Gå til innhold

Følelse/smerte før eller under eggløsning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har googlet dette en del, og som med mange spørsmål er svarene delte.

Altså, er det vanlig  kjenne det på sidene nederst i magen/ved eggstokkene både før og under eggløsning, eller er det mer vanlig enten før eller under?

Jeg fikk positivt resultat, altså blinkende smiley på Clearblue sin lilla eggløsningstest i går, men negativ test på strimmeltest fra babyplan i dag. Betyr det bare at eggløsning er en dag eller to unna, eller at den har vært? Kjenner litt svak smerte nederst i magen i dag, som ikke var der i går, og tidligere i dag var det bittelitt slim (eggløsningsslim?)

Erfaringer rundt dette? Kjenner fremdeles noen små stikk når jeg skriver dette, og håper det kan være eggløsning, men aner ikke.

Anonymkode: 69dcb...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blinkende smiley betyr forhøyet LH, ikke positiv test. Når smileyen et fast er det å regne som positiv, men den kan være positiv i flere dager også. Mange har blinkende smilefjes i flere dager før fast smilefjes. Jeg vil tro det enda er et par-tre-fire dager til du får eggløsning. 

Anonymkode: 2e663...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Blinkende smiley betyr forhøyet LH, ikke positiv test. Når smileyen et fast er det å regne som positiv, men den kan være positiv i flere dager også. Mange har blinkende smilefjes i flere dager før fast smilefjes. Jeg vil tro det enda er et par-tre-fire dager til du får eggløsning. 

I dag har jeg ikke tydelige smerter nederst i magen som i går, men har fått mer slim i utfloden. Er aldri sikker på om slim kommer samtidig, før eller etter eggløsning. Finnes det en fasit på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Betyr ikke blinkende smiley forhøyet østrogen? Og fast smiley forhøyet LH?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I dag har jeg ikke tydelige smerter nederst i magen som i går, men har fått mer slim i utfloden. Er aldri sikker på om slim kommer samtidig, før eller etter eggløsning. Finnes det en fasit på det?

Slim kommer som regel før eggløsning for å optimalisere forhold for sæden og etter eggløsning så kan slimet tykne litt. Men kan nok sikkert variere indiduelt. 

Anonymkode: ae83d...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fiffig skrev (2 minutter siden):

Det trodde jeg også.. 

Anonymkode: ae83d...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Fiffig skrev (1 time siden):

Det kan godt hende. Jeg mente at blinkende smiley betyr at noe er på vei opp, men at det ikke betyr positiv enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan godt hende. Jeg mente at blinkende smiley betyr at noe er på vei opp, men at det ikke betyr positiv enda. 

Ja, jeg tror også det. Har fått fast smiley før, i forrige syklus. Men testet kanskje ikke tidlig nok forrige gang til å få opp den blinkende smileyen. Men siden jeg nå har fått en del slim, betyr det forhåpentligvis at jeg har eggløsning i dag eller de neste par dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...