Gå til innhold

Gode og enkle retter med frosne grønnsaker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må spise mer grønt! Men jeg orker ikke skrelling og kutting hver dag. Har dere gode enkle oppskrifter med frosne grønnsaker dere vil dele? 😊

Anonymkode: c6780...d96

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Frosne grønnsaker kan du putte i absolutt alt. Lag det du vil lage, og så tøm grønnsaker oppi. 

Anonymkode: cc4b1...c30

AnonymBruker
Skrevet

Stekt ris! Kok ris dagen Før og ha den i kjøleskap, dagen etter legg ut frsne grønnsaker så de tiner litt. Stek grønnsakene, stek risen for seg, bland det i samme panne, knekk i et par egg, bland det ut, avslutt med å røre inn bittelitt toasted sesamy oil som får det til å lukte og smake som stekt ris på kina restaurant 😀

Anonymkode: 726b0...834

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Et tips hvis du liker ris er ihvertfall å koke den med buljong i vannet, og ha i frosne grønnsaker som amerikansk blanding eller brokkolitopper på slutten. Du kan også ha i ting som kokosmelk, hvitløk og chili for annen variant. Funker også å blande linser/bønner med kjøttdeig, eller bruke som erstatning for kjøttdeig, for eksempel kidneybønner til taco, linser i pastasaus/lasagne/på pizza. Ferdig kuttet salat gjør livet enkelt. Hiv oppi litt mais og små tomater, eller feta og oliven fra glass, så er det ferdig fikset på no time. Er også veldig godt med å asparges til spekeskinke, de kommer jo i ferdige pent kuttede størrelser og trenger bare såvidt å dyppes i kokende vann eller kjapt smørstekes. Ferdig oppkuttet sopp, stek med pepper og salt og spis ved siden av kjøtt. Evt ha på litt fløte i pannen og la koke, smak evt til med pittelitt soyasaus. Work grønnsaker, ferdig oppskjært ferske eller frosne, rett i kjapp steking i panne sammen med kjøt/kylling/reker det du vil. Ha evt i nudler og woksaus. Enkelt. Tilsett frosne grønnsaker i saus når du lager gryterett og suppe. Veldig lett. Samme med pasta. Veldig godt med for eksempel erter og brokkoli i hvit pastasaus.

Anonymkode: 19721...0bd

• Liker 2
Skrevet

Frosne grønnsaker smaker jo søppel.. 

AnonymBruker
Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Frosne grønnsaker smaker jo søppel.. 

Ja, jeg må si meg enig i det. Med unntak av frosne erter, og det kan du jo bruke til å lage suppe eller bare ha oppi risotto, pasta ol

Anonymkode: 1c064...7c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Frossen lapskausblanding og pølsebiter 👍

Anonymkode: e5212...675

AnonymBruker
Skrevet

-Wokgrønnsaker med fullkornsnudler og Sweet and sour saus

-Suppe 
1 pakke Brokkoli & Blomkålblanding 
4 ss olje 
6 dl grønnsaksbuljong  
1 dl kokosmelk

Kok opp grønnsaksbuljong og kokosmelk og tilsett 1 pose brokkoli og blomkålblanding, la suppen småkoke i ca 10 min, Kjør suppen jevn med en stavmikser og server med grovt brød

Anonymkode: 9a862...986

Skrevet

Jeg lager av og til pai med frosne grønnsaker. Tar en ferdig paibunn fra dagligvare i paiform. Fyller med frosne erter og brokkoliblanding, og ev. litt skinke eller bacon. Fyller på med eggstand (6 - 8 egg, litt fløte/melk + krydder) Tar litt revet ost på toppen og steker på 20 grader til den ser luftig og fin ut. (kanskje opp mot 15 min. Er ikke så god på oppskrifter og sånn... Blir mye slump, "sånn passelig" og følg med hvordan det ser ut 😊)  Det passer godt å servere med en enkel salat også, hvis du vil få med enda litt mer grønt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er skikkelig sliten og ikke orker å lage mat kjøper jeg frosne grønnsaker, fiskekaker og sweet chili saus. Steker fiskekaker og grønnsaker i stekepannen og pøser på med sweet chili saus. Lettvint og godt! 

Anonymkode: 346a5...66d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stelt ris med amerikansk blanding 

Grønnsaks/potetmix i ovnen med fisk/koteletter/kylling oppå

I grateng 

Supper. Blomkål/brokkoli, spinat, erter

Anonymkode: 1ee08...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...