Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Slutt for et halvt år siden. Han har ikke hentet tingene sine og nekter å gjøre det. Mye ondt blod. Han krever gaver og penger han har bidratt med i forholdet først. Vi har aldri vært samboere på papiret. Han var mye her, men aldri hatt adresse her og jeg så ikke på oss som samboere i den forstand.

Vet at det ikke bare bare er å kaste, mtp erstatningsansvar og alt det der.

Jeg tenkte å sende han et rekommandert brev der jeg skriver at han har f.eks to uker på å hente tingene sine ellers blir det kastet eller solgt. Men problemet er at denne mannen henter ikke post, totalt rot i alt av økonomi og sånne ting og. Da vil han jo ikke få varselet.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: dbe08...73c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor han? Kan du plassere det utenfor boligen hans?

Anonymkode: 1dc67...aff

• Liker 7
Skrevet

Kan du ikke bare kjøre det hjem til han og lempe det foran ytterdøra hans?

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Er det mye?

Kanskje du kan sette det på gaten utenfor der han bor eller i hagen der han bor

Anonymkode: 3bb7e...f86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det du som har de andre trådene om mannen som nekter å flytte ut? I så tilfelle har du jo fått ganske mange bra svar allerede. :) 

Anonymkode: e7203...b36

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det er store ting som jeg ikke får transportert bort. Jeg vet ikke hvor han holder hus heller. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare sendt melding + mail + messenger (whatever han kommuniserer med) og sagt at jeg setter ut tingene den og den dagen kl sånn og sånn. Etter kl etellerannet så stappes tingene i søpla. Ferdig. Få vekk bad mojo og det er ikke ditt problem om fyren er uorganisert og umoden. Så fortsetter du med livet ditt 

Anonymkode: 17318...9ac

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Pengene han har bidratt med, hva var de til?

Anonymkode: f0594...a2a

Skrevet

Da hadde jeg sendt han en melding og sagt han har eks antall dager på seg til å komme opp med en løsning på hvordan han skal få hentet det, ellers ser jeg på det som mitt.

Du forlot det her. Dette er ikke gratis lager.

Penger kan han se langt etter, med mindre han har gitt deg ett større beløp i lån.

Man gjør ikke opp regnskap etter endte kjæresteforhold.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ting er det snakk om, siden de er for store til at du kan kjøre og levere det utfor huset hans?

Anonymkode: b5482...f6f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les svarene du fikk de andre trådene. Det holder nå. Neste råd bør du få av advokat.

Anonymkode: b0a82...2ae

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått mage gode svar i de andre trådene. Nå er det på tide du hører på disse. Uansett hvor mange tråder du lager, kommer svaret til å bli de samme. 

For meg virker det som om du liker oppmerksomheten rundt dette, og ønsker å være martyr. Dump tingene hos foreldrene og bli ferdig med det. 

Anonymkode: 83558...980

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Pengene han har bidratt med, hva var de til?

Anonymkode: f0594...a2a

Felles mat, kos, turer osv. Og for å være snill. Krever det nå tilbake fordi han overførte og bidro i den tro at vi skulle være sammen for alltid. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke ting er det snakk om, siden de er for store til at du kan kjøre og levere det utfor huset hans?

Anonymkode: b5482...f6f

Traktordekk blant annet. Store sager og verktøy. Snøfres. Ts

• Liker 1
Skrevet

Send melding til ham, og noen av vennene hans -og så gir du ham to uker. Dokumenter meldingene (screenshot/bilde) og få med dato, da har du ditt mer på det rene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du hele tiden nye tråder om det samme tema, TS? Hvorfor var det ikke klart nok for deg de svarene du har fått der? ...og om du syns det var manglende informasjon du kunne ta til deg der - hvorfor ikke bare fortsette en av dem? 

Anonymkode: 55917...724

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
NenehGoji skrev (3 minutter siden):

Send melding til ham, og noen av vennene hans -og så gir du ham to uker. Dokumenter meldingene (screenshot/bilde) og få med dato, da har du ditt mer på det rene.

Jeg har lest at man bør sende rekommandert brev med varsel om det, men gjelder det om han aldri henter post? Ts

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Sånne ting kan jo selges for en pen sum. jeg støtter forslaget om at du gir ham et par ukers frist på å hente tingene sine, hvis ikke blir de solgt eller kastet.

Anonymkode: 8ab66...283

• Liker 9
Skrevet

Jeg har lest at man bør sende rekommandert brev med varsel om det, men gjelder det om han aldri henter post? Ts

Det er jo ikke din feil at han ikke henter posten, det er hans ansvar.

Om noen sender en regning per post til meg så vil den jo fortsatt gå til inkasso om jeg ikke betaler den, selv om jeg sier at jeg aldri så regningen fordi jeg ikke sjekket posten.

• Liker 22
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trodde det var litt ting i huset. Sager og snøfreser ect er jo gjerne ting med verdi.Gjetter at han ikke bor ett sted han har plass til slikt nå.Er vel en surrekopp som har ting her og der. 

Du kan jo legge de ut på Finn, og så sende han screenshot av tingene. (Du trenger jo ikke selge med en gang)

Tror ikke han vil ha penger av deg egentlig, men bare låse kontakten mellom dere.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...