AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Del Skrevet 29. april 2021 Vårt barn som fylte 3 år i februar har fått innkalling til helsestasjonen i neste uke. Trodde først det var snakk om tannlegetime, den vet jeg kommer når de er rundt 3 år. Men etter å ha logget inn på Helsenorge.no ser jeg det er helsesøster vi har fått time hos. Jeg vet hun kaller inn til 2- og 4- årskontroll, men finnes det en 3-årskontroll også? Anonymkode: 295a8...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Del Skrevet 29. april 2021 Jeg fikk i går når vi hadde 2års kontroll beskjed om at neste time hos helsestasjonen er ved 4 årsalderen. Alså som du skriver, 2 og 4 år. 3 år til tannlege. Du kan jo ringe å spørre? Anonymkode: 5c296...6d2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Del Skrevet 29. april 2021 Hadde dere 2 års kontroll da? Vi hadde 2 års kontrollen 1 måned før barnet fylte 3 år pga korona. Anonymkode: c4171...785 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hadde dere 2 års kontroll da? Vi hadde 2 års kontrollen 1 måned før barnet fylte 3 år pga korona. Anonymkode: c4171...785 Ja, vi hadde 2-årskontroll. ts Anonymkode: 295a8...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Del Skrevet 29. april 2021 Premature har i alle fall treårskontroll. Dersom dere har hatt utfordringer med vekst e.l. tidligere kan det jo også være en grunn til ekstra kontroll. Anonymkode: 4cf25...833 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Del Skrevet 29. april 2021 vi hadde ekstra kontroll, men det var pga språket. Anonymkode: 536de...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Del Skrevet 29. april 2021 Vi har ikke fått innkalling til 2 eller 3 års kontroll. Anonymkode: 7ee43...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Premature har i alle fall treårskontroll. Dersom dere har hatt utfordringer med vekst e.l. tidligere kan det jo også være en grunn til ekstra kontroll. Anonymkode: 4cf25...833 Hun er født ca. 3 uker før termin. Har alltid vært i den slanke enden av vektskalaen, men helsesøster har fastholdt at dette er innenfor normalen. Språk fikk vi god tilbakemelding om på 2-års kontrollen. Mener hun hadde den noen mnd etter hun fylte 2 år. ts Anonymkode: 295a8...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er født ca. 3 uker før termin. Har alltid vært i den slanke enden av vektskalaen, men helsesøster har fastholdt at dette er innenfor normalen. Språk fikk vi god tilbakemelding om på 2-års kontrollen. Mener hun hadde den noen mnd etter hun fylte 2 år. ts Anonymkode: 295a8...e70 Dersom hun er født før 37+0 følger hun nok malen for premature og da er det vanlig med treårskontroll. Anonymkode: 4cf25...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dersom hun er født før 37+0 følger hun nok malen for premature og da er det vanlig med treårskontroll. Anonymkode: 4cf25...833 Det stemmer ikke. Gutten min er født 36+0 og ikke vært på noe kontroll pga prematur. Tror nok babyene må være en del mindre og tidligere født enn det, eller ha kjente problemer etter fødsel for å ha ekstra oppfølgning. Tenker også at man har hatt ekstra oppfølging også før 3 år om man hadde oppfølging som prematur. Anonymkode: fa41e...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det stemmer ikke. Gutten min er født 36+0 og ikke vært på noe kontroll pga prematur. Tror nok babyene må være en del mindre og tidligere født enn det, eller ha kjente problemer etter fødsel for å ha ekstra oppfølgning. Tenker også at man har hatt ekstra oppfølging også før 3 år om man hadde oppfølging som prematur. Anonymkode: fa41e...e40 Ser det står anbefaling om ekstra oppfølging av premature som har vært innlagt på nyfødt intensiv. Anonymkode: fa41e...e40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #12 Del Skrevet 30. april 2021 Vi hadde kontroll ved 3 år, men det var pga dårlig vektøkning etter at vi gikk over til fast føde. Anonymkode: c82f6...498 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #13 Del Skrevet 30. april 2021 Min er 2,5 år og har ikke hatt 2-årskontroll enda 🙈 helsestasjonen min henger etter ganske mye etter korona i fjor, da stengte de for alle kontroller utenom vaksiner, nyfødte og gravide. Ringte de i februar for å høre, og da hadde begynt med innkallingen for mai/juni-barna (min er født i desember), så her blir det nok en 3-årskontroll ja 😂 Anonymkode: efb25...f9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #14 Del Skrevet 30. april 2021 Hos oss tilbys 3 årskonsultasjon (og andre ekstrakonsultasjoner) til barn og familier en tenker trenger litt ekstra oppfølging. Det kan være ift språk, vekstutvikling, veiledningsbehov hos foreldrene eller annet. Enkelte definerte grupper som premature skal også tilbys ekstrakonsultasjoner. Anonymkode: 18f6f...2eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #15 Del Skrevet 30. april 2021 Det er nok tilbud om ekstra oppfølging av en eller annen grunn 🙂 vi skal på 3 års kontroll pga litt forsinket utvikling pga en medfødt tilstand. Hvis du ikke skjønner hvorfor dere er innkalt ville jeg bare tatt en telefon om jeg var deg 🙂 Anonymkode: d4d75...05e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamantdryss Skrevet 30. april 2021 #16 Del Skrevet 30. april 2021 https://www.helsenorge.no/hjelpetilbud-i-kommunene/helsestasjon-0-5-ar/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #17 Del Skrevet 30. april 2021 Ville ikke ha grublet så mye på det. Her skal vi også på 3 års kontroll, og jeg synes bare det er fint. Husker ikke helt hvorfor, men barnet var prematurt så mulig derfor. En sjanse for å få en ekstra sjekk, tips og råd vi ikke har tenkt på selv. Anonymkode: e3566...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå