AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Jeg er i en situasjon som gjør at jeg ikke kan stå i den jobben jeg har, og jeg er derfor sykmeldt og planlegger å si opp så snart jeg får tilbud om en ny jobb. Men, de problemene jeg har er relatert utelukkende til arbeidsstedet i seg selv, og jeg har derfor mulighet for å jobbe for en annen arbeidsgiver. De arbeidsgiverne jeg har vært i kontakt med trenger folk så fort som overhodet mulig. Er det noen som har erfaring med om man kan arbeide for en annen arbeidsgiver, selv om man er sykmeldt fra den opprinnelige ut oppsigelsestiden? Venter forøvrig på samtale med veileder i nav, og får god støtte og forståelse derfra, da situasjonen er ganske ille. Men jeg er så nysgjerrig; er det i det hele tatt mulig å gjennomføre? Jeg ønsker jo å jobbe, ikke gå hjemme hele oppsigelsestiden, liksom.. Anonymkode: d90e2...07b
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Du er prisgitt din nåværende arbeidsgiver i dette tilfelle, de må godta at du jobber for noen andre da det etter loven ikke er tillatt og øke seg sin inntektsevne hos noen andre under sykemelding. Hvor mye du jobber hos ny arbeidsgiver vil da avkorte sykepenger fra din arbeidsgiver/NAV. Anonymkode: e6763...699
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er prisgitt din nåværende arbeidsgiver i dette tilfelle, de må godta at du jobber for noen andre da det etter loven ikke er tillatt og øke seg sin inntektsevne hos noen andre under sykemelding. Hvor mye du jobber hos ny arbeidsgiver vil da avkorte sykepenger fra din arbeidsgiver/NAV. Anonymkode: e6763...699 Kan forøvrig legge til at grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg står i samme situasjon selv. Anonymkode: e6763...699
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du er prisgitt din nåværende arbeidsgiver i dette tilfelle, de må godta at du jobber for noen andre da det etter loven ikke er tillatt og øke seg sin inntektsevne hos noen andre under sykemelding. Hvor mye du jobber hos ny arbeidsgiver vil da avkorte sykepenger fra din arbeidsgiver/NAV. Anonymkode: e6763...699 Okey, takk for info! Men om de ulike arbeidsstedene det er snakk om går under en og samme kommune, da? Dvs at arbeidsgiver strengt tatt blir den samme, men nytt arbeidssted. Er det nærmeste leder som avgjør dette da, eller kan selve kommunen avgjøre dette? ts Anonymkode: d90e2...07b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #5 Skrevet 30. april 2021 Ta kontakt med nav og hør om du kan få ordningen «friskmelding til arbeidsformidlingen». Da slipper du oppsigelsestid. De har mye mer å tjene på at du raskt kommer over i ny jobb enn at du blir gående sykemeldt i lang tid i påvente av ny jobb. Lykke til❤️ Anonymkode: cebf0...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå