjennom hele. Det har vært null arrangementer, spisesteder og hotell har vært stengt i perioder osv. Så jeg har hatt noen få faste nærkontakter og ikke vært på shopping eller kafe mer enn to ganger i 2020 og 2021. Vært mye ensom og livet er kjipt. Anonymkode: 79c7d...a69 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #14 Skrevet 30. april 2021 Har på mange måter hatt det som før. Det har jo vært åpning for besøk, selv om vi aldri har vært flere enn fire samlet hjemme på en gang, har god plass. Ellers møtes vi ute, turer, bålpanne, og så videre. Restauranter har vært åpne hele tiden, så har vært en del ute og spist. Har også vært sammenkomster med jobb, og to bryllup. I fjor sommer med hele 90 stykker, da det var åpent for opp til 100. Kontoret er åpent med halv kapasitet, så kan velge å være der til og fra, og da spise lunsj eller ta en kaffe med kollegaer. Eneste som ikke har skjedd det siste året er jo julebord, større venninnekvelder, to bryllup er utsatt, samlinger med jobb og helgeturer til utland, men ser jeg er heldig i forhold til de som bor i Oslo. Anonymkode: a0f6a...205
Gjest Acer Skrevet 30. april 2021 #15 Skrevet 30. april 2021 Noen er ikkje så sosiale av seg fra før, og trivest best i sitt eget selskap kanskje med hjemmekontor. Mange som har hjemmekontor savner etterkvart miljøet på jobben saman med andre arbeidskolgaer, firmafester o.l. Sommeren har m.a. vert høydepunkt for festivaler. konserter, fotballkamper o.l, men det er noe som ein må sjå langt etter enda.
13579 Skrevet 30. april 2021 #16 Skrevet 30. april 2021 Skybe skrev (6 timer siden): Noen er ikkje så sosiale av seg fra før, og trivest best i sitt eget selskap kanskje med hjemmekontor. Mange som har hjemmekontor savner etterkvart miljøet på jobben saman med andre arbeidskolgaer, firmafester o.l. Sommeren har m.a. vert høydepunkt for festivaler. konserter, fotballkamper o.l, men det er noe som ein må sjå langt etter enda. Av hensyn til smittefaren bør alle holde seg alene hjemme (evt ett rom til hver person i en familie) og aldri snakke med noen annen unntatt via telefon eller PC. Begrensing av elektronisk kommunikasjon er foreslått, men så vidt jeg vet, er det aldri vedtatt å anbefale. Helst bør alle holde seg unna butikker, til nød kan enkeltpersoner kjøpe mat på nærmeste butikk inntil én gang pr uke. Om man må jobbe utenom hjemmet, bør all transport foregå til fots eller pr sykkel e.l. Opphold utenfor hjemmet kan skje relativt trygt bare dersom en alltid bruker nytt og dobbelt munnbind samt visir. Dersom alle hadde etterlevd dette, kunne epidemien vært begrenset og hundrevis av liv ville blitt spart samt mye alvorlig sykdom unngått.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #17 Skrevet 1. mai 2021 Ingenting vil gjenoppstå etter pandemien, tiltakene er permanente. Anonymkode: 3c8b4...f29
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #18 Skrevet 1. mai 2021 Her har jeg hatt nærkontakt med to venner, og det føles nesten som at jeg har mistet alle andre. Terskelen for å invitere folk med på ting har blitt så høy; man kan liksom ikke forvente at folk vil utsette seg for smitte for være med akkurat deg. Da lar man heller være å spørre. Det blir spennende å se om man hatt mistet relasjoner for alltid. Korona har jo liksom tydeliggjort hvilke relasjoner som var mindre viktige for både meg og andre, og det er ikke sikkert alle er like fornøyde med ikke å ha blitt inkludert i den nære sirkelen. Savner i liten grad større sammenkomster, da jeg som regel møter få personer av gangen. Anonymkode: 41f35...501
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #19 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 30.4.2021 den 14.34): Gjorde jeg også... Så bryter ene venneparet opp og flytter til nordnorge. Takk for den altså. Tar ikke slikt så tungt vanligvis, men akkurat nå da livet føles som om det bare inneholder to vennepar fikk jeg nesten sammenbrudd av å miste det ene. Ufattelig kjipt. Glad for å ha hatt de dette året og de foregående selvsagt. Men ufattelig vanskelig å miste venner akkurat nå. Anonymkode: a52d2...b98 Vennepar? Som innebærer at du i hverdagen har en partner? Kanskje du kan invitere noen som er helt alene inn i sirkelen din? Anonymkode: c2f33...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #20 Skrevet 1. mai 2021 Her er det lite smitte, så jeg har levd omtrent som vanlig. Har vært spise ute med venner like mye som før coronaen. Hvorfor bruker du så mye mellomrom? Det gjør teksten rotete og vanskelig å lese. Anonymkode: edb2e...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå