Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å studere psykologi profesjon og står mellom Oslo og Trondheim. Er det noen som har studert et av stedene og vil dele erfaringer? Fordeler og ulemper? 😊 

Anonymkode: 1718c...97a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordel ved NTNU : Det er klinisk fra første året. 

Anonymkode: 5b602...d34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En fordel til: Man har et emne som heter Eksperter i Team, som er helt spesielt for ntnu og er veldig ettertraktet i arbeidslivet. Det har også fått priser for god topplegg. Les deg opp på det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En fordel til: Man har et emne som heter Eksperter i Team, som er helt spesielt for ntnu og er veldig ettertraktet i arbeidslivet. Det har også fått priser for god topplegg. Les deg opp på det. 

Det er gøy at folk trekker det frem som et gode, jeg og samtlige jeg kjenner som har hatt faget hatet det. EiT er ekstremt upopulært blant studentene og alle som kan unngår det som pesten gjennom f.eks å erstatte det med fag som LiP e.l

Nå studerte jeg nanoteknologi og ikke psykologi, men EIT er felles for alle på hele NTNU, jeg har enda til gode å møte noen som likte EiT.

Anonymkode: 3b696...548

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 15.48):

Det er gøy at folk trekker det frem som et gode, jeg og samtlige jeg kjenner som har hatt faget hatet det. EiT er ekstremt upopulært blant studentene og alle som kan unngår det som pesten gjennom f.eks å erstatte det med fag som LiP e.l

Nå studerte jeg nanoteknologi og ikke psykologi, men EIT er felles for alle på hele NTNU, jeg har enda til gode å møte noen som likte EiT.

Anonymkode: 3b696...548

Jeg har jobbet litt med EiT og skjønner godt at mange hater det 😄 Samtidig ser jeg hvor nyttig det er, fordi mye av det som skjer i gruppene er reelle problemstillinger som de fleste vil møte i arbeidslivet. Da tenker jeg på samspill med folk man ikke "tåler" osv. Dette ser man kanskje ikke der og da. Og jeg skjønner godt at det føles unødvendig å ha dette gruppearbeidet. Gruppearbeid er generelt lite likt. Men i veldig mange yrker jobber man i grupper med folk fra andre fagdisipliner, så om de som styrer Exit-landsbyen gjør et godt arbeid, er dette en nyttig erfaring. 

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har jobbet litt med EiT og skjønner godt at mange hater det 😄 Samtidig ser jeg hvor nyttig det er, fordi mye av det som skjer i gruppene er reelle problemstillinger som de fleste vil møte i arbeidslivet. Da tenker jeg på samspill med folk man ikke "tåler" osv. Dette ser man kanskje ikke der og da. Og jeg skjønner godt at det føles unødvendig å ha dette gruppearbeidet. Gruppearbeid er generelt lite likt. Men i veldig mange yrker jobber man i grupper med folk fra andre fagdisipliner, så om de som styrer Exit-landsbyen gjør et godt arbeid, er dette en nyttig erfaring. 

At du opplever det som nyttig betyr ikke at det er det. Mitt inntrykk er at de fleste som har gått prestisjestudier på NTNU opplevde det som bortkastet tid både mens de hadde det og i etterkant.

Det er forøvrig en god del gruppearbeid på psypro NTNU. 

AnonymBruker
Skrevet
Kastanjefrø skrev (12 timer siden):

At du opplever det som nyttig betyr ikke at det er det. Mitt inntrykk er at de fleste som har gått prestisjestudier på NTNU opplevde det som bortkastet tid både mens de hadde det og i etterkant.

Det er forøvrig en god del gruppearbeid på psypro NTNU. 

Da tror jeg vi skal være enig og å være uenig. Min oppfatning er annerledes enn din. Jeg tenker at det kan være greit å ha erfaring med å jobbe sammen med ulike yrkesgrupper. En psykolog må f.eks jobbe sammen med leger, sykepleiere, opp imot nav etc. Og man tenker gjerne annerledes enn andre med et annet ståsted. Poenget er vel at man skal samle mye kompetanse for å få et bedre produkt. 

Jeg håper du og alle de som opplevde EiT som negativt har gitt beskjed om det i evalueringen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor vil du bo etter studiene? Fordelen med å studere i Oslo er at man bygger nettverk gjennom praksiser og studiene som er en stor fordel når man skal søke første jobb, særlig i Oslo hvor det er 70-80 søkere på utlyste psykologstillinger. Ellers er jeg fornøyd med studiet i Oslo, og tror det har blitt enda bedre etter omleggingen som gir en mer integrert modell. Veldig fint internpraksis det siste året og. Jeg er veldig fornøyd med studentene jeg veileder fra UiO. Men har også gode og dyktige kollegaer som har studert ved NTNU og som skryter av studiet der. 

Anonymkode: 2e208...dcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor vil du bo etter studiene? Fordelen med å studere i Oslo er at man bygger nettverk gjennom praksiser og studiene som er en stor fordel når man skal søke første jobb, særlig i Oslo hvor det er 70-80 søkere på utlyste psykologstillinger. Ellers er jeg fornøyd med studiet i Oslo, og tror det har blitt enda bedre etter omleggingen som gir en mer integrert modell. Veldig fint internpraksis det siste året og. Jeg er veldig fornøyd med studentene jeg veileder fra UiO. Men har også gode og dyktige kollegaer som har studert ved NTNU og som skryter av studiet der. 

Anonymkode: 2e208...dcb

Ser for meg at jeg helst vil bo i Oslo når jeg er ferdig utdannet. Har bodd i Oslo hele livet, så virker deilig å kanskje bo hjemme i fra og oppleve nye ting. Trondheim er jo også kjent for et godt studentmiljø.

Men bør kanskje velge Oslo da? Har helst lyst til å bo der når jeg er ferdig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...