AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 Hvordan klarer de å la være og være nysgjerrige? Og ikke åpne den og lese hva som står der? Kjenner det klør bare ved tanken på å la være og åpne den med en gang den legges ut! Leveringsfristen er i morgen. https://www.tv2.no/nyheter/13972233/ Anonymkode: 7f52a...a1e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 Eller kanskje de har åpnet den på Altinn eller sett på den fysiske versjonen? Anonymkode: 4ca22...92e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Man trenger bare levere hvis man har endringer. Uten endringer er det stille aksept. Anonymkode: f8f38...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man trenger bare levere hvis man har endringer. Uten endringer er det stille aksept. Anonymkode: f8f38...bbd Ja, men her er det snakk om over en halv million skattebetalere som IKKE har SETT på den en gang. Den er ikke åpnet. Hvordan kan de akseptere noe de ikke har sett eller kontrollert? Den kan være full av feil! TS Anonymkode: 7f52a...a1e
13en Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Det hadde ikke jeg klart heller! Sykt ja at så mange ikke har logget seg inn å sett!
kikkana Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 600 000 mennesker betyr kanskje 600 000 forskjellige årsaker til at de ikke har åpnet den enda. Mange her er nok eldre og får ikke til eller har mulighet til å logge seg inn på nett. Noen er kanskje redde for å se andre driter i det fordi de har mye penger.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, men her er det snakk om over en halv million skattebetalere som IKKE har SETT på den en gang. Den er ikke åpnet. Hvordan kan de akseptere noe de ikke har sett eller kontrollert? Den kan være full av feil! TS Anonymkode: 7f52a...a1e Det er ikke noe problem å levere senere hvis de oppdager at den er full av feil når de får skatteoppgjøret. Anonymkode: d1b99...958
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ja, men her er det snakk om over en halv million skattebetalere som IKKE har SETT på den en gang. Den er ikke åpnet. Hvordan kan de akseptere noe de ikke har sett eller kontrollert? Den kan være full av feil! TS Anonymkode: 7f52a...a1e Fordi det hadde falt ut av kalenderen og har hatt sykt mye på jobb og andre sammenhenger i det siste. Men takk for påminnelsen TS Anonymkode: 05eb6...d22
Gjest EmKay Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 Takk for påminnelsen Hadde sett på den, men glemt å endre og levere. *gravidhjerne* Så da fikk jeg gjort det innen fristen.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 Er fortsatt mange timer igjen til leveringsfristen. Dør ikke akkurat av nysgjerrighet, har da kontroll på tallene uansett. Ikke alle som må ha pengene utbetalt med en gang, og innbetalingsfristene for restskatt er de samme uansett når en åpner den. Anonymkode: b16a9...038
Taluno Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 De første 7-8 årene jeg jobbet, så skjønte jeg ikke noe av selvangivelsen, så for meg var det bare å sjekke om jeg fikk noe igjen og signere... Og etterhvert orka jeg ikke det heller... Når jeg fikk penger tilbake så dukka dem opp på konto som en fin overraskelse 🤷 Nå finleser jeg og kontrollere alle tallene da...
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eller kanskje de har åpnet den på Altinn eller sett på den fysiske versjonen? Anonymkode: 4ca22...92e Hvis de har åpnet den i altinn, så blir det registrert. Mange av de er nok eldre på sykehjem, og mennesker som bor på pleiehjem. En del mennesker vet ikke hva de skal se etter, så hvorfor åpne den? Anonymkode: 76be9...77c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 Da jeg var ung forsto jeg ikke hva det var. Anonymkode: 93276...044
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #15 Skrevet 29. april 2021 Har komplisert skattesak, så utsetter Anonymkode: 4fba5...92c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis de har åpnet den i altinn, så blir det registrert. Mange av de er nok eldre på sykehjem, og mennesker som bor på pleiehjem. En del mennesker vet ikke hva de skal se etter, så hvorfor åpne den? Anonymkode: 76be9...77c Disse eldste får vel på papir i postkassen? Du måtte før melde deg på for å få skattemeldingen (den gangen selvangivelsen) elektronisk/på nett. Men dette ble kanskje omgjort senere til at ALLE får elektronisk, med mindre du spesifikt ba om noe annet, altså papirutgaven? TS Anonymkode: 7f52a...a1e
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Disse eldste får vel på papir i postkassen? Du måtte før melde deg på for å få skattemeldingen (den gangen selvangivelsen) elektronisk/på nett. Men dette ble kanskje omgjort senere til at ALLE får elektronisk, med mindre du spesifikt ba om noe annet, altså papirutgaven? TS Anonymkode: 7f52a...a1e Hvis man får den på papir, men logger inn på skatteetaten.no for å registrere endringer/sende inn, så blir man automatisk registrert som elektronisk bruker. (Dvs at de som får hjelp gra andre til å levere elektronisk vil ikke få den på papir året etter, med mindre man reserverer seg i mot det.) Anonymkode: 76be9...77c 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, men her er det snakk om over en halv million skattebetalere som IKKE har SETT på den en gang. Den er ikke åpnet. Hvordan kan de akseptere noe de ikke har sett eller kontrollert? Den kan være full av feil! TS Anonymkode: 7f52a...a1e Kanskje de ikke tør? Kanskje de tror at altinn.no er korona-stengt. Anonymkode: 15ea0...ff7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 Tror nok at flesteparten av disse er folk som av ulike årsaker har kognitive vansker f.eks. pga. alderdom, demens, kronisk sykdom, psykisk sykdom, rusmisbruk. Er ikke alle som har pårørende eller andre som kan hjelpe med slike ting, og er heller ikke alle som klarer å be om hjelp til slikt men foretrekker å la det være heller enn å måtte be om hjelp. Så tenker det er unødvendig av media å lage slike oppslag hvor de nærmest gjør narr av de som ikke sjekker skattemeldingen. Anonymkode: 4fd4a...20b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå