JDT Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hvor mange ggr i lopet av 1 aar kan man bytte skattekort? Jeg har i 2020 faat veldig lite inntekt og fikk nytt skattekort 2021 med 10% trekk. Ok tebkte jeg da jeg virkelig trengte noen ekstra tusen i mnd for aa faa ting til aa gaa opp. Saa tjente jeg faktisk ganske mye i februar mars og april. Dermed endret jeg skattekortet i april og fikk 30% trekk paa lonna. Men saa fra og med juni saa vil inntekten reduseres betraktelig. Dermed maa jrg gaa ned i % ellers vil det ikke gaa. Spm er om det er lov? Aa endre med 2mnd mellomrom?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Det er lov. Det er ikke alle som kan forutse årsinntekten sin så godt, og da er det rom for å justere underveis flere ganger. Så lenge årsinntekten, altså totalen, stemmer, så kan du endre. Det lønner seg jo ikke for deg å underdrive hva du vil tjene i år, for da blir det jo baksmell i 2022. Anonymkode: e7976...346
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Mer enn en gang. Jeg har endre 3-4 ganger i året 😅 Anonymkode: 57c99...ec4
Gjest Føsleguri Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Jeg tror ikke det er noen grense på hvor mange ganger du kan endre skattekortet, det står ihvertfall ikke noe om det på skatteetaten.no.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Du kan endre så mange ganger du bare vil, men det er egentlig ikke vits å endre mer enn en gang i måneden, siden arbeidsgiver jo henter ny versjon bare rett før hver lønnskjøring. Anonymkode: f3606...668
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå