Gå til innhold

Vi orker ikke å være barnevakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig med TS. Finnes ikke interessant.

Anonymkode: 38a67...5b3

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg synes du virker egoistisk. Da du selv valgte å få barn for mange år siden, så påtok du deg faktisk også et ansvar for å bli besteforelder når den tiden kom.

Anonymkode: b6718...102

😂 Ikke hør på sånne kommentarer, TS.

Anonymkode: 82d48...df6

• Liker 45
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Tullball.

Det er det da ikke. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg synes du virker egoistisk. Da du selv valgte å få barn for mange år siden, så påtok du deg faktisk også et ansvar for å bli besteforelder når den tiden kom.

Å når du valgte å bli født så tok du på deg ansvar for å ta deg av dine foreldre, svigerforeldre og 4 sett besteforeldre når du ble voksen. Eller er din generasjon fritatt for alt ansvar? 

Anonymkode: 5c30c...c27

• Liker 39
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er det da ikke. 

Ts er ferdig med å oppdra unger. Jeg vet om flere besteforeldre som er utslitte av å hele tiden skulle passe barnebarn.  Men de gjør det likevel, for å bevare "husfreden". Besteforeldre i dag er ofte i full jobb. Og har hobbyer og interesser de endelig kan få bruke tid på, etter at barna har flyttet ut. Og så må de passe barnebarn helg etter helg? 

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å når du valgte å bli født så tok du på deg ansvar for å ta deg av dine foreldre, svigerforeldre og 4 sett besteforeldre når du ble voksen. Eller er din generasjon fritatt for alt ansvar? 

Anonymkode: 5c30c...c27

Er det noen som velger å bli født?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Ts er ferdig med å oppdra unger. Jeg vet om flere besteforeldre som er utslitte av å hele tiden skulle passe barnebarn.  Men de gjør det likevel, for å bevare "husfreden". Besteforeldre i dag er ofte i full jobb. Og har hobbyer og interesser de endelig kan få bruke tid på, etter at barna har flyttet ut. Og så må de passe barnebarn helg etter helg? 

Hvor har jeg snakket om å hele tiden passe barnebarna? TS skriver selv at de fikk sitt første barnebarn i fjor og at de har blitt spurt 5-6 ganger om å sitte barnevakt. Nå vet ikke jeg når i fjor, men det kan ha vært på begynnelsen av året i fjor også. Synes da ikke 5-6 ganger er så mye uansett om det var på slutten av året heller, og i tillegg er det første barnebarn.

Mener selvfølgelig ikke at besteforeldre skal ha et stort ansvar for å ta vare på barnebarn, men jeg mener at man burde ha et ansvar for å hjelpe til litt innimellom uten at det burde være så fryktelig ille.

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Joda, jeg skrev lenger opp at ts burde kunne stille opp noen timer. Men en hel helg er mye. 

Jeg syns faktisk at mange småbarnsforeldre krever mye idag av sine omgivelser. De må ha kjærestid, avlastning osv. Og de er i tillegg to stk til å ta seg av barnet. 

Så er det ganske mye mer krevende å være småbarnsforeldre i dag også enn det var i tidligere generasjoner. Det stilles generelt mye mer krav enn før og i tillegg skal begge foreldre helst være i full jobb.

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...