Gjest Gjest Skrevet 1. september 2005 #1 Skrevet 1. september 2005 Jeg har nylig blitt leietaker for første gang og derfor lurer jeg på om jeg kanskje bør forsikre tingene mine? Leiligheten er det jo eier som forsikrer, regner med at mine ting ikke er forsikret der? Eller er de det? Dersom de ikke er det, hva koster en innboforsikring i året sånn ca? Nei, jeg har ingen kostbare malerier eller andre uerstattelige kunstgjenstander, tenker mer på at hvis det brenner så får jeg kjøpt meg en ny sofa liksom
sixx Skrevet 1. september 2005 #2 Skrevet 1. september 2005 Innbo må du forsikre selv ja. Vår skal dekke 1,5 mill..og koster ca. kr. 800,- pr. år. Tror Gjensidige tilbyr studentinnboforsikring med dekning kr. 250.000,-...aner ikke pris.
vixen Skrevet 2. september 2005 #3 Skrevet 2. september 2005 Tror det er 300-400 i året eller noe sånt.. ikke store summen delt på et år. -viXen-
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Jeg gikk inn på ifs sider i går, regnet ut at det ble 317 kroner, så det bør jeg nok klare Jeg vet ikke alt sånt om brann osv i gården ennå, må finne ut av det før jeg bestiller (var masse spørsmål om alarmsentral osv)
Gjest GreenSky Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Får det gratis gjennom fagforeningen.
sixx Skrevet 2. september 2005 #6 Skrevet 2. september 2005 Får det gratis gjennom fagforeningen. ← Ikke alle som er organisert hos LO.
Snuppelure Skrevet 3. september 2005 #7 Skrevet 3. september 2005 Sjekk også kvaliteten på forsikringen. En billig eller gratis forsikring kan bli veldig dyr om den ikke er riktig utformet for deg.
diddi Skrevet 4. september 2005 #8 Skrevet 4. september 2005 Jeg var medlem av LO i studietiden (billig studentmedlemskap) og hadde forsikring gjennom det. Når jeg begynte å jobbe, så meldte jeg meg ut og inn i en annen fagforening.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2005 #9 Skrevet 4. september 2005 LO er ikke interessant for meg å melde meg inn i uansett
Gjest Gjesta Skrevet 5. september 2005 #10 Skrevet 5. september 2005 Det er ikke bare LO som tilbyr forsikringer. Dersom du er fagorganisert (for eksempel i YS) bør du sjekke hva de tilbyr. Medlemskap i diverse foreninger (ikke bare fagforeninger) kan også gi brukbare rabatter på forsikring.
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2005 #11 Skrevet 5. september 2005 Vil ikke inn i fagforeninger og forsøker så godt jeg kan å holde meg unna andre foreninger også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå