Gå til innhold

Når man har fått jobbtilbud, men venter svar fra en annen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Luksusproblem?? La oss si at jeg har fått jobbtilbud på jobb A, men venter på svar fra jobb B som jeg har mest lyst på..

Jobb A ønsker raskt svar fra meg mens jobb B for alt jeg vet kan bruke flere uker på å svare. 

Velger jeg A så mister jeg B. Velger jeg derimot å vente på B så risikerer jeg å miste både A og B. 

Hva gjør jeg?

Anonymkode: 60192...5e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takker ja til A. Får du tilbud fra B så sier du opp A.

Anonymkode: 4603f...ec8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du ber om betenkningstid på A, så kan d godt kontakt B og si at du nå har fått et annet jobbtilbud, og lurer på om de er kommet noe lenger i prosessen og kan fortelle deg noe om sjansene dine for å få den jobben. 

Anonymkode: e7675...ead

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Takker ja til A. Får du tilbud fra B så sier du opp A.

Anonymkode: 4603f...ec8

Det er kanskje et dumt spørsmål, men ser det ikke veldig dårlig ut hvis jeg sier opp etter 1-2 uker?

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du ber om betenkningstid på A, så kan d godt kontakt B og si at du nå har fått et annet jobbtilbud, og lurer på om de er kommet noe lenger i prosessen og kan fortelle deg noe om sjansene dine for å få den jobben. 

Anonymkode: e7675...ead

Ser det dårlig ut hvis jeg ber om mer betenkningstid? Siden de vet om den andre jobben. Blir som å si "dere er en god nummer 2"?

Anonymkode: 60192...5e0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kontaktet jobb B og sagt at du har fått et tilbud fra en annen og hørt om når du kan forvente svar. At du gjerne vil jobbe hos B og derfor ønsker avklaring så fort som mulig :)

Anonymkode: 63c93...f8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er kanskje et dumt spørsmål, men ser det ikke veldig dårlig ut hvis jeg sier opp etter 1-2 uker?

Litt, men det er forklarbart, og hvis du uansett da gjør det fordi du har fått tilbud fra B, så har du jo sikret deg jobben du vil ha. Så da kan det jo se så dårlig ut som det bare må uten at det har noe å si. Jobb B vil sannsynlig ikke få vite noe om det uansett.

Anonymkode: 7693b...cad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...