AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #1 Skrevet 29. april 2021 En litt frustrert start på dagen her... Jeg har de siste tre ukene veid og loggført ALT jeg spiser og drikker. Likevel har jeg den siste uken gått OPP 300 gram. Er det noen her som kan hjelpe meg å finne en forklaring på det? Det kan nok ikke knyttes til syklusen min. Jeg er 160 cm høy, veier 62 kg, og har hatt et inntak på 1500 kcal om dagen. Den siste uken har jeg ikke trent mer enn én gang, men har hatt et skrittsnitt på 15.000. Hva gjør jeg feil? Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #2 Skrevet 29. april 2021 Du er for utålmodig. Kroppen fluktuerer pga mange faktorer så du vill ikke nødvendigvis gå ned lineært. Fortsett på samme måte i noen uker så ser du at det kryper nedover. Anonymkode: 8e756...bbc 8
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #3 Skrevet 29. april 2021 300 gram er jo ingenting. Det kan være at du er litt forstoppet, at du holder vann pga syklus eller noe du har spist eller lignende. Anonymkode: 90a49...03a 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Kan nok stemme at jeg er litt for utålmodig. Takk for svar Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Jeg har gitt opp lifesum. Logget og veide alt, spiste ikke mer enn det som var anbefalt, trente, gikk turer, men vekten rikker seg ikke. Nå som loggingen er avsluttet ligger jeg på det samme enda. Vil jo ned i vekt men virker som kroppen nekter å la kiloene forsvinne.. skikkelig deprimerende fordi jeg føler at den eneste løsningen må være å sulte , eller leve på ekstrem lavkalori 1000-1200 om dagen. Anonymkode: eda80...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Kjedelig å høre at det ikke fungerte for deg. Kan jeg spørre om hvor lenge du drev med logging? Jeg tenker at for min del er det litt tidlig å konkludere med at det ikke fungerer. Vurderte å gå enda mer ned i kalorier etter skuffelsen i dag tidlig, men har egentlig ikke lyst til å ligge på under 1500 kcal om dagen. Enkelte dager trener jeg ganske hardt (feks 4x4), og da trenger jeg mer enn 1100-1200 kcal. Men det er klart det er frustrerende når man logger alt i Lifesum og vekten ikke rikker seg. Håper på bedre resultater fremover for oss begge:) ts Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Hormoner styrer også vektnedgang. Har man hormon ubalanse så kan vekten stagnere. Jeg Gikk vekk fra kalori telling og over til å heller fokusere på å få i meg rene råvarer (spiser ikke kjøtt heller), holder meg unna oljer så langt det går, avokado og maks en ss nøtter og en ss frø. Først da rikket vekten seg selv om jeg lå på nogenlunde samme kaloriinntak. Men siden du trener, har du kanskje gått ned i cm? Anonymkode: 34d98...258 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 Synes det er rart. Jeg veide 63 kg for 4 uker siden og er 160 cm høy. Har også brukt lifesum og spist 1500 kcal/dagen (pga sykdom har vært ganske lite aktiv, og de gangene jeg har trent har jeg spist mer enn 1500 kcal) og veier nå rett under 60 kg, der målet er 57. Er du sikker på at du logger absolutt alt? Veier du alt du spiser og oljen i stekepannen osv? Anonymkode: b09ef...a41
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #9 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Synes det er rart. Jeg veide 63 kg for 4 uker siden og er 160 cm høy. Har også brukt lifesum og spist 1500 kcal/dagen (pga sykdom har vært ganske lite aktiv, og de gangene jeg har trent har jeg spist mer enn 1500 kcal) og veier nå rett under 60 kg, der målet er 57. Er du sikker på at du logger absolutt alt? Veier du alt du spiser og oljen i stekepannen osv? Anonymkode: b09ef...a41 Det var slik jeg hadde håpt det skulle gå her også, hehe. Skjønner at det høres rart ut. Men ja, jeg er helt sikker på det. Veier og loggfører alt, også fett som brukes til steking. Jeg spiste en ganske sen (og salt) middag i går, så det kan kanskje forklare det «høye» tallet på vekta i dag. Anonymkode: 259d7...658 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hormoner styrer også vektnedgang. Har man hormon ubalanse så kan vekten stagnere. Jeg Gikk vekk fra kalori telling og over til å heller fokusere på å få i meg rene råvarer (spiser ikke kjøtt heller), holder meg unna oljer så langt det går, avokado og maks en ss nøtter og en ss frø. Først da rikket vekten seg selv om jeg lå på nogenlunde samme kaloriinntak. Men siden du trener, har du kanskje gått ned i cm? Anonymkode: 34d98...258 Vet ikke hva som regnes som hormonubalanse, men jeg har en meget regelmessig syklus, og ingen ting som tyder på ubalanse. Skal måle cm i morgen tidlig, det var et godt tips. Men har ikke trent noe mer enn tidligere, så tviler dessverre på at fettet er byttet ut med muskler. Som nevnt over her har jeg kanskje mer tro på høyt saltinntak i går kveld. Vi får se hvordan det går fremover:) Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 300 gram er ingenting! Hvor ofte veier du deg? Du bør veie deg til samme tid hver uke, naken, etter du har vært på do, og før du drikker/spiser noe. Hvor lenge har du telt kalorier? Kanskje kroppen trenger litt tid, bare? Anonymkode: 4ff48...7d5
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 3 uker er jo en ganske liten tidsramme. Du må bare være tålmodig, og med tiden vil du også bli flinkere til porsjonering av mat og velge riktig type mat. Anonymkode: f3585...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 300 gram er ingenting! Hvor ofte veier du deg? Du bør veie deg til samme tid hver uke, naken, etter du har vært på do, og før du drikker/spiser noe. Hvor lenge har du telt kalorier? Kanskje kroppen trenger litt tid, bare? Anonymkode: 4ff48...7d5 Neida, det er jo ikke mye opp. Men det er likevel oppgang, når jeg forventet nedgang. Veier meg torsdager kl. 7 i Evas drakt. Har telt kalorier i tre uker. Har hatt en nedgang på totalt 0.5 kg de to forrige ukene. Ja, jeg gir ikke opp helt enda:) Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): 3 uker er jo en ganske liten tidsramme. Du må bare være tålmodig, og med tiden vil du også bli flinkere til porsjonering av mat og velge riktig type mat. Anonymkode: f3585...b5a Enig i at tre uker er kort tid. Skal smøre meg med tålmodighet. Anonymkode: 259d7...658
Maiava88 Skrevet 29. april 2021 #15 Skrevet 29. april 2021 Hva spiser du når du først spiser? Er det mat som gir deg god næring og metter? Drikker du nok vann? Har du prøvd å kutte karbohydrater og tilføre kosten din mer fett? Jeg har levd på lavkarbo siden 2018 og har siden da gått ned 35 kilo 😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Maiava88 skrev (1 minutt siden): Hva spiser du når du først spiser? Er det mat som gir deg god næring og metter? Drikker du nok vann? Har du prøvd å kutte karbohydrater og tilføre kosten din mer fett? Jeg har levd på lavkarbo siden 2018 og har siden da gått ned 35 kilo 😊 Spiser ganske variert, men en typisk matdag kan være en brødskive med et egg og røkt laks + grønnsaker til frokost, en salat med kikerter og litt pasta til lunsj, og kylling, ris og grønnsaker til middag. Frukt/knekkebrød/yoghurt som mellommåltid hvis jeg har kalorier til overs. Drikker mellom to og tre liter i løpet av dagen. Takk for tips, men jeg er ikke interessert i å spise lavkarbo:) Anonymkode: 259d7...658
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 Tusen takk til alle dere som har tatt dere tid til å svare meg i dag. Måtte bare få ut litt frustrasjon i dag tidlig, selv om jeg jo egentlig vet godt at det er vanlig at vekten går litt opp og ned i en slik prosess. Jeg skal ikke gi opp, men tenker å øke aktiviteten den neste uken. Så får vi håpe det gir utslag på vekten. Nå skal jeg sove. Har hørt det er viktig for vektnedgang, hehe:) God natt og takk igjen! Anonymkode: 259d7...658
Maiava88 Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiser ganske variert, men en typisk matdag kan være en brødskive med et egg og røkt laks + grønnsaker til frokost, en salat med kikerter og litt pasta til lunsj, og kylling, ris og grønnsaker til middag. Frukt/knekkebrød/yoghurt som mellommåltid hvis jeg har kalorier til overs. Drikker mellom to og tre liter i løpet av dagen. Takk for tips, men jeg er ikke interessert i å spise lavkarbo:) Anonymkode: 259d7...658 Er du helt sikker på at du da veier og loggfører absolutt alt? Drikker du melk eller juice? Hvilken frukt spiser du? Fruktsukker har høy glykemisk index og gir blodsukkerstigning. Pasta, brød og ris omdannes også til sukker, og gir blodsukkerstigning. Kanskje kroppen din holder på ekstra vann? Vektnedgang skjer (i en frisk kropp) når mann forbrenner mer enn mann spiser, så det er veldig rart at du ikke går ned. Har du prøvd å faste for å kickstarte kroppen?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 Maiava88 skrev (2 minutter siden): Er du helt sikker på at du da veier og loggfører absolutt alt? Drikker du melk eller juice? Hvilken frukt spiser du? Fruktsukker har høy glykemisk index og gir blodsukkerstigning. Pasta, brød og ris omdannes også til sukker, og gir blodsukkerstigning. Kanskje kroppen din holder på ekstra vann? Vektnedgang skjer (i en frisk kropp) når mann forbrenner mer enn mann spiser, så det er veldig rart at du ikke går ned. Har du prøvd å faste for å kickstarte kroppen? Drikke av og til et glass melk, og da veies og loggføres det også. Spiser alt av frukt og grønnsaker. Frukten jeg spiste i dag var en nektarin, og den ble også veid og loggført. Blodsukkerstigning er jeg ikke redd for. Jeg mener at frukt, brød, pasta og ris er sunne matvarer som fint kan inngå i et variert kosthold. Jeg er opptatt av å spise både karbohydrater, proteiner og fett, da kroppen min trenger alle næringsstoffene. Ja, jeg også krysser fingrene for at det bare er vannvekt pga mye salt i det siste. Det kan vel også skyldes mer mat i tarmene i dag sammenlignet med forrige torsdag, kanskje. Har tidligere drevet med periodisk faste, ja. Og faster hver natt:) Anonymkode: 259d7...658 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tusen takk til alle dere som har tatt dere tid til å svare meg i dag. Måtte bare få ut litt frustrasjon i dag tidlig, selv om jeg jo egentlig vet godt at det er vanlig at vekten går litt opp og ned i en slik prosess. Jeg skal ikke gi opp, men tenker å øke aktiviteten den neste uken. Så får vi håpe det gir utslag på vekten. Nå skal jeg sove. Har hørt det er viktig for vektnedgang, hehe:) God natt og takk igjen! Anonymkode: 259d7...658 Jeg er enig i dette du skriver med at lavkarbo ikke er noe for deg, og jeg spiser også helt vanlig mat bare i mindre mengder. Spiser forøvrig selv ganske mye frukt og bær og alt av brød, pasta og ris jeg også. Men har du prøvd å måle midjen din? Anbefaler at du gjør det på morgenen før du spiser en fast ukedag. Kanskje du vil se nedgang i cm rundt midjen selv om det ser ut som vekten står bom fast. Jeg har bare erfaring med å gå ned et par kilo fra en gang tidligere, og da stod den også bom fast med meg i noen uker, men jeg fortsatte å spise slik jeg gjorde og plutselig gikk jeg ned flere kilo på bare noen dager, og jeg går jo på p-piller og menstruerer ikke, så det er i alle fall ikke slik at jeg har vannvekt etter syklus. Anonymkode: b09ef...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå