AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Og da mener jeg ikke pga kjønn eller hudfarge, men at man merker at det stilles helt forskjellige krav til arbeidstakere eller at det som ikke er greit for deg å gjøre er helt ok for dine kollegaer. Har du opplevd det? Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Veldig vanlig. Og ja, har opplevd det. Anonymkode: b7efb...b88 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Veldig vanlig. Og ja, har opplevd det. Anonymkode: b7efb...b88 Kan du gi et eksempel? 🙂 Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Jeg har opplevd det, men mest i form av at andre gjør en dårligere jobb og slipper unna med det. Det stilles derfor høyere krav til meg enn til dem, og arbeidsmengden min blir større Anonymkode: a58d8...22f 16
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Jeg har opplevd kolleger som er kranglete, nekter å utføre enkelte arbeidsoppgaver. Stadige diskusjoner med ledere, men allikevel så havner de i ledelsen selv. Flere av disse diskusjonene hadde vært nok for meg til å ikke gi de noe lederansvar. Det er enormt mye forskjellsbehandling i firmaet jeg jobber i. Anonymkode: c8327...426
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har opplevd det, men mest i form av at andre gjør en dårligere jobb og slipper unna med det. Det stilles derfor høyere krav til meg enn til dem, og arbeidsmengden min blir større Anonymkode: a58d8...22f Har du sagt noe om det til sjefen? Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Det jeg ofte ser er at en person må gjøre oppgaven selv mens den andre får hjelp av sjefen med akkurat samme oppgave. Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 Veldig vanlig ja. Dessverre mange dårlige ledere der ute Anonymkode: e1f85...015 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ofte ser er at en person må gjøre oppgaven selv mens den andre får hjelp av sjefen med akkurat samme oppgave. Anonymkode: 74df8...252 Det kan jo være fordi sjefen har erfart at «den andre» ikke klarer å gjøre oppgaven på egenhånd? Ja, opplever litt at det stilles ulike krav til de ansatte - de som er flinke, pliktoppfyllende og selvstendige får ofte større/ mer krevende oppgaver. Denne forskjellsbehandlingen er vel oftest noe den ansatte som får mer jobb er fornøyd med. Mange liker å ha vanskelige oppgave å strekke seg etter, andre er fornøyd med enklere oppgaver. Sjefer som ser dette og behandler forskjellig synes jeg er en god sjef! Anonymkode: 881f0...394 10
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan jo være fordi sjefen har erfart at «den andre» ikke klarer å gjøre oppgaven på egenhånd? Ja, opplever litt at det stilles ulike krav til de ansatte - de som er flinke, pliktoppfyllende og selvstendige får ofte større/ mer krevende oppgaver. Denne forskjellsbehandlingen er vel oftest noe den ansatte som får mer jobb er fornøyd med. Mange liker å ha vanskelige oppgave å strekke seg etter, andre er fornøyd med enklere oppgaver. Sjefer som ser dette og behandler forskjellig synes jeg er en god sjef! Anonymkode: 881f0...394 Men da må den som får flere oppgaver settes pris på, synes du ikke? Jeg har et par superflinke kollegaer som jobber masse, men de får oftere kjeft og noen ganger "indirekte trusler" fra sjefen som sier at hvis de ikke gjør sånn og sånn, får de sparken. Logisk?? Anonymkode: 74df8...252 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 Er ganske fornøyd med sjefen min, men vet at de har en tendens til å "favorisere" de som de er venner med på privaten også. Og de har også en kronisk sykdom som av og til gjør at de er i litt dårlig humør og kan glefse uprovosert og avfeie ting uten å tenke seg om. For eksempel, en kollega av meg som var kompis med sjefen. Denne kollegaen var notorisk lat/unnasluntrer. Da vi hadd vaktbytte, hadde jeg lagt en lapp på tastaturet. Store, røde bokstaver med en beskjed. Rett oppå tastaturet der de satt, slik at de ikke skulle unngå å se lappen. Slik var normalt i tilfeller når det var hektisk og vi ikke hadde tid å stå og informere hverandre i vaktbytte. Jeg hadde måtte hjelpe en annen på sin post, så vaktbytte mitt var litt hektisk. Men jeg hadde ingen grunn til å tro at lappen ikke skulle bli sett. Kollegaen min "så" ikke lappen (men hadde riktignok flyttet den til ved siden av tastaturet, såklart, fordi de hadde jo sittet og scrollet og surfet på PCen.) Sjefen min ga meg en skyllebøtte, for det var min feil at kollegaen min ikke hadde sett lappen. Selvsagt hadde de sett lappen, noe annet er umulig. Det var også et par ganger hvor jeg for eksempel foreslo en ting til sjefen, som ville gjøre ting mer lettvint. Husker ikke nå hva det var, men det var en ting jeg og en annen kollega hadde snakket litt om. Noe helt trivielt som ville gjort en forskjell på ting. Jeg nevnte det for sjefen, som avfeide det tvert med at det var dumt pga mange grunner. Jeg orket ikke ta det opp flere ganger så klart, og snakket ikke mer om det. Helt til kollegaen min sa hun hadde nevnt det igjen for sjefen, og da hadde sjefen vært helt med og ment at det var kjempelurt osv. Kollegaen min ble ganske forbløffet da jeg sa hvilken reaksjon jeg fikk av sjefen den gang jeg foreslo akkurat det samme. Anonymkode: 81286...a62
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ganske fornøyd med sjefen min, men vet at de har en tendens til å "favorisere" de som de er venner med på privaten også. Og de har også en kronisk sykdom som av og til gjør at de er i litt dårlig humør og kan glefse uprovosert og avfeie ting uten å tenke seg om. For eksempel, en kollega av meg som var kompis med sjefen. Denne kollegaen var notorisk lat/unnasluntrer. Da vi hadd vaktbytte, hadde jeg lagt en lapp på tastaturet. Store, røde bokstaver med en beskjed. Rett oppå tastaturet der de satt, slik at de ikke skulle unngå å se lappen. Slik var normalt i tilfeller når det var hektisk og vi ikke hadde tid å stå og informere hverandre i vaktbytte. Jeg hadde måtte hjelpe en annen på sin post, så vaktbytte mitt var litt hektisk. Men jeg hadde ingen grunn til å tro at lappen ikke skulle bli sett. Kollegaen min "så" ikke lappen (men hadde riktignok flyttet den til ved siden av tastaturet, såklart, fordi de hadde jo sittet og scrollet og surfet på PCen.) Sjefen min ga meg en skyllebøtte, for det var min feil at kollegaen min ikke hadde sett lappen. Selvsagt hadde de sett lappen, noe annet er umulig. Det var også et par ganger hvor jeg for eksempel foreslo en ting til sjefen, som ville gjøre ting mer lettvint. Husker ikke nå hva det var, men det var en ting jeg og en annen kollega hadde snakket litt om. Noe helt trivielt som ville gjort en forskjell på ting. Jeg nevnte det for sjefen, som avfeide det tvert med at det var dumt pga mange grunner. Jeg orket ikke ta det opp flere ganger så klart, og snakket ikke mer om det. Helt til kollegaen min sa hun hadde nevnt det igjen for sjefen, og da hadde sjefen vært helt med og ment at det var kjempelurt osv. Kollegaen min ble ganske forbløffet da jeg sa hvilken reaksjon jeg fikk av sjefen den gang jeg foreslo akkurat det samme. Anonymkode: 81286...a62 Ja! Det er definitivt forskjellsbehandling. Hva bør man gjøre da? Si fra eller holde kjeft? Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 Veldig mye forskjellsbehandling på alle måter der jeg jobber, i det offentlige. Hadde ærlig talt forventet bedre. Regner med at jeg går over til privat sektor (igjen) så fort sjansen byr seg. Anonymkode: e30eb...0d0 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig mye forskjellsbehandling på alle måter der jeg jobber, i det offentlige. Hadde ærlig talt forventet bedre. Regner med at jeg går over til privat sektor (igjen) så fort sjansen byr seg. Anonymkode: e30eb...0d0 Kan du gi noen eksempler? 🙃 Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Den sykeste sjefen jeg har hatt gjorde masse forskjellsbehandling. I tillegg serverte han mine ideer som sine på avdelingsmøtene. Psykopat og narsissist. Anonymkode: e72de...d13 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men da må den som får flere oppgaver settes pris på, synes du ikke? Jeg har et par superflinke kollegaer som jobber masse, men de får oftere kjeft og noen ganger "indirekte trusler" fra sjefen som sier at hvis de ikke gjør sånn og sånn, får de sparken. Logisk?? Anonymkode: 74df8...252 Nei, dette synes jeg ikke virker riktig eller rettferdig. Jeg har aldri opplevd noe annet enn at de som gjør en god jobb blir satt pris på. Dette høres jo veldig ulogisk ut - at sjefer skal true de mest verdifulle medarbeiderne med sparken. De fleste sjefer gjør det motsatte - prøver å få disse til å fortsette. Jeg hadde slutter ganske fort der hadde jeg vært den flinke medarbeideren. Anonymkode: 881f0...394
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den sykeste sjefen jeg har hatt gjorde masse forskjellsbehandling. I tillegg serverte han mine ideer som sine på avdelingsmøtene. Psykopat og narsissist. Anonymkode: e72de...d13 Jobber du der fortsatt? Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, dette synes jeg ikke virker riktig eller rettferdig. Jeg har aldri opplevd noe annet enn at de som gjør en god jobb blir satt pris på. Dette høres jo veldig ulogisk ut - at sjefer skal true de mest verdifulle medarbeiderne med sparken. De fleste sjefer gjør det motsatte - prøver å få disse til å fortsette. Jeg hadde slutter ganske fort der hadde jeg vært den flinke medarbeideren. Anonymkode: 881f0...394 Riktig. Det er snakk om min kollega. ALLE vet at hun er den flinkeste, men jeg tror at hun ikke slutter pga 1) litt usikker på seg selv 2) korona Anonymkode: 74df8...252
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber du der fortsatt? Anonymkode: 74df8...252 Nei, men har en pågående sak mot arbeidsplassen. Anonymkode: e72de...d13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå