Gå til innhold

Samboeren min vil ikke treffe tanten sin pga uærlighet. Hva skal vi gjøre,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i tanten til samboeren min og synes det er altfor lenge siden sist, så samboeren sa at vi snart skal finne på noe og kontakte henne. Men nylig skjedde noe som gjør at han ikke vil møte henne på en stund og han har endret mening. 

Vi ryddet ut av dødsboet til hans bestemor og da viste det seg at flere ting hadde forsvunnet. Det var denne tanten som hadde stjålet ting fra huset med  stor  affeksjonsverdi før gjenstander skulle bli fordelt i samråd med flere i nær familie.  Samboeren min ble så skuffet, ikke over tingene men over oppførselen. Nå vil han lijevell ikke treffe henne på en god stund.  Jeg synes vi kan legge det bak oss og heve oss over det,  men samboeren min synes hele situasjonen er så ubehagelig.

Hva hadde dere gjort? Hvordan hadde dere taklet situasjonen? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Vedkjenner hun seg dette? Er det bombesikkert at det var henne?

2. Hvis det er opplagt at det var hun som gjorde det så blir noen nødt til å be henne om å levere tilbake sakene, slik at alt deles på ryddig vis. Jeg tror ikke jeg i utgangspunktet hadde moralisert, heller tenkt at dette var en uoverenstemmelse hvor målet var å rette opp, ikke anklage noen.

Hvis hun står på sitt så synes jeg det må være opp til samboeren din hvordan han vil forholde seg til det. Hun er tross alt først og fremst hans familie, ikke din. Og så får du støtte han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden):

1. Vedkjenner hun seg dette? Er det bombesikkert at det var henne?

2. Hvis det er opplagt at det var hun som gjorde det så blir noen nødt til å be henne om å levere tilbake sakene, slik at alt deles på ryddig vis. Jeg tror ikke jeg i utgangspunktet hadde moralisert, heller tenkt at dette var en uoverenstemmelse hvor målet var å rette opp, ikke anklage noen.

Hvis hun står på sitt så synes jeg det må være opp til samboeren din hvordan han vil forholde seg til det. Hun er tross alt først og fremst hans familie, ikke din. Og så får du støtte han.

Ja hun har innrømmet det. En annen tante ( søsteren) har krevd tingene tilbakelevert og fordelt på en annen og mer rettferdig måte. Jeg kommer til å støtte samboeren min,  men synes det er en kinking situasjon 

Anonymkode: 8783a...cac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...