AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Hvorfor er det så viktig for noen billister å si i fra til andre hvis det er politikontroll eller tollkontroll? Mange går visst av skafte for å si fra med tuting og blinking vet jeg. Er det ikke de andres problem at de blir stoppet så hvorfor skulle jeg bry meg? Anonymkode: 73ecf...311
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Solidaritet. De håper å bli advart selv en gang det kan være aktuelt. Anonymkode: 1b63e...f35 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Det er helt idiotisk å gi beskjed om dette. Anonymkode: 1e7b5...9c0 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Har lurt på det samme selv. Enig i at det generelt er viktig å være solidarisk. Men i tilfellet med toll og politi så har jo de en oppgave med å etterse at regler blir fulgt - og brudd på disse reglene kan skade oss eller de vi er glade i. Så jeg ser ingen grunn til å blinke og tute for å være solidarisk med en som kjører alt for fort (feks) bare for å sikre at han/hun kan fortsette med det og være en fare i samfunnet. Når det er sagt er det ikke slik at jeg aldri har kjørt litt for fort selv, men i tilfelle jeg skulle få en bot for det så tar jeg den. Anonymkode: 63f46...c10 4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Verste jeg har sett er en som hadde satt opp et selvlaget skilt hvor det sto "promillekontroll 200m". Var også en som ble varslet før skolen til et av barna. Han kjørte av hovedveien og inn smågatene forbi skolen - midt i skoleslutt med flere titalls barn som gikk langs veien. Han kjørte sakte, men slalom mellom barna med sikkert 2 i promille. Ble heldigvis stanset av noen foreldre som la merke til kjøringen. Mange tror de er solidariske ved å varsle om fartskontroll. Men disse kontrollene kontrollerer folk som kjører i fartsgrensen og. Hva tror de ruskjørerne gjør når de blir varslet om fartskontroll kontroll lenger frem? Kontrollerer speedometeret og fortsetter mot kontrollen? Anonymkode: f77b5...7a7 2
Olympus Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Solidaritet. De håper å bli advart selv en gang det kan være aktuelt. Anonymkode: 1b63e...f35 Spørs om de som blir drept av folk som kjører for fort synes det er så solidarisk. Folk som varsler om kontroller mangler evne til å se det store bildet. De er svært korttenkte. Heldigvis ser det ut til at selv blant disse varslingssidene på FB, så er det fyfy å melde om promillekontroller. 2
tdm900 Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Varsler aldri noe som helst. De får ta konsekvensen de som har gjort noe ulovlig! 1
Rowan Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 Fordi de bryr seg mer om å kunne kjøre ulovlig og ikke bli tatt enn å følge lov og regler. 🙄 Og de tror alle andre bryr seg bare om det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå