Gå til innhold

Hva synes du om serien Deadwood?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvorfor likte du den/likte du den ikke?

Hørt mye bra om den. Særlig kompiser. Men blir skeptisk når omtrent ingen i Kg nevner den🤪 Kanskje det er en ‘gutteserie’?!🤔

True Detective er jeg også litt nysgjerrig på.

Anonymkode: 1f44f...cb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes Deadwood den er bra av flere grunner:

* Utrolig nok er mange av hendelsene som skjer i serien bygd på historie, og karakterene har faktisk levd og bodd i Deadwood.

* Ekstremt gode skuespillerprestasjoner, spesielt av Ian McShane og Robin Welgert.

For min del er serien på topp 5, og jeg ser den opp med jevne mellomrom. I tillegg til å være "skruppelløs" western, er det også overraskende mange komiske øyeblikk. Jeg synes heller ikke det er noen gutteserie, selv om tiden/sjangeren nok gjør at kvinner havner litt i skyggen på en del intriger i serien. Det er flere sterke kvinnelige karakterer i serien, og til og med noe romantikk!

Hvis du velger å se den, bare dropp å se filmen som kom for noen år siden, Det var et forsøk på å runde av noen tråder i serien, men de gikk da helt bort i fra prinsippet med å løst holde seg til historien.

Anonymkode: 8bbd9...85d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke sett Deadwood, men du nevner True Detective, og den må jeg bare anbefale altså. Sesong 1 er helt fantastisk. Har ikke sett sesong 2 siden den fikk så varierende til dårlig mottakelse, men sesong 3 har jeg sett og den var bra den også. Men ingenting slår sesong 1, den må du i alle fall få med deg 🙌

Anonymkode: 5488b...460

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne (46), og Deadwood er blant mine topp 3 serier. Har sett den ørten ganger opp gjennom åra, og blir ikke lei. Mannen min er for øvrig langt fra like stor fan som meg. 😅

Elsker skuespillerne (spesielt Ian McShane, Robin Weigert og Brad Dourif, men også Jim Beaver, Garret Dillahunt, Molly Parker, Paula Malcolmson og Dayton Callie, for ikke å glemme Keith Carradine som Wild Bill Hickock. Digger manuset, språket, den autentiske følelsen og den mørke humoren. Og de skakkjørte karakterene, som har mange lag. Liker også å følge utviklingen av Deadwood fra en «utpost» til et ordentlig samfunn. 

Anonymkode: ec897...b8c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og så Mr. Wu, da. «Swedgin! Swedgin!»

Anonymkode: ec897...b8c

• Liker 1
Skrevet

En av mine favorittserier. Et til tider saftig språk, og mange herlige karakterer. 

..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...