AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Først vil jeg beklage for den uklare oversikten. Lang historie kort. Jeg sliter med å forstå de sosiale kodene fikk jeg høre fra min rådgiver der jeg studerer og ble sterkt anbefalt å kontakte en psykolog. Det har jeg gjort. Psykologen ber om å kontakte en person som kjenner meg godt. Jeg har personlig få venner og jeg synes at det beste er at psykologen kontakter rådgivere i studiet mitt som anbefalte meg til å ta kontakt med en psykolog til å begynne med. De eneste vennene jeg har nå er vgs-venner og studie-venner, men de siste nevnte kjenner meg kun i et par måneder. Kan det være negativt for meg at psykologen kontakter min rådgiver? Altså, jeg tenker at det vil ha negativ framtidlig effekt inennfor utdanning eller karrairen? Kanskje jeg får ikke lov til å fortsette i studiet? Anonymkode: cf492...347
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Det kommer jo litt an på hva du studerer. Hvis du er på et studie med skikkethetsvurdering (feks lærer, sykepleier) så kan det jo slå uheldig ut. Hvis ikke tenker jeg at du ikke har noe å tape på det - åpenhet er stort sett alltid en god ting! Anonymkode: 28f6a...a38
mann20 Skrevet 29. april 2021 #4 Skrevet 29. april 2021 (endret) .... Endret 29. april 2021 av mann20
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det kommer jo litt an på hva du studerer. Hvis du er på et studie med skikkethetsvurdering (feks lærer, sykepleier) så kan det jo slå uheldig ut. Hvis ikke tenker jeg at du ikke har noe å tape på det - åpenhet er stort sett alltid en god ting! Anonymkode: 28f6a...a38 Det er det jeg gjør egentlig. Jeg tar et studie med sikkerhetsvurdering (farmasi). Jeg tenker å gjøre det slik at at jeg forteller psykologen at det er greit at han spør rådgivere men det er ikke greit at han gir dem noen info om meg? Anonymkode: cf492...347
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Hva konkret er det rådgiverne mener du gjør feil, og hva vil det ha å si for deg når du skal ut i jobb? Er det noe som kan påvirke din egnethet i yrket? Anonymkode: c1306...0a7
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #7 Skrevet 29. april 2021 Jeg ville bedt om en konkret og saklig begrunnelse for hvorfor rådgiveren mener at du sliter med de sosiale spillereglene. Høres mer ut som hersketeknikk. Og den begrunnelsen bør være mer enn "liker deg ikke" eller "du er håpløs". Anonymkode: 492cf...521
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 Men hva syns dere om det jeg sa? Det at jeg forteller psykologen at det er greit at han spør rådgivere men det er ikke greit at han gir dem noen info om meg? Anonymkode: cf492...347
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #10 Skrevet 30. april 2021 Tror egentlig ingen skjønner problemstillinger her. Anonymkode: 2f7be...0e3
AnonymBruker Skrevet 30. april 2021 #11 Skrevet 30. april 2021 Du forklarer ikke situasjonen. Det er ingen som vet hva du spør etter. Om psykologen din mener du er uegnet i den jobben/ utdanningen, så burde du selvsagt ikke jobbe i den. Anonymkode: 3addb...940
Gjest Fnuggolina Skrevet 30. april 2021 #12 Skrevet 30. april 2021 Jeg forstår ikke. Hva skal eventuelt psykologen kunne si om det ikke skal oppgis noen informasjon? Og hva er relevansen for å kontakte rådgiver? Hvorfor skal psykologen kontakte noen - og hva har din sosiale krets med dette å gjøre? Om rådgiveren mente du måtte fremlegge erklæring på at du er skikket til å fortsette studiet ihht regelverk så skal jo det skje skriftlig. Ikke muntlig på telefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå