Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt utsatt for trust issues og komplekser fra før, men jeg kjenner at jeg bærer kraftig nag til han forrige som "backstabbet" meg og gav meg varige mén i form av at jeg ikke klarer å åpne meg opp for en ny mann.

Jeg klarer ikke å gi av meg selv ordentlig, jeg spiller tøff i trynet og jeg lar mannen gjøre det meste av jobben. Som regel forgjeves, og når han backer ut tenker jeg mer at det oppfyller bare det jeg trodde. Det er en ond sirkel.

Hjertet mitt er mersom ødelagt, selv om jeg er over selve kjærlighetssorgen. Noe av selvbildet eller hva jeg skal kalle det, er ødelagt. Jeg bærer nag, men vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det. Kjenner at jeg har blitt en såkalt kvinnesjåvinist! Skikkelig kjipt

Anonymkode: 151d7...55b

Skrevet

Vel, kanskje du skal gi opp datingen til du er ferdig med denne backstabberen?

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var litt utsatt for trust issues og komplekser fra før, men jeg kjenner at jeg bærer kraftig nag til han forrige som "backstabbet" meg og gav meg varige mén i form av at jeg ikke klarer å åpne meg opp for en ny mann.

Jeg klarer ikke å gi av meg selv ordentlig, jeg spiller tøff i trynet og jeg lar mannen gjøre det meste av jobben. Som regel forgjeves, og når han backer ut tenker jeg mer at det oppfyller bare det jeg trodde. Det er en ond sirkel.

Hjertet mitt er mersom ødelagt, selv om jeg er over selve kjærlighetssorgen. Noe av selvbildet eller hva jeg skal kalle det, er ødelagt. Jeg bærer nag, men vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det. Kjenner at jeg har blitt en såkalt kvinnesjåvinist! Skikkelig kjipt

Skjønner hvordan du har det. Hva utsatte han deg for,? Her er det mange løgner jeg prøver å fordøye. Men vanskelig å komme over det. Går ut over selvtilliten 😪

Anonymkode: 58b9d...78a

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vurder ett nytt forhold før gamle sår er overstått. Hvis ikke kan det lett overføres til ny uskyldig partner og kbnekke det forholdet også. 

Anonymkode: 4725d...a98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Gå til psykolog så får du gode verktøy for å se livet fra en annen vinkel og ellers så tar det bare tid noen ganger. Hodet vet hva som er riktig men kroppen din husker og det tar tid før hodet og kropp spiller på lag igjen. 

Anonymkode: f3f1b...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler terapi. Psykologen min sa at jeg hadde havnet i en ond sirkel. For hvis du har mye negativitet i livet ditt som påvirket psyken din så kan du faktisk tiltrekke deg personer med dårlige hensikter. 
Slet veldig med dårlig selvtillit og var veldig lett å manipulere. 

Hadde flere forhold bak meg med voldelige menn, menn som utnyttet meg og manipulerte meg. Hadde en som var notorisk utro. 
Etter 1 års tid med terapi og klarte å bygge meg opp igjen så fant jeg mannen i livet mitt. Giftet oss og fikk barn sammen. Da jeg var sterk psykisk så tiltrakk jeg menn som var bra for meg 😊 for jeg visste at jeg fortjente å ha kjærlighet i livet mitt

Anonymkode: 7fbf1...905

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva hjelper det deg egentlig? Gå videre og ikke la denne fyren senke enda dypere nå som du er fri!

Anonymkode: a1b52...7af

AnonymBruker
Skrevet

Det er naturlig å ikke lett stole på en ny når du har blitt svikta. 

Du kan ta det i babysteps  

Anonymkode: 4722b...229

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg, vært igjennom litt av det samme egentlig, men jeg prøver å tenke at ved å bære nag så ødelegger jeg igjen bare for meg selv, han selv lever livets glade dager og her er jeg skadet . Nei den slags makt skal han ikke få ha over meg! Ta livet ditt tilbake finn tilbake til deg selv og vent med dating :) 

Anonymkode: 12f2c...74a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gi slipp på det. Om en eks ikke behandla deg fint, så går det på deres konto. Din konto er å lage et fint liv for deg og de rundt deg 

Anonymkode: 4722b...229

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri vurder ett nytt forhold før gamle sår er overstått. Hvis ikke kan det lett overføres til ny uskyldig partner og kbnekke det forholdet også. 

Anonymkode: 4725d...a98

Dette!

Anonymkode: 43aed...4d2

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Veldig gode poeng dere kommer med. Jeg har tatt dette opp med en terapeut tidligere, men vedkommende sier at dette nok løser seg dersom jeg tar "baby steps" mot en ny relasjon, fremfor å kaste meg inn i noe med hjertet i hånden. At jeg gjør rett i å være forsiktig, men samtidig må finne en balanse. Dette er helt sikkert sant, men jeg merker at foreløpig takler jeg ikke å ta smååå steg med noen, en gang. Det kjennes viktigere å være usåret enn å være involvert.

Jeg har liksom blitt allergisk mot dating, kjennes det som. Jeg vil jo ikke holde meg helt unna, men merker at jeg "spiller" litt med uttad, samtidig som at jeg kjenner at jeg reagerer på hvert minste tegn på avvisning eller potensielle red flags. Det er overdrevne reaksjoner på den minste ting, og jeg gir raskt opp eller tenker raskt negativt om andre (les; menn). 

Før ble jeg raskt glad og optimistisk av hele opplegget, mens nå er det andre følelser som regjerer. Dritt!

Det jeg må finne ut av nå er  h v o r d a n  jeg skal klare å stole på at noen har ærlige intensjoner igjen, og ikke vil meg "vondt" eller kun tar seg selv først. Men føler at jeg har kommet dit at alt mistenkeliggjøres, med mindre folk er veldig tydelige mot meg verbalt og klarer å være veldig konsistente i oppførselen. 

Skrevet

Å bære nag er som å drikke gift og vente på at den andre personen skal dø.

Gjort er gjort, fortiden får du ikke gjort noe med. Hvis du lar det gamle fortsette å ødelegge for deg, så er det faktisk ett valg. Du velger din framtid.

Du kan gå i terapi, sannsynligvis er det eneste som skjer, er at du får en person som sitter sammen med deg, og ber deg vurdere hvor relistiske dine oppfatninger om verden er. Gjør gjerne det, det kan være nyttig. Men du kan også gjøre mye alene.

Noen vil kanskje si "Men herregud, kan jo ikke bare endre mening"

Nei, så enkelt er det ikke, men man kan bruke tid på å plukke alle antagelser, opplevelser, og følelser fra hverandre. Når det er gjort, og tankene er sortert i de boksene som er mest realistisk og/eller nyttig å ha som antakelse. Så kan det være at man har endret sin egen tankegang om ting.

HVER ting du tviholder på, vurder opplevelsen, plasser feil der du mener det hører hjemme, og så frigjør du deg fra fra det. Sannsynligvis er en del av prosessen at du kanskje må ta ansvar selv for ting du ikke har tenkt over. Så kan man føle litt på det, lære, og gå videre.

Du mistenkeliggjør alt fordi du lever med en oppfattelse av at du har rasjonelle begrunnelser for det på ett eller annet nivå. Revurder de, og gå tilbake og se på hvordan de oppstod i utgangspunktet, og tenk på den situasjonen den gangen, osv.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har liksom blitt allergisk mot dating, kjennes det som. Jeg vil jo ikke holde meg helt unna, men merker at jeg "spiller" litt med uttad, samtidig som at jeg kjenner at jeg reagerer på hvert minste tegn på avvisning eller potensielle red flags. Det er overdrevne reaksjoner på den minste ting, og jeg gir raskt opp eller tenker raskt negativt om andre (les; menn). 

Ett retorisk spørsmål. Er du sikker på at du vet hva du vil ? Hvor kommer denne allergien fra ? Hvorfor ønsker du å date hvis du er allergisk ? Er du sikker på at det er det du ønsker? Velger du med logiske resonnementer som ikke henger sammen med hvordan du faktisk føler det her og nå ?

Jeg forventer overhodet ikke svar på de spørsmålene fra deg, for dette handler ikke om mitt liv.

I følge ditt første innlegg virker det som at du er klar over at du motarbeider deg selv litt. Det er normalt å få litt "skavanker" fra uheldige opplevelser. Men du kan komme langt ved å tenke igjennom hva som har satt deg i dette uheldige mønsteret.

Denne type endring er noe av det vanskeligste vi gjør, men med litt selvgransking kan man komme langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...