Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar alltid fuktighetskrem på bena med én gang jeg kommer ut av dusjen, men likevel er huden min hvit av støvete tørr hud etter bare et par timer. Dette har vært et problem for meg lenge, jeg har prøvd både dyre og billige hudkremer, men synes ikke noen av dem utgjør noen forskjell. Noen som har noen råd?

Anonymkode: 046bc...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dusjsåpen du bruker kan også ha betydning, ser i andre tråder om tørr hud at mange anbefaler dusjolje. Det er ikke bare prisen på bodylotions som avgjør om de er gode eller ikke, men ingrediensene. Gode fuktingredienser er f.eks. sheasmør, glycerin, aloe vera, panthenol og ceramider. Nå sier du jo ikke noe om hvilke kremer du har forsøkt, men her er noen forslag:

CeraVe Daily Moisturizing Lotion for ekstra tørr hud

CeraVe Moisturizing Cream

SkinCity Skincare Ceramide Body Butter

Eucerin Ato Contol Body Care Lotion

Samtlige er uten alkhol (som er svært uttørkende), parfyme og essensielle oljer. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)

Jeg har veldig tørr hud selv, og blander tykke body butters uten parfyme (de fra Body Shop er gode, samt Cerave cream) sammen med olje. Spesielt leggene dynker jeg og lar tørke inn før jeg kler på meg. Og tar MYE på. Du kan bruke kokosolje, olivenolje eller andre litt fete kroppsoljer. 

Dusjolje merker jeg ikke så forskjell på dessverre, men skrubb av hud innimellom er og viktig. 

Lotions kan jeg bare glemme. 

Endret av Fnuggolina
AnonymBruker
Skrevet
Roci skrev (13 minutter siden):

Dusjsåpen du bruker kan også ha betydning, ser i andre tråder om tørr hud at mange anbefaler dusjolje. Det er ikke bare prisen på bodylotions som avgjør om de er gode eller ikke, men ingrediensene. Gode fuktingredienser er f.eks. sheasmør, glycerin, aloe vera, panthenol og ceramider. Nå sier du jo ikke noe om hvilke kremer du har forsøkt, men her er noen forslag:

CeraVe Daily Moisturizing Lotion for ekstra tørr hud

CeraVe Moisturizing Cream

SkinCity Skincare Ceramide Body Butter

Eucerin Ato Contol Body Care Lotion

Samtlige er uten alkhol (som er svært uttørkende), parfyme og essensielle oljer. 

Takk, jeg skal sjekke ut disse kremene! Jeg bruker en dusjdåpe fra dagligvaren, så den er sikkert ikke optimal, nei.

Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

Jeg har veldig tørr hud selv, og blander tykke body butters uten parfyme (de fra Body Shop er gode, samt Cerave cream) sammen med olje. Spesielt leggene dynker jeg og lar tørke inn før jeg kler på meg. Og tar MYE på. Du kan bruke kokosolje, olivenolje eller andre litt fete kroppsoljer. 

Dusjolje merker jeg ikke så forskjell på dessverre, men skrubb av hud innimellom er og viktig. 

Lotions kan jeg bare glemme. 

Takk for tips. Jeg skrubber jevnlig :)

Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på disse to?

Lotion er tynnere enn cream.

Jeg bruker cream. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men hva er forskjellen på disse to?

Kremen har tykkere konsistens, mens lotionen er tynnere og mer lettflytende. Kan hende kremen er best for deg, siden du er veldig tørr :) 

Skrevet

Jeg har ikke i nærheten så tørr hud som deg. Men sliter veldig med tørr hud på hendene. Den beste løsningen jeg har funnet så langt er å bruke en bra tynn lotion først, også en tykk krem over der igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med lignende ekstremt tørr hud er faktisk å bruke ikke alt for fete kremer. Men jeg MÅ skrubbe/eksfoliere jevnlig, og bruke krem med karbamid, feks canoderm

Anonymkode: e79dd...e01

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også veldig tørr hud på føttene og jeg bruker denne. Smører den på hver morgen og hver kveld. Føttene mine har aldri vært så myke 😊 Fås kjøpt på apoteket.

Dexeryl fuktighetskrem 250g

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...