Gjest Fnuggolina Skrevet 29. april 2021 #21 Skrevet 29. april 2021 Eris skrev (2 timer siden): Hei! Kan man lage iskaffe med vanlig kaffe? Har en kaffemaskin og sånne puter som lager 1 kopp kaffe. Blir ikke like godt med vanlig koppstørrelse, men espressovariant funker. Men faktisk liker jeg enda bedre instantkaffe 🙈🤷♀️ Den blir sterkere liksom. Mørkbrent brukes oftest, eller aller helst ikke helt lysbrent. Det BESTE er jo å finknuse isbitene og alt med litt mørk sjokolade 😍 Har man skikkelig PMS kan man lage Snickerskaffemocca, men det synes jeg er veldig kvalmende. Spesielt om man tilsetter iskrem også, som man jo skal 🙈
Eris Skrevet 29. april 2021 #22 Skrevet 29. april 2021 Det finnes en knapp for mindre kopper ☺️ Kanskje kaffen blir litt sterkere da? Tusen takk for tips alle sammen ☺️
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #23 Skrevet 29. april 2021 Er jeg den eneste her som av og til lager med iskrem? Det er ikke det sunneste men godt av og til. Enten mikset i, eller en liten kule is oppi. Anonymkode: de5c7...dd7 1
Djungelvrål Skrevet 29. april 2021 #24 Skrevet 29. april 2021 Fuglen skrev (2 timer siden): Kaffe, havremelk, isbiter. Som oftest drikker jeg den uten søtning, men hvis jeg vil ha den litt søt har jeg et par dråper vanilje-stevia oppi. Det er viktig å ikke helle varm kaffe rett på isbiter, da blir kaffen lett bitter. Hvis jeg bruker en espresso-shot heller jeg først havremelken over isbitene, og så espressoen over der igjen. Ellers lager jeg ofte en kanne kaldbrygget kaffe som jeg har i kjøleskapet, eller bare en kanne traktekaffe som jeg avkjøler og lagrer i kjøleskapet. Men altså, seriøst, havremelk er sykt godt i iskaffe!! Visste ikke at kaffen ble bitter om man helte isbiter på, syns iskaffen har vært litt rar noen ganger. Takk 1
Djungelvrål Skrevet 29. april 2021 #25 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er jeg den eneste her som av og til lager med iskrem? Det er ikke det sunneste men godt av og til. Enten mikset i, eller en liten kule is oppi. Anonymkode: de5c7...dd7 Det kalles frappè.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #26 Skrevet 29. april 2021 Peonjenta skrev (14 minutter siden): Det kalles frappè. Er ganske sikker på at det fins iskaffe også med iskrem. Men er usikker på akkurat hva forskjellen eventuelt er til frappe. Anonymkode: de5c7...dd7
Brunhilde Skrevet 29. april 2021 #27 Skrevet 29. april 2021 Når jeg, en sjelden gang, lager iskaffe, så jeg for ekte, gresk frappe. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #28 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er jeg den eneste her som av og til lager med iskrem? Det er ikke det sunneste men godt av og til. Enten mikset i, eller en liten kule is oppi. Anonymkode: de5c7...dd7 Jeg pleier å kjøpe det, har laget det hjemme en gang. er farlig godt!!!! Anonymkode: c071f...fd7
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #29 Skrevet 30. april 2021 Ikke så ofte jeg lager det, men når jeg lager det så blir det frappe. Anonymkode: 8800f...50a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #31 Skrevet 1. mai 2021 Fuglen skrev (På 29.4.2021 den 16.32): Men altså, seriøst, havremelk er sykt godt i iskaffe!! Helt enig, og til kaffe generelt. Selv bruker jeg mest den billige havremelken fra Coop, men slår til innimellom med ikaffe fra Oatly - det er den beste, men litt for dyr til å bruke hver dag. Anonymkode: ee38c...6c4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå