AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hvordan går man frem for en smidig og god overgang? han har sovet i sengen med oss til nå og alle trives godt med det, men nå vil vi prøve å få ham i egen seng i alle fall. Han er naturlig nok avhengig av en av oss i nærheten på natten da han liker å kose og ligge i skje 😃 hva er deres beste tips? Anonymkode: ab02d...118
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Kast dere i det. Kan bli noen netter som er styrete og han protesterer, men da ville jeg gått inn og prøvd roe han ned på rommet sitt. Ikke gi etter, det utsetter bare det uunngåelige. Nå har min på 15 mnd sovet på eget rom lenge, men det er fordi han alltid har sovet best i egen seng. Men med nattflasken vi kuttet da han var 10-11 mnd stod vi i det noen netter, så sov han natten gjennom. Beste måten syns jeg, men det er ikke fasiten for alle! Anonymkode: f820c...fe1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Hvis alle trives med ordningen, hva er grunnen til å endre? Vår sovner i egen seng på eget rom, men ender alltid opp hos oss ila natta. Ville det vært ok? Anbefaler å starte med små små skritt, f.eks. at første delmål er å sovne på eget rom. Anonymkode: 77065...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 Takk for gode råd begge to ☺️ jeg har funnet ut jeg er 5 måneder på vei, og da tenkte vi det er praktisk han sover i egen seng og helst på eget rom rom innen baby kommer. Vi har tid til å ta det i små steg, men også eventuelt kaste oss i det og stå i det noen uker kanskje. Han har sovet natten gjennom siden han var 6 mnd og vi vil ikke det skal ødelegges pga babygråt og amming når det kommer. Anonymkode: ab02d...118
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 Hva med å starte kvelden med at en av dere ligger sammen med han når han legger seg, så det blir litt kjent, og så gå ut når han har sovnet. (Krever stor nok seng, men det kan kanskje være lurt det også.) Pluss å "bygge oppunder" med å fremsnakke egen seng, og det at han nå er så stor at han klarer å sove der helt alene. Nytt, kult sengetøy, egen STOR seng... Finn på noe kult. For mange går det overraskende bra, hvis barnet selv blir motivert. Og hvis det går trått, går det an å komme opp med et belønningssystem. Om han kommer inn til dere i løpet av natta, så må han følges tilbake med en gang. Men for trygghetens skyld kan dere jo også da ligge litt sammen med han, enten en avtalt tid, eller til han sovner. Skap trygghet i den nye senga, så går nok dette veldig bra. Anonymkode: 82ed6...00f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå