Gå til innhold

Når ha barnevakt for første gang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår var rundt 6 uker da farmor passet han 4 timer. De hadde tilbringet ofte og mye tid sammen fra før da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår er 9 måneder, og har fremdeles ikke hatt barnevakt. En venninne har trillet ham en gang til han sovnet, men det er vel det. Korona har gjort at vi er hjemme uansett, og familien har vært på besøk for lite til at jeg er komfortabel med at de skal være barnevakt. Første steg for oss nå er vel å venne babyen til at pappaen kan ta en kveld, så jeg kan få en frikveld. Ellers blir det vel litt mer barnevakt i sommer når vi har lengre ferier og babyen får blitt tryggere på besteforeldrene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første året hadde jeg svigermor som trillet lang tur en gang i uka. Fra barnet var 2 - 3 uker. Pluss en jente som trillet småturer på ettermiddag. 

Brukte svært lite barnevakt etter 1 år også. Hadde ikke noe stort behov. I vennekretsen pleide vi å ha med barn når vi var hos hverandre på kveldstid. La dem på et ledig rom tidlig på kvelden, og tok de med hjem når vi dro. Det fungerte helt fint. Var selvfølgelig ikke fester med mye alkohol. 

Anonymkode: 0fa98...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...