Maskinfører Skrevet 20. oktober 2022 #41 Del Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om Einstein (dårlig på fysikk, mulig det var en annen😆) stringteori stemmer, kan dette med parallelle univers- og da også kanskje "spøkelser" faktisk forklares vitenskapelig. Jeg synes dette er spennende, for om vi finner forklaringen vil det jo faktisk være en slags vitenskapelig forklaring om du skjønner. VI vil ha kunnet bevise hva som skjer når folk dør. Havner vi i jorda og slutter å eksistere fullstendig eller tar vi en annen form? Kanskje en form for partikler, atompartikler? Anonymkode: 8d52b...c0b Ja det er utrolig intrissant Eneste vi vet med sikkerhet om gjenferd er at de har levd før men muligens ser vi dem på den andre siden av den gjennomsiktige veggen der vi også selv havner jeg tror livet dreier seg om forskjellige nivåer med 100 års perspektiv på hvert nivå de målte aktivitet på en avdød person der det var mye hjerneaktivitet etter døden inntraff https://forskning.no/helse-hjernen/forskere-har-malt-hjerneaktiviteten-til-en-doende-mann/1993945 Jeg tror det lyset vi ser er lyset på fødestua Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #42 Del Skrevet 20. oktober 2022 Maskinfører skrev (23 minutter siden): Ja det er utrolig intrissant Eneste vi vet med sikkerhet om gjenferd er at de har levd før men muligens ser vi dem på den andre siden av den gjennomsiktige veggen der vi også selv havner jeg tror livet dreier seg om forskjellige nivåer med 100 års perspektiv på hvert nivå de målte aktivitet på en avdød person der det var mye hjerneaktivitet etter døden inntraff https://forskning.no/helse-hjernen/forskere-har-malt-hjerneaktiviteten-til-en-doende-mann/1993945 Jeg tror det lyset vi ser er lyset på fødestua Hvorfor akkurat 100 års perspektiv tenker du? Den skjønte jeg ikke🤪 Artikkelen forklarer ikke hva som skjer etter døden. Den beskriver jo bare hva som fysiologisk skjer og at det ikke er noe uforklarlig at gammabølgene fortsetter å vibrere etter personen ikke er bevisst. Så det blir jo utenfor tema i tråden. Jeg tror og at lyset mange ser er hjernen som går amok i dødsøyeblikket, altså kun nevroner som skyter i så stor hastighet. Det er det som alternativt skjer etter alt dette jeg er nysgjerrig på! Anonymkode: 8d52b...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #43 Del Skrevet 20. oktober 2022 Nå dukket det faktisk opp et glemt minne. Når jeg var liten kunne jeg se farge aura på noen mennesker. Noen lilla, gule, røde hvite, sorte osv. Men husker ikke hva de betydde, men at når jeg så det, sa DDT sterkt ifra om personen. Også husker jeg at ved å ligge på ryggen i gresset , holde hånden opp mot skyfri himmel, kunne man se energi rundt fingrene. Husker jeg trodde det var helt normalt. Og kunne ikke forstå at andre ikke så det samme Anonymkode: b4bb3...28b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
President Chimp Skrevet 21. oktober 2022 #44 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 4.00): Jeg tror det er en form for energi, Med en slags elektrisk ladning. ,Mulig vi går over i en annen form når vi dør, og sjelen, eller gud vet hva man vil kalle det (er ikke spesielt religiøs og har ikke behov for å tro på noe. Opplevelsene mine startet da jeg var for liten til å filosofere over døden), går over i en annen form av energi. Som vi ikke har instrumenter til å måle pr d,d? Anonymkode: 8d52b...c0b Ok, men da må du forstå at du impliserer en hel del ved å kalle energien elektrisk. Hva er det som holder på denne energien? Vi går over til en annen form når vi dør, vi blir til kompost, eller varme dersom vi kremeres. Denne varmen går til slutt ut i universet og fordeles i det store intet. Uansett hva du måtte kalle det så kan ikke denne energien gå tilbake til tidligere form. Entropi tillater det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
President Chimp Skrevet 21. oktober 2022 #45 Del Skrevet 21. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 5.52): Nå dukket det faktisk opp et glemt minne. Når jeg var liten kunne jeg se farge aura på noen mennesker. Noen lilla, gule, røde hvite, sorte osv. Men husker ikke hva de betydde, men at når jeg så det, sa DDT sterkt ifra om personen. Også husker jeg at ved å ligge på ryggen i gresset , holde hånden opp mot skyfri himmel, kunne man se energi rundt fingrene. Husker jeg trodde det var helt normalt. Og kunne ikke forstå at andre ikke så det samme Anonymkode: b4bb3...28b Dette har jeg selv og det kalles synestesi og betyr overhodet ingenting. Jeg «ser» eller sanser rettere sagt farger på folk, men også musikk og toner. E er blå, D er gul, G er grønn, A er rød. Andre har helt andre farger de assosierer med det. Det kan kanskje føles som at det betyr noe ekstraordinært, men det betyr ikke at det er det. Det har dog et praktisk utfall, jeg har ekstremt godt gehør. Og kan tyde mennesker godt utfra fargen deres. Men det betyr likevel nada niks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 1. november 2022 #46 Del Skrevet 1. november 2022 Ett barnehjem jeg bodde på i 1994 opplevde jeg det merkelig i grunn hun satt på en stol på rommet mitt om natten hvit kjole hadde hun også bodde ingen jenter der på den alder.n Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. november 2022 #47 Del Skrevet 12. november 2022 Når jeg var kanskje 10 år gammel eller noe sånn, så la jeg merke til en slags "mørk skygge" som gikk rett forbi vinduet utenfor soverommet mitt. Men når jeg kikket så vidt gjennom gardinene, så var det selvfølgelig bare en av naboene som var på vei hjem. De aller fleste "spøkelser" er nok bare noe helt vanlige hendelser av denne typen... Anonymkode: 470e2...a39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 13. november 2022 #48 Del Skrevet 13. november 2022 Det er vanleg med skrymt og attergangarar i gamle bygder som Vågå. Ivar Kleiven skildrar fleire slike opplevingar frå side 45 og utetter. https://www.nb.no/items/513087b64feefa8b170aa868264dc059?page=10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #49 Del Skrevet 13. november 2022 Jeg opplevde flere ganger å våkne av at noen holdt meg fast. Eller at noen var i rommet da jeg var barn. Av og til kunne det ta lang tid før jeg våknet og jeg forsto at noe var galt, og flere ganger vekket jeg foreldrene mine med et hyl. (Som at noen tok meg i tåen). Moren innarbeidet godt at dette bare var innbilning, men jeg opplevde litt av det samme i et gammelt hus jeg leide. Ingen andre steder. Så har tenkt litt over det. Vi tok over huset etter oldeforeldrene mine. Der noen døde unge og noen døde gamle. Men vet ikke om noen som døde i huset. Anonymkode: c0f4e...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2022 #50 Del Skrevet 13. november 2022 AnonymBruker skrev (På 29.4.2021 den 9.51): Jeg har ikke opplevd gjenferd, bare hørt lyder fra et menneske som lever. Helt fra vi var bittesmå så var det vanlig for oss å høre pappa gå i grusen og trampe opp trappa til inngangsdøren. Noen ganger reagerte vi på det og løp for å møte han har mamma sagt. Han kom hjem senere og da var lydene helt like som de gangene vi hørte han og han ikke var der. Vi flyttet og disse lydene var ikke på det nye stedet. Anonymkode: fc282...d8f Interessant. En barndomsvenninne opplevde dette ofte. Ja, faktisk hele familien. Skjedde det noe spesielt med huset deres? Anonymkode: c0f4e...ca7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå