Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Opplever du  at kjærligheten av ulike årsaker visnet bort , og samlivet gått  ifra kjærlighet til eit  vennskap. ?        Kanskje  har dere  glidd ifra hverandre ,  men  at partneren  fortsatt er din beste venn, og dere   fortsatt  har en sterk følelsesmessig tilknyttning.  ?   

Undres på hvordan du / dere  takler den omstilling i kvardagen i forhold til  det sexuelle,  fritid, kommunikasjon,  arbeidsfordeling, økonomi m.m. ?.         

Endret av Skybe
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Skybe skrev (18 timer siden):

Opplever du  at kjærligheten av ulike årsaker visnet bort , og samlivet gått  ifra kjærlighet til eit  vennskap. ?        Kanskje  har dere  glidd ifra hverandre ,  men  at partneren  fortsatt er din beste venn, og dere   fortsatt  har en sterk følelsesmessig tilknyttning.  ?   

Undres på hvordan du / dere  takler den omstilling i kvardagen i forhold til  det sexuelle,  fritid, kommunikasjon,  arbeidsfordeling, økonomi m.m. ?.         

Det der et et glansbilde, funker overhode ikke

Anonymkode: a2ceb...291

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Joda, opplevd det, ble skilt, gode venner pr. i dag.

Anonymkode: 10e79...c6b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke behov for kvinnelige venner. Som mann kan en kvinne være en elsker og venn om vi har samme interesser. Men aldri bare en venn. Har jeg følelser for en kvinne som kjæreste kan jeg ikke nedgradere til venn, og sitte og se på at hun har seg med andre menn som hun da kan anse som en partner. Det vil aldri fungere. Så en eks blir blokkert og stengt ute fra mitt liv for all fremtid. Det fungerer bare ikke. Det blir for mange vonde følelser og et falskt håp om noe mer.

Anonymkode: d9eb3...5f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har ikke behov for kvinnelige venner. Som mann kan en kvinne være en elsker og venn om vi har samme interesser. Men aldri bare en venn. Har jeg følelser for en kvinne som kjæreste kan jeg ikke nedgradere til venn, og sitte og se på at hun har seg med andre menn som hun da kan anse som en partner. Det vil aldri fungere. Så en eks blir blokkert og stengt ute fra mitt liv for all fremtid. Det fungerer bare ikke. Det blir for mange vonde følelser og et falskt håp om noe mer.

Anonymkode: d9eb3...5f4

Akkurat sånn har jeg det også som kvinne. Min kjæreste ville bli venn med meg. Da måtte jeg kutte han helt ut. For han var det selvsagt ikke problem fordi han gjorde det slutt, og manglet gnisten. Utrolig sårt å miste en bestevenn og kjæreste, men jeg kunne ikke leve med å se han date og treffe andre damer.

Anonymkode: 85c8d...e87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Funker bare å evt bli venner om man har gått helt videre og hatt noen år med lite/minimal kontakt. 

Anonymkode: f94ba...097

AnonymBruker
Skrevet

Enig med flere her. Har nylig opplevd samlivsbrudd etter et 14 år langt samboerskap med min kjære og ikke minst mor til mine to barn. Var i forkant helt og holdent med på å flytte fra hverandre- ønsket å dyrke egentid og egne interesser. Sitter imidlertid igjen som en tomsing og savner meget hardt og konstant. Jeg får ikke den samme responsen tilbake og føler det meget vanskelig å skulle ha kontakt med henne. Det er dessverre vanskelig å kutte kontakt når vi har to barn vi skal samarbeide godt om. Tror i mange tilfeller følelser hos i alle fall den ene part er med på å ødelegge et mulig vennskap. Har forsåvidt også svært liten tro på vennskapsforhold mellom mann og kvinne. Har vært vitne til at dette flere ganger har gått totalt i stå da den ene part utvikler andre følelser.

Anonymkode: 6c89c...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...