AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Har begynt å prate litt med eksen etter at det ble slutt for et år siden. Han gjorde det slutt i en slags "midtlivskrise". Alle kan gjøre feil, og jeg er åpen for å finne sammen igjen, da jeg aldri har opplevd et slikt forhold med noen andre. Vi har samme syn på alle de viktige tingene, felles syn på hvordan ting skal være i hus, fremtid, penger, barn, , og har lite å krangle om. Det er mye lidenskap, og ingen av oss har opplevd slikt begjær overfor noen andre som vi har hatt overfor hverandre. En kombinasjon av en midtlivskrise og coronadepresjon gjorde at han trakk seg. Han er meget stolt, så i stedet for å ta kontakt når han angret, lastet han ned tinder osv. Jeg vet at han i løpet av det siste året har pratet ganske mye med to jenter spesielt, i hver sine perioder. Jeg er temmelig sikker på at han ikke har hatt sex med noen andre. (Vi har en felles bestevenn som snakker uten å tenke). Min eks har jevnlig holdt kontakten og ikke klart å gi slipp, men ikke tatt opp forholdsbiten. Begge disse jentene var visst veldig interessert, og begge er noen år yngre enn meg. Det har føltes utrolig ydmykende, sårende og et skikkelig stikk i selvtilliten. Det har fått meg til å føles meg gammel og ubrukelig. Jeg vet med sikkerhet at det er han som har stoppet det med begge to, og at det har tatt slutt samtidig som han har tatt kontakt med meg. Han vet ikke at jeg vet om noen av de, og det er for ydmykende å innrømme, da jeg allerede føler meg så liten etter bruddet. Jeg er også redd for at så fort man tar opp slike problemer vil forholdet aldri bli det samme. Fordi man har erkjent innblanding fra andre. Jeg stoler på at han ikke ville vært utro hvis vi ble sammen igjen, men han har en god tone til begge. De kan snappe han fremdeles, og skriver litt for koselige bursdagsgratulasjoner på Facebook, som jeg ser at han liker med hjerte. De har ikke spesielt mye kontakt, men det er ubehagelig å vite at de kan møtes på utesteder, de kan sende han meldinger, flørte, osv, og fordi de aldri har ligget sammen og jeg "ikke vet", så er det uskyldig nok til at de holder kontakt som venner. Men det plager meg at han skal være venner med jenter han har vært med i mellomtiden. Jeg har aldri tidligere vært sjalu, og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. En del av meg vil ikke erkjenne de som et problem, han var jo ikke interessert nok til å gå videre med de, og begge jentene er jenter jeg nesten blir "fornærmet" over at han ville likt, så jeg føler ikke forholdet fortjener å vie de noe interesse. Den andre delen av meg føler at det aldri bli det samme, at forholdet ikke lenger er "hellig", hvis mellomjentene alltid vil være der. Jeg vet ikke engang om problemet ville løst seg dersom jeg hadde bedt han kutte kontakten fullstendig med jentene han har snakket med i mellom. Samtidig vil jeg ikke være hun jenta som forteller kjæresten sin hvem han kan og ikke kan snakke med. Jeg er så utrolig lei meg, og skjønner at problemstillingen min først og fremst kommer fra dårlig selvtillit som følge av bruddet. Men jeg vet ikke hvordan man "kommer over" dette. Råd? Anonymkode: 500e7...0c9 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Hadde sagt at han skulle kutte kontakten med "mellomjentene" hvis forholdet skulle være vits i. Anonymkode: e6499...02f 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Han var jo singel, så han har ikke gjort noe galt. Siden han vil tilbake til deg, trenger du ikke føle deg gammel selv om kvinnene han snakket med var yngre. Han fant jo ut at du var bedre enn dem. Tror du ikke han automatisk vil slutte å snakke med de om han vil ha deg da. Skulle tro det. Bare sørg for å være sikker på hva du selv vil, hva du orker og kan godta før du går videre med han. Det er det bare du selv som vet uansett hva vi skulle råde deg til å tenke og gjøre. Lykke til Anonymkode: cb458...984 2
Gjest Alterego666 Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så utrolig lei meg, og skjønner at problemstillingen min først og fremst kommer fra dårlig selvtillit som følge av bruddet. Men jeg vet ikke hvordan man "kommer over" dette. Du jobber med selvtilliten, og lar fortid være fortid. Hva er det egentlig du ønsker at han skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Alterego666 skrev (7 minutter siden): Hva er det egentlig du ønsker at han skal gjøre? Hun ønsker at han ikke skal holde kosekontakt med jentene hun opplevde seg erstatta av og fortsett opplever som en trussel. Anonymkode: e6499...02f 2
Gjest Alterego666 Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun ønsker at han ikke skal holde kosekontakt med jentene hun opplevde seg erstatta av og fortsett opplever som en trussel. Anonymkode: e6499...02f Jeg tenkte TS skulle få lov til å svare selv.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Skrevet 1. mai 2021 TS her Vet ikke helt hva jeg ønsker, det er det som gjør det vanskelig kanskje? Aller helst skulle jeg ønske de ikke fantes, at det aldri hadde skjedd, eller i det minste at de var borte for godt. Det som gjør det vanskelig er at vi er i en prosess hvor vi ikke har funnet ut helt hva vi vil enda, og jeg vil ikke at han skal føle seg kvalt av sjalusi osv, derfor er det vanskelig å ta opp dette og si at jeg krever at han gjør ditt og datt, kutter kontakten, ikke snakker med de, osv. Dessuten- kan man egentlig kreve at noen ikke skal svare? Jeg syntes jo man må svare når andre tar kontakt av høflighet, men syntes det er vanskelig at de sender han søte meldinger, kanskje sexy snapper osv. Hadde vi avklart at vi ville være i et forhold hadde det vært enklere å satt grensene, men fordi han har gått fra meg før, er jeg veldig redd for å føle meg forlatt på nytt. Det gjør at jeg kvier meg. Klarer ikke se for meg hvordan jeg skal la han gå heller, da jeg gjorde alt jeg kunne for å komme meg videre det siste året før vi snakket igjen, uten at det hjalp noe særlig. Jeg ser for meg denne mannen som min livspartner, og vet at han ser på meg på samme måte. Samtidig har det skjedd så mange "utilgivelige" ting. Jeg ser derimot at andre klarer å komme seg videre fra de tingene som har skjedd, andre jenter som har vært involvert osv, og lurer på hvordan de klarer det. For meg er det nå alltid en frykt, at han holder tritt med disse jentene av nysgjerrighet, kikker på sosiale medier, kanskje tekster litt osv. Er veldig redd for at det etterhvert kan føre til at han blir fristet av "grønnere gress". Anonymkode: 500e7...0c9
Juniper Skrevet 1. mai 2021 #8 Skrevet 1. mai 2021 Du er jo ikke nødt til å ta han tilbake! Du kan faktisk holde deg kald og se an. La han bevise at han nå vet at han vil satse på deg, og overbevise deg om at han er verdt det. Det høres ut som om det kan bli mye drama framover. Er det verdt det? 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det som gjør det vanskelig er at vi er i en prosess hvor vi ikke har funnet ut helt hva vi vil enda, og jeg vil ikke at han skal føle seg kvalt av sjalusi osv, derfor er det vanskelig å ta opp dette og si at jeg krever at han gjør ditt og datt, kutter kontakten, ikke snakker med de, osv. Dessuten- kan man egentlig kreve at noen ikke skal svare? Jeg syntes jo man må svare når andre tar kontakt av høflighet, men syntes det er vanskelig at de sender han søte meldinger, kanskje sexy snapper osv. Anonymkode: 500e7...0c9 Han har forlatt deg, og nå kommer han tilbake, men holder kontakten med de han lå med i pausa deres og vet fortsatt ikke om dere skal være sammen? Man må på ingen måte svare når andre tar kontakt. Jeg gidder ikke svare ekser når de tar kontakt. Anonymkode: e6499...02f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Skrevet 1. mai 2021 Jeg og min kjære hadde også et brudd hvor vi begge to hadde noe på gang med andre. Mitt krav angående å forsøke igjen var absolutt ingen kontakt med noen noen av oss drev på med da, og også at det ikke var noe vi skulle diskutere. Jeg har ikke hatt problemer med dette, men han har vært noe sjalu, og jeg har noen ganger måtte minne ham på at vi begge to var single da, og at begynner vi med å bruke mot hverandre hva som skjedde i mellomtiden kan vi bare gi oss to opp. Dere var ikke sammen da,så du kan ikke si noe på hva han drev med da, men jeg synes det er respektløst å fremdeles ha kontakt med disse damene. Det burde du kunne kreve avsluttet. Anonymkode: 67b43...cd3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Skrevet 2. mai 2021 Tinderjentene fra singellivet/pausen må han kutte ut. Hører ikke noe sted hjemme å ha kontakt med noen fra tinder i et kjæresteforhold. Synes egentlig det er litt trist at du lurer på dette og tar på deg «skylden» forklart med dårlig selvtillit. Nei, det handler ikke om det Anonymkode: 45444...8e6 2
Rosatoast Skrevet 2. mai 2021 #12 Skrevet 2. mai 2021 Syntes det høres merkelig ut at han har kontakt med disse jentene, når han nå har "kommet tilbake" til deg. I mine øyne er ikke dette normalt, det er faktisk ganske så frekt. Du sier at du syntes man skal svare av ren høflighet, men slik er det faktisk ikke. Jeg svarer verken ekser, eller andre typer som er interessert i meg. Rett og slett av respekt for forholdet mitt med samboer. Og slik tenker jeg også at de fleste tenker, og er. Har ikke lest hele tråden, men hvordan ligger du og typen an ift å bli sammen igjen, da? Prater dere mye om tiden fremover og bruker mye tid sammen, eller hva er greia egentlig? Kan kanskje hende han holder disse jentene på gress, tilfelle dere to ikke fungerer likevel. Hvem vet, eneste måten å finne ut av dette på er hvis du prater med han om det. Hadde jeg vært i situasjonen hvor jeg hadde gjort som mannen, ville jeg ikke følt meg kvalt av sjalusi etc - hvis typen tok det opp med meg. Det er jo slike ting man er nødt til å prate om, og legge bak seg - hvis man skal prøve på nytt. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #13 Skrevet 2. mai 2021 Han kommer til å forlate deg når han begynner kjede seg igjen, så finner han noen andre og etter en stund vil han til deg igjen. Han elsker ikke deg, han bryr seg ikke nok om deg. Og jo, han har nok ligget med dem. Ikke sikkert han sier at han knuller med andre damer til deres felles bestevenn. Du er naiv om du tror noe annet. Anonymkode: 567d7...a9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå