Gå til innhold

Foreldre skuffet over vårt boligkjøp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i sentrum av byen jeg er ifra. Samboer og jeg har kjøpt hus 15 min utenfor sentrum. I nabo kommunen. 
vi har to barn i grunnskole alder som må bytte skole. 
nå har mine foreldre utrykket stoooor skuffelse over at vi flytter usentralt, vi tenker ikke på barna osv.. 

vi fikk ikke så mye i lån, huset vi har kjøpt er i bra stand, ligger greit til i forhold til skoler (buss).
hadde samme hus ligget mer sentralt ville salgssummen vært dobbelt. Vi hae sammenlignet på finn.no.. 

Nå vil de ikke hjelpe oss med noe oppussing eller flytting. Å det er helt greit. 
men de vil heller ikke komme på besøk? 

hvordan forholde seg til dette?

vi har forklart at dette var vår mulighet til å komme inn på boligmarkedet!

vi ville ha noe eget. Enebolig. De mener vi heller skulle kjøpt en blokk leilighet sentralt 🙄

Anonymkode: 42834...fd4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tenker mest på seg selv høres det ut som, at det blir så lang for dem å besøke dere?

Anonymkode: 127af...6eb

• Liker 30
Gjest byråkrati
Skrevet

Det kan da ikke være nytt? Jeg regner med de har vært vanskelige på andre områder før? Det er jo deres tap, sådan. De går glipp av kontakt med barnebarn og dere. Dere får bare si at dersom de ikke vil komme er det greit, dere er der om de ombestemmer seg. Dere kan evt si at dere ikke ønsker å komme på besøk til dem før de har endret mening. Om de vil oppføre seg som barn så får dere vel bare følge på 🤷‍♂️

Skrevet

For en barnslig reaksjon at de ikke engang vil besøke dere og barnebarna bare fordi dere tok valget om å flytte 15 minutter bort fra sentrum?!? 

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De tenker mest på seg selv høres det ut som, at det blir så lang for dem å besøke dere?

Anonymkode: 127af...6eb

De kjører Norge på kryss og tvers på motorsykkel hver sommer, så det er nok ikke kjøreturen som stopper dem dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres helt absurd ut, de ombestemmer seg sikkert etterhvert.

Anonymkode: dc605...63a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Da blåser du de bare en lang marsj, flytter også skal du se at de kommer på besøk så snart de savner barnebarna. Hvis ikke er det ikke noe tap uansett. 

Anonymkode: d0431...d44

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

15 minutter utenfor sentrum er usentral? Foreldrene dine er egoistiske og urimelige.

Anonymkode: f27da...3ff

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

15 minutter er jo en overkommelig distanse, men hvor nære bor dere i dag? Om det er gåavstand i dag, kan jeg skjønne skuffelsen. Om de uansett må kjøre, så blir det en annen sak.

Anonymkode: 9744f...fc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da burde de ha hjulpet dere med forskudd på arv da, hvis det var SÅ viktig for dem. 

Anonymkode: 76c73...7e9

• Liker 6
Skrevet

15 minutter er jo virkelig ingenting. Og for barna er det jo flott å få bedre plass, samt hage. Fortsetter de å være sure, er det deres tap tenker jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da burde de ha hjulpet dere med forskudd på arv da, hvis det var SÅ viktig for dem. 

Anonymkode: 76c73...7e9

Ja det hadde vært noe 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

15 minutter er jo en overkommelig distanse, men hvor nære bor dere i dag? Om det er gåavstand i dag, kan jeg skjønne skuffelsen. Om de uansett må kjøre, så blir det en annen sak.

Anonymkode: 9744f...fc5

Vi bor ca 5 min unna dem med bil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er oppvokst i sentrum av byen jeg er ifra. Samboer og jeg har kjøpt hus 15 min utenfor sentrum. I nabo kommunen. 
vi har to barn i grunnskole alder som må bytte skole. 
nå har mine foreldre utrykket stoooor skuffelse over at vi flytter usentralt, vi tenker ikke på barna osv.. 

vi fikk ikke så mye i lån, huset vi har kjøpt er i bra stand, ligger greit til i forhold til skoler (buss).
hadde samme hus ligget mer sentralt ville salgssummen vært dobbelt. Vi hae sammenlignet på finn.no.. 

Nå vil de ikke hjelpe oss med noe oppussing eller flytting. Å det er helt greit. 
men de vil heller ikke komme på besøk? 

hvordan forholde seg til dette?

vi har forklart at dette var vår mulighet til å komme inn på boligmarkedet!

vi ville ha noe eget. Enebolig. De mener vi heller skulle kjøpt en blokk leilighet sentralt 🙄

Er det de som skal bo der? :P

Er det mulig å være så selvsentrert ... hehe :sprettoy:

Anonymkode: 135d9...284

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, av alt man skal gjøre. Vi lever i en tid der folk ikke har sett familiene sine på over et år. Og så kommer det et foreldrepar som nekter å kjøre fem minutter for å treffe barnebarna. 🤪

Anonymkode: a6edb...531

• Liker 1
Skrevet

"Dere tenker ikke på barna". 

Jeg tenker jo at det må være mye bedre for barna å vokse opp litt utenfor bykjerna.. Hvis barna ikke har vært veldig skuffet over å bytte skole, så ser jeg jammen ikke problemet. 

Hadde virkelig ikke brydd meg om slik barnslig oppførsel fra besteforeldrene 

• Liker 4
Skrevet

Sånne foreldre hadde jeg gitt beng i å prøve å gjøre til lags. Neste gang kan du svare dem at dere har valgt et hus og sted som dere tror dere kommer til å trives, og det temaet er ikke oppe til diskusjon lengre. Hvis de ikke vil besøke, så er det deres problem at de er urimelige. 

AnonymBruker
Skrevet

Sorry for å si det, men foreldrene dine høres ganske kjipe ut!
Får håpe de skjerper seg etterhvert

Anonymkode: e5bce...fec

Skrevet

Dette er en typisk "KG-tråd", sånn siden det ikke er lov å omtale tråder som trolle-tråder. 

Først en grundig men overfladisk presentasjon av en sak, slik at det er umulig å ikke holde med trådstarter, og så en plutselig vri, som tatt ut av "de blå sidene" i Norsk Ukeblad; konflikten, der noen, helt urimelig har en kritisk holdning til det vi alle nå anser som den beste løsningen. Så klart fra en anonym bruker, som heller ikke gir noen forsøk på å belyse problemstillinge, heller bare tilfører masse generisk info som skal øke vår mening om at dette er....ja, sett inn hva vi skal være. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Fjompen skrev (4 minutter siden):

Dette er en typisk "KG-tråd", sånn siden det ikke er lov å omtale tråder som trolle-tråder. 

Først en grundig men overfladisk presentasjon av en sak, slik at det er umulig å ikke holde med trådstarter, og så en plutselig vri, som tatt ut av "de blå sidene" i Norsk Ukeblad; konflikten, der noen, helt urimelig har en kritisk holdning til det vi alle nå anser som den beste løsningen. Så klart fra en anonym bruker, som heller ikke gir noen forsøk på å belyse problemstillinge, heller bare tilfører masse generisk info som skal øke vår mening om at dette er....ja, sett inn hva vi skal være. 

Javel, da. 

Og så kan du utnevnes til den nye KG-sjefen. 

Anonymkode: 135d9...284

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...