Gå til innhold

Ferdig utdannet: spørsmål om jobb, bolig og flytting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker da spesielt på dere som måtte flytte til nytt sted pga jobb.
Gikk det lang tid før du fikk jobb?
Når fikk du kjøpt bolig, eller leier du?
Hvordan var det å flytte til et nytt sted og starte i ny jobb?
Trives du?

Gruer meg litt til den dagen hvor jeg er ferdigutdannet, og hvor jeg ender opp. Krysser fingrene for at jeg ender opp med en god jobb jeg trives i, og at jeg samtidig ikke har problemer med å finne meg et fint sted å bo.

Anonymkode: 80c2e...8ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flytta flere ganger for jobb. Det har alltid gått overraskende fort å få jobb. Har alltid leid til å begynne med, for å se an stedet og jobben. Kjøpt etter ett års tid ca.

Har trivdes de fleste stedene, men ikke nåværende sted. Selger og flytter om ett par år.

Anonymkode: b6bc7...14b

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har flyttet to ganger. Først 5 timer fra der jeg vil bo, der kjente jeg ingen og nå 3 timer fra der jeg vil bo. Jeg bor nå i byen jeg er i fra men har alltid hatt mest lyst til å bo i studiebyen, siden det er der jeg har flest venner. Men jeg trives greit og blir her litt for å få mer erfaring. Sparer til leilighet så kommer nok til å kjøpe leilighet i studiebyen når jeg har spart nok. 

Som oftest må man flytte for å få erfaring i begynnelsen, men så blir det enklere å få jobb der du vil bo etterhvert. 

Anonymkode: 6ff19...ab3

Skrevet

Gikk det lang tid før du fikk jobb? Fikk ny jobb før jeg var ferdig med tidligere jobb. Jobbet derfor en periode parallelt og pendlet tre måneder mellom Sørlandet og Oslo.

Når fikk du kjøpt bolig, eller leier du? Kjøpte etter ca seks måneder.

Hvordan var det å flytte til et nytt sted og starte i ny jobb? Det var fint, jeg flyttet tilbake til hjemstedet (Oslo). 
Trives du? Før: ja. Nå? Nei. Jeg begynner i ny jobb til høsten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...