AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Hei Jeg redigerte noen tall sendt inn av NAV etter tips fra en økonom. Han mente at forskuddet jeg mottok i fjor ble ført opp som inntekt, ergo da er det en større sum penger jeg ikke har skattet for på papiret Etter en snakk med NAV så står de hardnakket på at tallene de sendte inn er korrekt. Så, når man endrer på tall fra NAV i skattemeldingen, blir de da sett på og endret tilbake til det som sto i utgangspunktet om det ikke stemmer? Eller kan jeg forvente meg en større smell til neste år? Mener at jeg huket av for at det var feil og at det må sees på igjen Anonymkode: eed93...d8c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Her er en artikkel om problemet mange har opplevd om det skulle være interessant: https://dinside.dagbladet.no/okonomi/nav-feil-ga-frida-9500--i-skattesmell/73640514 Anonymkode: eed93...d8c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Det gjelder ikke for alle, sjekket du dine utbetalinger fra nav å sammenlignet med det som var ført opp i skattemeldingen? Anonymkode: 0a9bd...1d6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Du tas ut i kontroll når du endrer tallene. Bare dokumentér den faktiske lønna di for 2020, og vis at forskuddsdagpengene ikke er en del av den lønna (det betales jo tilbake). det samme skjedde meg, NAV meldte inn for høy inntekt. Jeg har regnet på det og VET de har rapportert feil, så er ikke redd for kontrollen. Anonymkode: 94c9b...714
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 9 hours ago, AnonymBruker said: Her er en artikkel om problemet mange har opplevd om det skulle være interessant: https://dinside.dagbladet.no/okonomi/nav-feil-ga-frida-9500--i-skattesmell/73640514 Anonymkode: eed93...d8c Jeg jobber i nav og har sikkert snakket med 200 stk som mener NAV har rapportert forskudd til skatteetaten. Ingen av de har klart å regne riktig, og forskudd har ikke vært med i beregningen i en eneste sak. Ingen på vårt kontor har snakket med noen som faktisk har fått rapportert inn forskudd. Sjekk årsoppgaven du fikk fra nav ts, og gå på utbetalingsoversikt og se summeringen for i fjor. Alle får jo restskatt om de mottar dagpenger uten å endre skattekortet 🤷♀️ Anonymkode: ed7fa...90a
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #6 Skrevet 30. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber i nav og har sikkert snakket med 200 stk som mener NAV har rapportert forskudd til skatteetaten. Ingen av de har klart å regne riktig, og forskudd har ikke vært med i beregningen i en eneste sak. Ingen på vårt kontor har snakket med noen som faktisk har fått rapportert inn forskudd. Sjekk årsoppgaven du fikk fra nav ts, og gå på utbetalingsoversikt og se summeringen for i fjor. Alle får jo restskatt om de mottar dagpenger uten å endre skattekortet 🤷♀️ Anonymkode: ed7fa...90a Hvorfor får alle restskatt om de ikke endrer skattekortet når de får dagpenger? På dagpenger får man jo mindre enn vanlig lønn. Restskatt får man jo gjerne dersom man får økt inntekt uten å endre skattekortet. Anonymkode: 6297d...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå