Gå til innhold

Når ha barnevakt for første gang?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dere med babyer, når hadde dere barnevakt for første gang? Og, hvor lenge var dere borte fra babyen av gangen?

Anonymkode: 0cbb0...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror gutten min var rundt 3 mnd første gangen vi hadde barnevakt, og da var vi borte i bare halvannen time. Jeg vet at andre har vært tidligere ute med barnepass enn det vi var, men vi hadde ikke hatt noe behov for å få barnet passet før det. Den første gangen han ble passet, var fordi vi hadde blitt bedt på restaurant av svigermor, og jeg ville ikke dra med meg en så liten baby på restaurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva regner du som barnevakt? 

Besteforeldre var ute og trillet baby i 2-3 timer fra hun var et par uker gammel. Etterhvert har også besteforeldre og tanter/onkler vært barnevakt eller hatt baby på overnatting. Nå er barnet 2,5 år og vi har fremdeles kun brukt egen familie som "barnevakt" (og barnehage selvfølgelig), så tenker ikke helt på det som det, tenker at det bare er naturlig at familie tilbringer tid med barnet. Hadde det ikke vært for korona hadde vi nok også benyttet venner og andre som barnevakt også, men vi prøver å ikke omgås for mange :)

Anonymkode: 50471...4a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror babyen min var to uker på dagen første gang mormor trillet en tur med babyen alene. Han sov og jeg sov, og alle var glade ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da twinsa var 3mnd var vi borte en helg. Men mine var premature, så de startet 4uker på sykehuset, og min mor har jobbet på barnehjem i mange år, så jeg hadde null betenkeligheter med det siden twinsa var flaskebarn og de flyttet inn hos oss den helgen med våre rutiner som var etablert av sykehuset...

Anonymkode: 95e9a...abd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min er 6 mnd og har foreløpig ikke hatt barnevakt, ikke engang trilletur med andre. 

Anonymkode: 2b25e...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Et spm jeg glemte å ta med: Hvor gamle burde storesøsken være før de kan passe baby noen timer? Erfaringer med det mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble passet av mormor et par timer ifbm legebesøk da de var rundt 6 uker begge to.

Eldste var vel året før han ble passet lengre enn det, og halvannet før første overnatting. 

Anonymkode: 10f7a...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jenta mi var vel 3-4 uker når besteforeldre passet første gang i ca 3 timer. 

Anonymkode: ca6ae...088

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trillertur med bestemor, fra hun var noen uker. Farfar hjemme med henne alene 1 times tid da jeg var på 6-ukerskontroll. Ute å spiste første gang med barnevakt hjemme hos oss da hun var 5 måneder. Første overnatting borte rundt 1 år hos farmor :) 

Anonymkode: d2050...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

6 uker. Da var vi på firmatur og en venninne passet baby. Var borte ett døgn. Vi har blitt dømt mye for det, men synes det er urettferdig. Vi kan ikke slutte å leve kun fordi vi har fått barn. 

Anonymkode: 176ff...a0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Toåringen ble passet av onkel tre timer da han var rundt et år gammel, gikk veldig bra. Ettåringen ble passet av bestemor en hel dag nå før påske, da var han 13 måneder. Gikk kjempefint! :) 

Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til de kan sove borte! 😅 Håper toåringen kanskje er klar for å sove en natt eller to hos bestemor i sommer. 

Anonymkode: 4d9d7...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trilletur har familie tatt fra ganske få uker gammel, men ikke noe lenger enn det. Ellers har enten jeg eller far vært med henne. Hun er 6.5 måneder nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

6 uker. Da var vi på firmatur og en venninne passet baby. Var borte ett døgn. Vi har blitt dømt mye for det, men synes det er urettferdig. Vi kan ikke slutte å leve kun fordi vi har fått barn. 

Rart å bli dømt for noe sånt. Helt sykt egentlig. En baby tar ikke skad av å bli passet på i trygge omgivelser.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første gang var vel når jeg skulle på 6 ukers kontroll. Mannen jobber offshore så bestemora var med baby. Var borte ca 3 timer.

Anonymkode: e46ae...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke hatt barnevakt for babyer. Besteforeldre har passet fra rundt 2 års alder. Et par ganger i året.

Anonymkode: e06ad...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er jo ingen oppskrift. Barnet må jo kjenne de som passer men, vet om en som ble passet hel helg av besteforeldre etc, og onkel og,  ved bare 3 mnd alder og fra der. Hun er nå 6 og veldig trygg og sosial, tydeligvis ingen skade skjedd 

Anonymkode: 421c6...983

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vesla er 3 år, og vi har fortsatt ikke hatt barnevakt. Men det er på tide, snart 😄 Vi klarer liksom ikke helt å slippe tak, la noen andre ha henne på overnatting feks. Føler at jeg må skrive en manual og sende med i så fall. Og jeg hadde sikkert sittet i bilen utenfor, i tilfelle hun skulle trenge mamma. Sukk, det er ikke bra 🤪 

Anonymkode: 9aca5...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 10.45):

Et spm jeg glemte å ta med: Hvor gamle burde storesøsken være før de kan passe baby noen timer? Erfaringer med det mottas med takk. :)

Minst tenåring!

Anonymkode: e6480...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Neida. Enkle mennesker har også rett til å få barn dessverre. 

Anonymkode: 4140b...e26

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...