Gå til innhold

Trenger hjelp fort! Skal jeg døgne før viktig prøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøve imorgen (i alle kapitlene). Jeg hadde 2 andre viktige vurderinger denne uka og måtte nedprioritere dette faget.. Jeg har dessverre disponert dårlig med tiden og har ikke fått øve til denne prøven... Jeg har dårlige karakterer i dette faget fra før av og er avhengig av å få bedre karakter. Nå lurer på om jeg skal snu på døgnet eller ikke. Jeg har fått lest litt i dag! Tror dere at det er noe hensikt i å døgne? Hvordan skal jeg klare å være våken isåfall? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen, og hjernen, fungerer dårligere uten søvn. Ville ikke døgnet hvis jeg var deg. 

• Liker 6
Skrevet

Du kommer til å gjøre det dårligere av å døgne, så det er alt annet enn en god ide. Da får du heller legge deg tidlig og så stå opp tidlig for å pugge. 

Skrevet

Nei, det har neppe noen hensikt.
Skal du steppe opp på skolen så trøtt og utslitt at du ikke husker noen ting?
Les til litt seinere enn du vanligvis legger deg, også sover du resten av natta, spiser frokost og drar på skolen for å gjøre ditt beste! :)

Rekker du ikke lese alt, sørg for å lese sammendragene om det er slike etter hvert kapittel.
Hvis du har fulgt med i timene så klarer du nok å svare selvom du ikke har pugget hele boka i natt. Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Tror neppe du kommer til å få så mye ut av å gjøre det. Du kan ikke klare å fungere godt på prøven uten søvn og vil neppe klare å få med deg så mye ny lærdom av å lese hele natten. 

Prøv heller å få deg en god natts søvn og gjør så godt du kan i morgen. 

lykke til! 💖

• Liker 1
Skrevet

Takk for svarene! Denne uka var veldig hektisk, jeg er så frustrert og vil gråte! Skal sette klokka tidligere opp og lese før jeg går...

AnonymBruker
Skrevet

Ta noen notater mens du leser. Skal visstnok hjelpe en å huske lettere da.

Anonymkode: 1f7f3...223

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du klarer å være konsentrert hele natta uansett, hjernen trenger en pause.

Men du kan klare deg en dag med lite søvn, vanligvis. 

Så ville lest til du merker det ikke går helt lengre og trøttheten tar over, lagt meg og stått opp veldig tidlig og fått lest litt mer.

Sånn at det ikke blir direkte døgning, du får noen timer på øyet. Men det blir mindre søvn enn vanlig. 

Nå fungere folk forskjellig da, men sånn funker jeg iallfall, de gangene jeg har jobbet masse tett opp til deadline så må jeg ha noen søvn, jeg klarer ikke sitte hele natta og jobbe effektivt uansett og det går ut over prestasjonen dagen etter.

Anonymkode: 2f2ee...e11

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det du ikke har lært nå, lærer du nok ikke før prøva uansett. Så døgne er ikke til hjelp.

Anonymkode: adc10...3db

• Liker 1
Skrevet

Legg deg heller tidlig og stå opp en eller to timer før vanlig, les mens du spiser frokost, ta deg god tid. 

Og ikke stress. Livet ditt blir ikke ødelagt av en dårlig prøve - du tar igjen en eventuell dårlig karakter i faget senere. Alt kan fikses og det meste løser seg. Gråt litt og få det ut, men så puster du med magen, får deg en god natts søvn, spiser deilig frokost i morgen. Snart er det sommerferie. Kommer til å gå bra. 

• Liker 1
Skrevet
Crema skrev (1 minutt siden):

Legg deg heller tidlig og stå opp en eller to timer før vanlig, les mens du spiser frokost, ta deg god tid. 

Og ikke stress. Livet ditt blir ikke ødelagt av en dårlig prøve - du tar igjen en eventuell dårlig karakter i faget senere. Alt kan fikses og det meste løser seg. Gråt litt og få det ut, men så puster du med magen, får deg en god natts søvn, spiser deilig frokost i morgen. Snart er det sommerferie. Kommer til å gå bra. 

❤️   Må nesten ta dette som en lærdom til neste gang - her i livet må man dessverre prioritere hele tiden, og noe må alltid vike for noe annet. Har egentlig lyst til å skulke men det beste er vel bare møte opp og gjøre mitt beste... Man kan ikke være perfekt i alt  😕   Takk. 

Skrevet

Håper det gikk bra med deg i dag! 🙏🏼

• Liker 1
Skrevet
lillejeg skrev (16 timer siden):

Håper det gikk bra med deg i dag! 🙏🏼

Det gikk helt greit! Jeg leste alt jeg kunne, lagde diagrammer og sammendrag og hvilte 4 timer! Jeg gjorde mitt beste og prøvde å svare på det jeg visste, så får vi se hva resultatet blir ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...