Menchit Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Ikke rart det ikke går an å mene noe her i landet. "En stor internasjonal forskning fra 2011, slår fast at Norge er det sjette mest konforme landet av 33 undersøkte land. Norge topper listen sammen med Pakistan, Malaysia, India, Singapore og Sør-Korea, og vår kultur er til og med mer konform enn japansk og kinesisk kultur. " https://gknordic.com/no/hvorfor-er-nordmenn-sa-lydige/
Rosa Dartle Skrevet 30. april 2021 #2 Skrevet 30. april 2021 Samfunnsvitenskapen er nødvendig for å forstå trender i samfunnet, men det er også veldig utfordrende å lese denne typen oppsummering som ikke sier noe om hva som er forsket på. Her virker det nærmest som man sier ar konformitet er årsaken til at man ikke ser mer misnøye, men hvilke andre kjennetegn ved det norske folket er vurdert i forskningen? Selv tenker jeg i alle fall at «tillit» sikkert er en viktig faktor her. I Norge har vi høy grad av tillit til staten, så kanskje det bare er så enkelt som at vi har tillit til at myndighetene iverksetter de tiltakene som er nødvendige for at vi skal komme oss gjennom denne krisen? 3
Gjest tinkaanonym Skrevet 4. mai 2021 #3 Skrevet 4. mai 2021 Norge er konformt. Prøv bare å si at Norge ikke er verdens beste land, så får man høre det
Gjest Thoringen Skrevet 4. mai 2021 #4 Skrevet 4. mai 2021 On 4/28/2021 at 9:37 PM, Menchit said: Ikke rart det ikke går an å mene noe her i landet. "En stor internasjonal forskning fra 2011, slår fast at Norge er det sjette mest konforme landet av 33 undersøkte land. Norge topper listen sammen med Pakistan, Malaysia, India, Singapore og Sør-Korea, og vår kultur er til og med mer konform enn japansk og kinesisk kultur. " https://gknordic.com/no/hvorfor-er-nordmenn-sa-lydige/ Hehe... Liten sidekommentar her: Herr GK lever mentalt på 50-tallet - riktignok ikke han som har skrevet dette men tviler sterkt på at det ville fått stå på selskapets hjemmesider uten hans velsignelse. Dette er et selskap hvor 20+ ansatte sluttet på grunn av hans personlige lederstil hvor det at det var ikke rom for "annerledestroende" i selskapet som var en av årsakene til masseoppsigelser fra ansatte. Hva har det med TS sin tese å gjøre - ikke så mye direkte. Jeg bare synes det er litt humoristisk hvis man kjenner til den bransjen GK er i, å se hva han forfekter offentlig. ----- Når det gjelder mine egne meninger - de som klager over konformitet her i Norge er oftest de som ikke klarer å overbevise andre om sine meninger. Jeg synes at det er ikke nødvendigvis er en mangel ved norsk kultur (som har en del mangler for all del) men heller en mangel på selvinnsikt hos de som beklager seg over norsk konformitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå