AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg sliter ordentlig med å si nei til gutter, etter at eksen min reagerte ganske brutalt hver gang jeg sa nei. Og nå er det en kollega v meg som har begynt å spørre meg om jævlig mye og plutselig begynt å ta på meg osv. Men jeg klarer ikke å si nei, i frykt for hva som faktisk vil skje. Hvordan skal jeg gjøre det? Anonymkode: 6469a...c89
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Klarer du å ta det opp med nærmeste leder? I så fall slipper u å konfrontere kollegaen din selv. Anonymkode: 5ecac...5cc 1
vikilLJA Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Bare si "nei, jeg vil ikke" punktum. Menn må respektere dette. Klarer de ikke dette, er de ikke mye mann gitt
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 7 tips som gjør det enklere å si NEI. Ha en god grunn. Det er lettere å si nei, hvis du har en god grunn til at du faktisk ikke vil ta denne oppgaven, eller dra på det besøket. ... Øv deg på en venn. ... Husk at du og dine behov er like viktige som andres. ... Bruk kompromisser. ... Det ligger i tonefallet. ... Gi alternativer. ... Gjør research. Anonymkode: 77b16...163
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Hvis denne kollegaen tar på deg uten å spørre eller forsikre seg om at du vil, og du faktisk ikke vil, synes jeg det er veldig feil av ham. Så jeg tenker at dette ikke er din feil. Det er likevel viktig å prøve å stå opp for deg selv så godt du kan, men jeg skjønner deg egentlig godt. Jeg sliter til en viss grad med det samme selv. Du kan prøve å unngå denne personen, eller si fra direkte om hva du ikke synes er greit. Hvis det vanskelig lar seg gjøre, si fra til noen andre du stoler på som kan gi deg råd. Hvis det oppleves som seksuell trakassering for deg er det mulig du kan ta dette opp med sjefen også. Hva slags ting er det han spør deg om da? Anonymkode: 0c8b3...9f3
visp Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Det spørs litt hvordan han tar på deg. Går han over streken kan du bare dytte han vekk rett og slett. Er det mer sånn litt for nært, men vanskelig å ta han på noe ville jeg vist med kroppen av det ikke er ønsket. Du kan også prøve å være avvisende med å si at dere må jobbe. Ellers er dette en tid hvor man har korona å skylde på. 1
vikilLJA Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 visp skrev (1 minutt siden): Det spørs litt hvordan han tar på deg. Går han over streken kan du bare dytte han vekk rett og slett. Er det mer sånn litt for nært, men vanskelig å ta han på noe ville jeg vist med kroppen av det ikke er ønsket. Du kan også prøve å være avvisende med å si at dere må jobbe. Ellers er dette en tid hvor man har korona å skylde på. Syns mange menn ikke forstår slike "hint". Jeg syns det er bedre å være direkte, sånn at det er ingenting å misforstå. Si bare nei. "Slutt, jeg liker ikke at du gjør sånn og sånn"
visp Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 vikilLJA skrev (1 minutt siden): Syns mange menn ikke forstår slike "hint". Jeg syns det er bedre å være direkte, sånn at det er ingenting å misforstå. Si bare nei. "Slutt, jeg liker ikke at du gjør sånn og sånn" Jeg tør å si sånne ting selv også, nå iallefall, men tenkte at ts har problem med det og må få øvd seg opp litt. Noen går laaangt over streken og da er det liksom litt lettere å håndtere for man kan bli ganske streng uten å måtte lure på om man overreagerer.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvis denne kollegaen tar på deg uten å spørre eller forsikre seg om at du vil, og du faktisk ikke vil, synes jeg det er veldig feil av ham. Så jeg tenker at dette ikke er din feil. Det er likevel viktig å prøve å stå opp for deg selv så godt du kan, men jeg skjønner deg egentlig godt. Jeg sliter til en viss grad med det samme selv. Du kan prøve å unngå denne personen, eller si fra direkte om hva du ikke synes er greit. Hvis det vanskelig lar seg gjøre, si fra til noen andre du stoler på som kan gi deg råd. Hvis det oppleves som seksuell trakassering for deg er det mulig du kan ta dette opp med sjefen også. Hva slags ting er det han spør deg om da? Anonymkode: 0c8b3...9f3 Spør om jeg kan overraske med å ta av buksene, og om jeg kan suge han ogsånn. Anonymkode: 6469a...c89
visp Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør om jeg kan overraske med å ta av buksene, og om jeg kan suge han ogsånn. Anonymkode: 6469a...c89 🤣 Ja, da er det jo ikke mer å lure på. Det kan man si er å gå langt over streken. Bare la all frustrasjon renne over han! Null respekt! 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Spør om jeg kan overraske med å ta av buksene, og om jeg kan suge han ogsånn. Anonymkode: 6469a...c89 Å spørre om det ut av det blå tenker jeg ikke er ok, spesielt om det har skjedd flere ganger. Hva har du svart da? Han burde jo ta et hint og han spør flere ganger og du aldri sier ja. Dette virker som seksuell trakassering, og det burde du kanskje helst snakke med noen om i virkeligheten også, hvis han ikke gir seg. Anonymkode: 0c8b3...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 Ts: Problemet er at jeg på en måte «spiller med» uten at jeg vil, så har vel mest meg selv å takke. Jeg har ikke så veldig mye imot å avvise randome gutter ellers, men dette er noen som er høyere enn meg i stilling og noen jeg i utgangspunktet har respekt for. På grunn av ting som har skjedd tidligere, er jeg redd for hva som vil skje dersom jeg bare dytter han vekk og sier nei. Men kan ikke fortsette å spille med. Han har dame i tillegg, og får skikkelig vondt av hu. Anonymkode: 6469a...c89
vikilLJA Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 Dette er overhodet ikke greit! Ta dette opp med sjefen din. Og si nei! Alle jenter og kvinner må lære seg dette, jo før jo bedre. Det finnes alltid svin der ute!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts: Problemet er at jeg på en måte «spiller med» uten at jeg vil, så har vel mest meg selv å takke. Jeg har ikke så veldig mye imot å avvise randome gutter ellers, men dette er noen som er høyere enn meg i stilling og noen jeg i utgangspunktet har respekt for. På grunn av ting som har skjedd tidligere, er jeg redd for hva som vil skje dersom jeg bare dytter han vekk og sier nei. Men kan ikke fortsette å spille med. Han har dame i tillegg, og får skikkelig vondt av hu. Anonymkode: 6469a...c89 Om du er redd for hva som vil skje hvis du sier nei, så utnytter han deg virkelig! Hva tenker du kan skje da? Enten må du bare si nei og så ta det opp med sjefen hvis det får negative jobbmessige konsekvenser for deg senere. Eller du kan ta det opp med sjefen med en gang. Ellers sier jeg igjen at det kan være lurt å snakke med noen du stoler på i virkeligheten, for litt støtte. Anonymkode: 0c8b3...9f3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du er redd for hva som vil skje hvis du sier nei, så utnytter han deg virkelig! Hva tenker du kan skje da? Enten må du bare si nei og så ta det opp med sjefen hvis det får negative jobbmessige konsekvenser for deg senere. Eller du kan ta det opp med sjefen med en gang. Ellers sier jeg igjen at det kan være lurt å snakke med noen du stoler på i virkeligheten, for litt støtte. Anonymkode: 0c8b3...9f3 Er veldig dårlig på å snakke om ting med andre, men skal virkelig prøve å dytte han bort neste gang Anonymkode: 6469a...c89
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #16 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er veldig dårlig på å snakke om ting med andre, men skal virkelig prøve å dytte han bort neste gang Anonymkode: 6469a...c89 Også kan han jo tenke at jeg faktisk vil Anonymkode: 6469a...c89
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #17 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er veldig dårlig på å snakke om ting med andre, men skal virkelig prøve å dytte han bort neste gang Anonymkode: 6469a...c89 Det skjønner jeg. Men prøv! Viktig at du slipper å gjøre ting du føler deg presset til. Det at dette skjer er ikke din feil! Men det er positivt for deg selv om du klarer å gjøre det du kan for å si nei slik at han forhåpentligvis tar hintet og slutter. Hva med å sende sjefen en mail eller noe hvis du synes det er bedre enn å snakke? Vet ikke om det er et bra forslag, men. Det er bare så dårlig gjort å utnytte folk på den måten, og han kommer jo unna med det foreløpig virker det som. Om han har tvunget deg til noe seksuelt (eller presset deg slik at du ble redd for egen sikkerhet ved å si nei) må du heller ikke nøle med å anmelde hvis du selv føler at du klarer. Anonymkode: 0c8b3...9f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå