AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Hva passer best til å beskrive ditt hjem; orden eller kaos? Hos meg er det ofte kaoset som råder og det er helt greit. Av og til trenger man mer å få trening, frisk luft eller litt sosialt og da syns jeg det er helt greit å rømme fra benken full av oppvask og kjelene fra gårsdagens middag. Hva tenkter du? Anonymkode: 74191...02c 1
Ullvott Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Kaos stresser meg, så jeg foretrekker orden. Som regel er huset noe midt i mellom, da jeg ikke bor alene her. Vi har litt ulik terskel for rot og kaos, og må tilpasse oss hverandre begge to.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Orden, til de grader. Tar en rydde- og vaskerunde hver eneste dag. Absolutt alt har sin plass. Senga er redd opp. Klær for dagen etter er lagt frem. Om noe står på benken er det utelukkende fordi oppvaskmaskinen er på. Anonymkode: 291b7...8ad
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Orden. Hjemmet mitt kan se litt litt tilfeldig ut, men der hersker høy grad av orden om man ser litt bedre etter. Anonymkode: 165f4...72e
Gjest Timeplan Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 (endret) Jeg foretrekker nok orden, selv om interiøret mitt skriker mer bohem og urban jungle. Men alt har (som regel) sin faste plass, og jeg hadde hatt enda bedre system om jeg bodde alene. Boden er helt kaos da. Og samboeren min har en roteskuffe og et roteskap som jeg prøver å ignorere. Edit: roteskap, ikke ekteskap 😂 Endret 29. april 2021 av Timeplan
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Kaaaooos! Jeg blir egentlig sprø av det, vi flyttet inn da jeg var gravid og kjempekvalm, også gikk kjempekvalmen over i kjempebekkenløsning så etter 6 mnds har jeg fremdeles ikke flyttet skikkelige inn og ingenting har sin egen plass. Mannen "ser" ikke ting som må gjøres og ungen bare roter 🙈 Jeg håper en grei baby og samarbeidsvillig kropp sånn at vi en vakker dag kan få ihvertfall litt orden igjen, selv om kaoset nok fort tar over med små i hus. Anonymkode: 82f0d...15b
skreppamedleppa Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Mix av godt og blandet 😅 Jeg har et bohem hjem, med masse farger og "dill" og mistrives veldig i et minimalistisk landskap. Men trives stort sett med at tingene mine er på plass.. Men av og til blir det vel så som så.. Men om sommeren så går jeg heller en god fjelltur med bikkjen enn å rydde, vaske gulv, ta klesvask altså.. og det gjør meg ikke noen ting i det hele tatt, ingen som tar det fra meg uansett. De få sommerdagene vi på Vestlandet er velsignet med finvær så finnes det viktigere ting å gjøre enn å ha orden, så da kan gulvet glatt ikke bli vasket på en stund for å si det sånn f.eks. Men måtte jeg velger så trives jeg bedre å være på besøk til noen som venner f.eks "der det ikke er så nøye", enn noen som er mer nevrologiske i sine ordensvaner.. (ja da satt på spissen) 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #8 Skrevet 30. april 2021 Her er det en god blanding. Anonymkode: bb5da...f49
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2021 #9 Skrevet 5. mai 2021 Sjelden skitne kjeler osv. Før sto skitne glass og tallerkner på benken. Nå setter vi alt inn med en gang. Har og innført at vi starter oppvaskmaskinen og rydder ut før leggetid. Herlig å starte dagen med ryddig kjøkken! Pluss at tom oppvaskmaskin er gull på morgenen, ingenting blir ikke stående på benken. Jeg og mannen er gedigne rotehoder av natur. Før var det kaos. Jeg fikk nok. Innførte flere rutiner, b.la det å ikke gå tomhendt en vei. Vaner tar tid å innarbeide. Siden jeg vokste opp i rot og har levd som rotehode halve livet har jeg måttet terpe på egne rutiner. Nå etter et år går aldri-tomhendt-rutinen på automatikk. Har gått fra å være rotehode til ganske velorganisert. Multitasking og det å ordne ting med en gang er løsningen her. Slenge noe i vaskemaskinen når man er på do, ta en shining over badevasken etter tannpuss (har alltid en flaske jif eller zalo stående på badet) , brette klær mens man ser på tv.. Men å støvsuge eller vaske gulvet når det er fint vær prioriterer jeg ikke! Anonymkode: 5de42...42d 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 8. mai 2021 #10 Skrevet 8. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 16.39): Hva passer best til å beskrive ditt hjem; orden eller kaos? Hos meg er det ofte kaoset som råder og det er helt greit. Av og til trenger man mer å få trening, frisk luft eller litt sosialt og da syns jeg det er helt greit å rømme fra benken full av oppvask og kjelene fra gårsdagens middag. Hva tenkter du? Anonymkode: 74191...02c Jeg vil si "bølgete" . Noen ganger er det rotete men ikke "kaos". Noen ganger er det ryddig som vi trives best med. Det går litt i bølger vil jeg si, men ingen ekstreme bølger. Det hoper seg litt opp hos oss som hos alle andre mennesker, innimellom.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #11 Skrevet 8. mai 2021 Jeg blir veldig stresset over å ha det rotete, klarer bare å slappe av om det er relativt ryddig rundt meg.... Anonymkode: ce39b...cba
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #12 Skrevet 8. mai 2021 Her i huset er det orden i kaoset. Anonymkode: 4b6c9...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2021 #13 Skrevet 8. mai 2021 Mest kaos.. eller rotete 😅 selv om jeg hater det! Har ett barn på 4 som er skikkelig rote kopp, sitter aldri stille og pusler på med alt fra hobby ting, leker til stein og pinner 😂 så jeg kan rydde og det er like rotete igjen etter 20 min... rydder konstant.. Anonymkode: 36fe9...ae7
Taluno Skrevet 9. mai 2021 #14 Skrevet 9. mai 2021 Litt orden i kaos, og litt kaos i orden! Soverommet er konstant kaos, og ganske lite orden i det kaoset Bad og stue er stortsett ganske orden, med litt kaos innimellom. Kjøkken varierer etter dagsform! For øyeblikket hersker svært god orden der, tidligere i uken var jeg flau over å vise kjøkkenet fram til meg selv... Kjøkkenskap er veldig orden, skap i gangen er veldig kaos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå