Gå til innhold

god ferdigretter til middag i eksamensperioden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og har mange eksamener fremover. Jeg har ikke tid å lage middag flere ganger i uken og ønsker tips til gode ferdigmiddager. Jeg liker f eks Coop sin Pea vegetarmiddag (jeg er ikke vegetarianer). F eks hvilke Fjordland-retter smaker ok? Hvilke ferdigpizzaer osv? Jeg spiser det aldri ellers og er så redd å kaste bort pengene

Anonymkode: a63ca...c61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har lite erfaring med ferdigretter, men om du ikke får gode tips kan du sette ev en dag og lage noen store gryter middag som du fryser i porsjonsstørrelser og rullerer på.

Chili con carne egner seg godt, samme med lasagne, kjøttboller med saus og potetmos, bolognaisesaus (pasta koker du fort når du skal ha det) osv. :) Det tar gjerne en dag, men er verd det. Evt om dere er to som lager forskjellige retter, så kan dere bytte og dermed ha flere varianter uten ekstra arbeid. 

Anonymkode: 32cf0...363

AnonymBruker
Skrevet

Jeg faktisk anbefale deg å bruke tid på å lage ordentlig mat. Mat er viktig for læring, i tillegg bruker du da pausene til noe aktivt og ikke scroller eller ser på tv.

Anonymkode: 8c15b...65b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe fjordland fiskeboller, kjøttkaker, laks, torsk, fiskesuppe eller kjøttsuppe (til suppene må jeg ha rundstykker til). Suppene på rema, både de ferdig i pose (holder til to middager) og de i beger er gode (f.eks kikertsuppe). Ellers er jo kalde fiskekaker på brødskive med litt grønt tilbehør også enkelt og godt.

Anonymkode: 9305a...61a

AnonymBruker
Skrevet

Thaisuppa til rema, med en boks matfløte og en pk scampi i. 

stroganof fra fjordlan. 

Anonymkode: 09f21...8d1

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp også inn frossne pitabrød og varm de raskt i ovn/micro/brødrister. I disse kan du putte inn alt av grønt/kjøtt/fisk etter smak. Bruker det mye.

Anonymkode: 9305a...61a

AnonymBruker
Skrevet

Også student her! Jeg pleier å lage middagsretter for flere dager i en liten langpanne, f.eks. tacograteng med ris. Blander kokt ris, tacopulver, det jeg har av grønnsaker, hermetisk mais og bønner, egg (for å få det til å binde seg), og drysser over ost på toppen. Steker ferdig og setter i kjøleskap. Tar ut det jeg skal ha til middagog varmer det opp igjen i ovnen.

Ellers sørger jeg for å ha masse egg i kjøkeskapet slik at jeg kan lage meg omelett eller eggerøre når ting står på som verst

Anonymkode: c52e0...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...