AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Hvor lang tid tok det før dere følte dere trygge i rollen? Ble det mye "fake it to you make it" første året? Er veldig veldig glad for jobb ,men man har jo lov å si man er spent. Anonymkode: 7de61...b89 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Det tok litt tid før jeg følte meg helt trygg i rollen som ped. leder. Men jeg havnet heldigvis på en avdeling med en annen pedagog som var veldig inkluderende og hjelpsom. Lykke til. Håper du får fine kollegaer , barne og foreldregruppe Anonymkode: 2886a...f07 7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det tok litt tid før jeg følte meg helt trygg i rollen som ped. leder. Men jeg havnet heldigvis på en avdeling med en annen pedagog som var veldig inkluderende og hjelpsom. Lykke til. Håper du får fine kollegaer , barne og foreldregruppe Anonymkode: 2886a...f07 Jeg blir faktisk pedagog helt alene 😂 Anonymkode: 7de61...b89 1
Mrs Robinson Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Det viktigste du må huske det første året: - Relasjonsbygging blant både barn og ansatte. Skal du gi tilbakemeldinger til kollegene dine MÅ det være en god relasjon i bunn for at det skal bli tatt imot på en god måte. - organisering og rutiner MÅ være på plass, finn ut av dette raskt. Fungerer det/ikke? Hva må til for at det skal virke? - Medarbeidere kommer i alle former. Anerkjenn og respekter ulikheter. Noen er drivende dyktige, mens andre trenger tett veiledning Ha kun fokus på dette de 2 første månedene, så går det seg til. Ikke begynn å endre ting og å sette ditt preg på ting fra dag 1, det kommer tidsnok. Les gjerne om ledelses og organisasjonsteori for å stille sterkere 19
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Mrs Robinson skrev (8 minutter siden): Det viktigste du må huske det første året: - Relasjonsbygging blant både barn og ansatte. Skal du gi tilbakemeldinger til kollegene dine MÅ det være en god relasjon i bunn for at det skal bli tatt imot på en god måte. - organisering og rutiner MÅ være på plass, finn ut av dette raskt. Fungerer det/ikke? Hva må til for at det skal virke? - Medarbeidere kommer i alle former. Anerkjenn og respekter ulikheter. Noen er drivende dyktige, mens andre trenger tett veiledning Ha kun fokus på dette de 2 første månedene, så går det seg til. Ikke begynn å endre ting og å sette ditt preg på ting fra dag 1, det kommer tidsnok. Les gjerne om ledelses og organisasjonsteori for å stille sterkere Dette var gode råd 👍🏻 Anonymkode: dc51b...ff9 3
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #6 Skrevet 29. april 2021 Mrs Robinson skrev (10 timer siden): Det viktigste du må huske det første året: - Relasjonsbygging blant både barn og ansatte. Skal du gi tilbakemeldinger til kollegene dine MÅ det være en god relasjon i bunn for at det skal bli tatt imot på en god måte. - organisering og rutiner MÅ være på plass, finn ut av dette raskt. Fungerer det/ikke? Hva må til for at det skal virke? - Medarbeidere kommer i alle former. Anerkjenn og respekter ulikheter. Noen er drivende dyktige, mens andre trenger tett veiledning Ha kun fokus på dette de 2 første månedene, så går det seg til. Ikke begynn å endre ting og å sette ditt preg på ting fra dag 1, det kommer tidsnok. Les gjerne om ledelses og organisasjonsteori for å stille sterkere Tusen takk,men dette er jo naturlig at jeg kan og har lest om gjennom min treårig utdanning? Er veldig enig i at dette er viktig. Jeg skrev ikke konkret hva jeg grudde meg til 🙂 Anonymkode: 7de61...b89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tusen takk,men dette er jo naturlig at jeg kan og har lest om gjennom min treårig utdanning? Er veldig enig i at dette er viktig. Jeg skrev ikke konkret hva jeg grudde meg til 🙂 Anonymkode: 7de61...b89 Wow, tenkte jeg skulle legge ved noen oppmuntrende ord... men den gang ei! 🙄 Denne kommentaren kunne du ha spart deg for. Du er direkte spydig! Antar at du er ganske ung og nyutdannet, og tror du kan og vet alt etter en treårig utdanning. Anonymkode: 7ea8e...f4d 65
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #8 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Wow, tenkte jeg skulle legge ved noen oppmuntrende ord... men den gang ei! 🙄 Denne kommentaren kunne du ha spart deg for. Du er direkte spydig! Antar at du er ganske ung og nyutdannet, og tror du kan og vet alt etter en treårig utdanning. Anonymkode: 7ea8e...f4d Nei det gjør jeg overhode ikke Anonymkode: 7de61...b89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tusen takk,men dette er jo naturlig at jeg kan og har lest om gjennom min treårig utdanning? Er veldig enig i at dette er viktig. Jeg skrev ikke konkret hva jeg grudde meg til 🙂 Anonymkode: 7de61...b89 Ouch. Håper du har en mer ydmyk innstilling i din nye jobb. Vanskelig å gi tilbakemeldinger når du, som du sier, ikke skriver konkret hva du gruer deg til, men likevel blir frekk når noen gir "feil" råd. Anonymkode: e9a2b...002 52
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #10 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tusen takk,men dette er jo naturlig at jeg kan og har lest om gjennom min treårig utdanning? Er veldig enig i at dette er viktig. Jeg skrev ikke konkret hva jeg grudde meg til 🙂 Anonymkode: 7de61...b89 Haha - dette er ikke engang en selvfølge for ERFARNE ledere. Lykke til som fersk og nyutdannet med den holdingen! 👍🏻 Anonymkode: 0f6df...72a 44
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #11 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Haha - dette er ikke engang en selvfølge for ERFARNE ledere. Lykke til som fersk og nyutdannet med den holdingen! 👍🏻 Anonymkode: 0f6df...72a Typisk KG. Jeg har jo selvsagt lest til eksamen. Bare det jeg mente. Jeg mente ingenting av det dere sier. Anonymkode: 7de61...b89
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #12 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Typisk KG. Jeg har jo selvsagt lest til eksamen. Bare det jeg mente. Jeg mente ingenting av det dere sier. Anonymkode: 7de61...b89 Hva snakker du om? Lest til eksamen? Tror du eksamensvarene dine er overførbart til lederskap i praksis med ekte mennesker, konflikter og mellommenneskelige forhold? 😅 Jeg har vært leder i mange år, tror kanskje du skal lese svarene du fikk i tråden igjen. Dette handler ikke om eksamen. «Typisk KG», my ass. Anonymkode: 0f6df...72a 24
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #13 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tusen takk,men dette er jo naturlig at jeg kan og har lest om gjennom min treårig utdanning? Er veldig enig i at dette er viktig. Jeg skrev ikke konkret hva jeg grudde meg til 🙂 Anonymkode: 7de61...b89 Hva faen? Skjønner at fu gruer deg, for du har kanskje problemer med mange mennesker i livet ditt? Du burde tenke mye mer over hva du sier, hvem du sier det til og reflektere over hva det du sier gjør med den du sier det til. Trodde du visste bedre etter 3år utdannelse??? For et utakknemlig, bedrevitende, nedlatende og grettent svar. Godt jobba! Anonymkode: 15924...ad1 11
spegel Skrevet 29. april 2021 #14 Skrevet 29. april 2021 Tror kanskje den megaspydige kommentaren til ts bare var klønete formulert, og kanskje ikke ment helt som den ble skrevet? Ts, du bør isåfall jobbe litt med den skriftlige fremstillingsevnen din! 🤪 Lykke til i ny jobb. Det første året er nok tungt, men det går seg til for de fleste. Vær ydmyk. 😊 12
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #15 Skrevet 29. april 2021 Haha, huff. For en vending denne tråden tok. Men forståelig at TS får motbør mtp TS' merkelige respons på velmente råd. Usikkerheten som annonseres i hovedinnlegget reflekteres godt i det defensive svaret. Tror også et råd på veien kan være å utvikle litt tykkere hud. Hvis man umiddelbart går i forsvarsposisjon, selv når man har bedt om råd og får svar, så tror jeg man fort kan ende opp i konflikter og utrivelige situasjoner. Tenker at det å være raus og rund også kan være viktige egenskaper for en ped. leder. Anonymkode: 36f14...783 19
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #16 Skrevet 29. april 2021 Jeg har vært ped leder i fire år og jeg skal love deg at at du har MYE å lære fremover, du kan starte med ydmykhet. Det er ikke naturlig at du kan verken det ene eller det andre, fordi du har lest til eksamen kjære deg. Anonymkode: 448c7...1cd 13
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #17 Skrevet 29. april 2021 spegel skrev (8 minutter siden): Tror kanskje den megaspydige kommentaren til ts bare var klønete formulert, og kanskje ikke ment helt som den ble skrevet? Ts, du bør isåfall jobbe litt med den skriftlige fremstillingsevnen din! 🤪 Lykke til i ny jobb. Det første året er nok tungt, men det går seg til for de fleste. Vær ydmyk. 😊 Du har sikkert rett, men det var jo meget ironisk at denne pedagogen bruker sin utdannelse for å si at en ting er åpenbart når hun ved å si at tingen er åpenbar nettopp viser at det ikke er åpenbart! 🤣🤣 Anonymkode: 15924...ad1 6
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #18 Skrevet 29. april 2021 Dette innlegget er akkurat sånn det er i barnehagen. Personaldrama! Anonymkode: 002bc...85d 12
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #19 Skrevet 29. april 2021 Å Guri. Jeg sier bare at jeg har jo lært om organisasjonen. Er det rart å si? Virker som du skulle vise meg pensum som ikke var en del av utdanning. Takk for meg Anonymkode: 7de61...b89 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #20 Skrevet 29. april 2021 Det med å lese om ledelse er jo en selvfølge. Anonymkode: 7de61...b89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå