Wildrose Skrevet 1. september 2005 #1 Skrevet 1. september 2005 Jeg har status som elev ( er voksen ) og tar derfor såkalt del-artium. Det jeg har trodd hele tiden HVIS man er elev( og ikke privatist)så må man ta eksamen i norsk, matte og engelsk. De andre fagene som er igjen er vanlige prøver og hvis man evt. blir trekt opp til muntlig eksamen. Stemmer dette, eller har jeg missforståt helt?
Gjest 1111 Skrevet 1. september 2005 #2 Skrevet 1. september 2005 Hva går du på? Alle fag er trekkfag, det vil si at du kanskje kommer opp i dem. Du kan både bli trukket opp i muntlig og skriftlig eksamen. Vanlige prøver er det jo såklart, det har ingenting å gjøre med eksamen. Men går du på Allmenn påbygning så må du opp i minst 4 eksamner til våren.
hecuba Skrevet 1. september 2005 #3 Skrevet 1. september 2005 Er det såkalt studiekompetanse/videregående-opplæring du mener?
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #4 Skrevet 2. september 2005 Jeg er yrkesutdannet og tok almenn påbygning for to år siden. Da måtte jeg opp i norsk og nynorsk, skriftlig. I tillegg ble jeg trukket ut i engelsk skriftlig. Dette var på tjuetimerskurset
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #5 Skrevet 2. september 2005 Jeg tok studiekompentanse voksenopplæring i fjor, var da elev. Vi måtte opp i eksamen i norsk og nynorsk. De andre er trekkfag. Du kan komme opp i et muntlig og et skriftlig fag. (i tillegg til norsken)
Wildrose Skrevet 2. september 2005 Forfatter #6 Skrevet 2. september 2005 Hei, ja det er generell studiekompetansen det er snakk om, men del-artium som det heter, tar bare de nødvendige felles almennefagene som må til for å søke høyere utdannelse ( altså med elevstatus og ikke privatist som mange ofte er)Norsk, matte, naturfag, samfunnslære, nyere historie og engelsk.
mrs williams Skrevet 2. september 2005 #7 Skrevet 2. september 2005 De eneste eksamenene du må ha er norsk hovedmål og sidemål...Resten er trekkfag!!!
Nella Skrevet 2. september 2005 #8 Skrevet 2. september 2005 De eneste eksamenene du må ha er norsk hovedmål og sidemål...Resten er trekkfag!!! ← Sånn var det da jeg gikk og tok fag også
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2005 #9 Skrevet 2. september 2005 Hei, ja det er generell studiekompetansen det er snakk om, men del-artium som det heter, tar bare de nødvendige felles almennefagene som må til for å søke høyere utdannelse ( altså med elevstatus og ikke privatist som mange ofte er)Norsk, matte, naturfag, samfunnslære, nyere historie og engelsk. ← Ja, samme fagene jeg tok. Nå tar jeg opp fag privat og må opp i eksamen i alle
Gjest Bøllefrøet Skrevet 3. september 2005 #10 Skrevet 3. september 2005 (endret) Da jeg gikk ut (for ett år siden) så var ordningen på allmennfag sånn at du måtte ha Norsk og Nynorsk skriftlig, men du MÅTTE også komme opp i et av studieretningsfagene dine skriftlig, og du MÅTTE komme opp i et fag muntlig (dette kunne være et hvilket som helst fag). Dette blir trukket, men det er ikke sånn som det var før, at man kan slippe hvis man er heldig.. Hvis ikke det har forandret seg nå igjen da. Men hvis det er påbygning det er snakk om kan du også komme opp i matte skriftlig (eller et av studieretningsfagene som sagt) Endret 3. september 2005 av *MissA*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå