Gå til innhold

"Det er et kappløp om å få folket vaksinert, så vi er villige til å ta mer risiko"

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er selv skeptisk til vaksine. Jeg har tatt alle vaksinene i vaksineprogrammet, også noen andre i forbindelse med reise. Å kalle de som er skeptiske for vaksinen og de som kritiserer en del av corona tiltakene for konspirasjonsteoretikere, er rett og slett hersketeknikker, for å kvele debatten. Folk tier fordi de vil ikke risikere å få dette stemplet. 

Jeg synes også det er betenkelig at f.eks google og nyhetsaktører sensurerer bort all negativ omtale om både corona og vaksinen. En ting er å fjerne det aller sykeste, og mest skadelige av konspirasjoner, men til og med vanlig kritikk blir sensurert og neddysset.

Til dere som sier at vaksinene er helt trygge, man vet enda ikke om eventuelle langtidsbivirkninger, og dette innrømmer helsemyndigheter i flere land. Jeg er klar over at vaksinene har mange år med (grunn)forskning bak seg. Men jeg har stusset over tilfeldigheten med at de nå etter 30 år endelig var ferdige med forskningen, og utviklet den spesifikke vaksinen på bla. 43 dager. Kan det hende at det egentlig hadde trengst lengre tid med grunnforskning, hvis corona ikke dukket opp?

Uttalelse fra smittevernslege i Israel:

“There is a race to get the public vaccinated, so we are willing to take more risks,” ifølge Tal Brosh, smittevernslege fra Israel.

"But he acknowledged that there are unique and unknown risks to messenger RNA vaccines, including local and systemic inflammatory responses that could lead to autoimmune conditions."

Kilde: https://michaelsavage.com/could-mrna-covid-19-vaccines-be-dangerous-in-the-long-term/

Uttalelser fra tidligere visepresident i Pfizer:

1. There is “no possibility” current variants of COVID-19 will escape immunity. It is “just a lie.”

2. Yet, governments around the world are repeating this lie, indicating that we are witnessing not just “convergent opportunism,” but a “conspiracy.” Meanwhile media outlets and Big Tech platforms are committed to the same propaganda and the censorship of the truth.

3. Pharmaceutical companies have already begun to develop unneeded “top-up” (“booster”) vaccines for the “variants.” The companies are planning to manufacture billions of vials, in addition to the current experimental COVID-19 “vaccine” campaign. 

4. Regulatory agencies like the U.S. Food and Drug Administration and the European Medicines Agency, have announced that since these “top-up” vaccines will be so similar to the prior injections which were approved for emergency use authorization, drug companies will not be required to “perform any clinical safety studies.”

5. Thus, this virtually means that design and implementation of repeated and coerced mRNA vaccines “go from the computer screen of a pharmaceutical company into the arms of hundreds of millions of people, [injecting] some superfluous genetic sequence for which there is absolutely no need or justification.”

6. Why are they doing this? Since no benign reason is apparent, the use of vaccine passports along with a “banking reset” could issue in a totalitarianism unlike the world has ever seen. Recalling the evil of Stalin, Mao, and Hitler, “mass depopulation” remains a logical outcome.

7. The fact that this at least could be true means everyone must “fight like crazy to make sure that system never forms.” 

Kilde: https://biblescienceforum.com/2021/04/18/former-pfizer-vp-dr-michael-yeadon-covid-vaccines-are-going-to-kill-you/

Hvis noen reagerer på at kilden er fra "biblescienceforum" så ugyldiggjør ikke dette utsagnene hans, hvis han faktisk har sagt det. Det er jo han som er opphavet til at det ble spredd ut at infertilitet kunne være en bivirkning av vaksinen, siden han uttalte seg med at dette var noe de mistenkte var bivirkning fra denne typen vaksine, da han var VP i Pfizer. Mange som uttaler seg om tryggheten om vaksinen, f.eks her inne på forumet, gjengir bare det de blir fortalt av de som faktisk har kunnskap og utdanning innen dette. Man bør høre på alle innvendinger fra de som har kompetanse og jobber innen dette, de negative såvel som de positive. 

Kanskje utsagnene ikke stemmer, eller er sterkt overdrevet. Enten er alt han sier oppspinn, eller så finnes det faktisk noe sannhet i dette. For kompetanse har han. Jeg tror absolutt ikke at myndighetene (hvertfall ikke i Norge) har noen vonde intensjoner med vaksinen. Men at det er noe bak teppet vi ikke vet om, tror jeg absolutt. Jeg tror IKKE at koronaviruset er skapt med tanken om at vi skal vaksineres og få bivirkninger av det, men mtp. hvor ivrige og desperate folk er etter å åpne samfunnet igjen, kan det jo hende at dette fokuset overskygger alt. Det er jo det de sier med "we are willing to take more risk". Det er nok også mange som har sett muligheter til å kunne tjene store penger på dette her.

Det jeg reagerer på er at så mange bare avfeier noen av poengene over, blant annet hvordan dette kanskje kan vær første skritt på vei til et totalitært samfunn. Hadde det vært en stor atombombe, og tiltak hadde blitt gjort for å skåne oss fra stråling, hadde jeg selvfølgelig vært enig i alt. Man kan finne frem kriseplanen regjeringen har, dersom dette skulle inntreffe. Men jeg ser ikke samsvaret i risiko/tiltak når det kommer til dette her, og det er en av grunnene til at folk blir mistenksomme.

Jeg er ung, og hadde viruset ifjor uten at jeg fikk symptomer. Moren min tok AstraZeneca vaksinen og ble kjempesyk og var til legevakten med hudblødninger (hun er 49, slank og frisk, og er sykepleier). FHI "frarådet sterkt" å blande 2 vaksiner, men nå plutselig har de åpnet opp for dette, uten særlig grundig forklaring. Mulig dette forsterker skepsisen min, og i hvert fall når det faktisk innrømmes at dette er et vaksinekappløp, og at de er villige til å ta en risiko. Bivirkningene fra vaksinen er nok på en svært lav prosentandel for unge uten sykdommer, men det er også korona-viruset. Langtidsbivirkninger kan man få av vanlig influensa også, og man vet lite om disse bivirkningene fra corona, men like lite vet man for vaksinen. Det føles også mer naturlig ut å få en eventuell bivirkning fra viruset, enn å direkte vær medskyldig i det selv .

Hvorfor skal de massevaksinere milliarder av mennesker, når de risikerer at mange unge med hele livet foran seg kan få bivirkninger de enda ikke vet om? Jo, for å åpne samfunnet opp fortere sier mange kanskje. Da kommer man jo inn på kritikk av tiltakene igjen. "Helsevesenet vil knele" brukes så ofte at det nesten har mistet betydning, men bare blitt et "standardsvar". De kunne startet å utdanne MANGE nye intensivsykepleiere, og motargumentet til dette har vært at det krever flere år, ikke bare et intensivkurs. Men de kunne startet utdanningen ifjor, så hadde de allerede vært ferdig med 1 år av utdanningen nå.

Men det jeg er aller mest bekymret og redd over er hvordan fremtiden blir, hvis dette kan bidra til å endre samfunnet slik mange frykter😔

Endret av Nan4y5
  • Liker 8
  • Opprett ny...