AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #101 Skrevet 29. april 2021 Peonjenta skrev (Akkurat nå): Bra, da har de kanskje lært til en annen gang. Du synes det er bra hvis de blir såret av at du rakker ned på dem? Jeg synes de som rakker ned på andre for hvilken kjole de har valgt, slik at de blir såret, er mye mer umodne enn de som har på seg antrekket. Jeg ser heller ikke noe galt i den kjolen, den er litt utypisk bryllup (samtidig synes jeg den er sommerlig og fin!), men ingen grunn til å kalle andre sårende ting for. Hadde det vært mitt bryllup ville jeg bare vært glad for at personen ville komme, hvilken kjole som blir valgt er ikke så viktig så lenge personen selv føler seg komfortabel. Å kle seg med en kjole som er litt kort er jo ikke akkurat noen invitasjon til å stirre åpenlyst eller behandle personen uhøflig. Anonymkode: df016...ca4
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #102 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte finne noen knytekjoler selv når dere var inne på det. Disse er jo helt nydelig! Fant noen her som jeg også kunne tenkt meg, og som jeg tror ville passet til anledningen: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/goddiva/maxikjoler/multi-tie-maxi-dress-dusty-pink https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/goddiva/minikjoler/multi-tie-skater-dress-latte https://www.bubbleroom.no/nn/dame/goddiva/ballkjoler-1/multi-tie-wrap-maxi-dress-dusty-lavendel https://www.bubbleroom.no/nn/dame/goddiva/ballkjoler-1/multi-tie-wrap-maxi-dress-dusty-blue Synes spesielt den i lavendel var nydelig! Huff, blir bare vanskeligere og vanskeligere, dette 😅 spørs dog om jeg hadde klart å knytt en slik kjole 😂 Ts Anonymkode: eed2a...265 Disse var også fine! ☺️ Anonymkode: df016...ca4
Djungelvrål Skrevet 29. april 2021 #103 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du synes det er bra hvis de blir såret av at du rakker ned på dem? Jeg synes de som rakker ned på andre for hvilken kjole de har valgt, slik at de blir såret, er mye mer umodne enn de som har på seg antrekket. Jeg ser heller ikke noe galt i den kjolen, den er litt utypisk bryllup (samtidig synes jeg den er sommerlig og fin!), men ingen grunn til å kalle andre sårende ting for. Hadde det vært mitt bryllup ville jeg bare vært glad for at personen ville komme, hvilken kjole som blir valgt er ikke så viktig så lenge personen selv føler seg komfortabel. Å kle seg med en kjole som er litt kort er jo ikke akkurat noen invitasjon til å stirre åpenlyst eller behandle personen uhøflig. Anonymkode: df016...ca4 Man kunne like gjerne bare kommet i bikini eller i undertøyet, slik at man fikk vist alt fram. Går for det samme.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #104 Skrevet 29. april 2021 Peonjenta skrev (2 timer siden): Man kunne like gjerne bare kommet i bikini eller i undertøyet, slik at man fikk vist alt fram. Går for det samme. Jeg synes ikke det. Men som sagt, vi får være enige om å være uenige. Håper TS finner en kjole hun synes er fin Anonymkode: df016...ca4 2
Gramma Skrevet 29. april 2021 #105 Skrevet 29. april 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Måtte finne noen knytekjoler selv når dere var inne på det. Disse er jo helt nydelig! Fant noen her som jeg også kunne tenkt meg, og som jeg tror ville passet til anledningen: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/goddiva/maxikjoler/multi-tie-maxi-dress-dusty-pink https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/goddiva/minikjoler/multi-tie-skater-dress-latte https://www.bubbleroom.no/nn/dame/goddiva/ballkjoler-1/multi-tie-wrap-maxi-dress-dusty-lavendel https://www.bubbleroom.no/nn/dame/goddiva/ballkjoler-1/multi-tie-wrap-maxi-dress-dusty-blue Synes spesielt den i lavendel var nydelig! Huff, blir bare vanskeligere og vanskeligere, dette 😅 spørs dog om jeg hadde klart å knytt en slik kjole 😂 Ts Anonymkode: eed2a...265 Veldig fin! Dødsfin farge, og likte at stoffet hadde litt semi-shine! Disse ser litt mer eksklusive ut enn de tre forrige, syns jeg. Kan ikke se for meg at knytingen er så veldig avansert. Du kan jo bestille hjem, øve på knyting ved hjelp av youtube el whitestory sine sider og returnere om det ikke blir bra?
Gramma Skrevet 29. april 2021 #106 Skrevet 29. april 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Det er et par ting det er viktig å tenke på som gjest i et bryllup, men som mange dessverre glemmer. Et par av de mest konkrete først: Hvit, ivory, champagne, eller andre hvitlignende farger, er kun forbeholdt bruden Rød og svart kjole skal også unngås. Rød fordi det tiltrekker mye oppmerksomhet og svart fordi det forbindes med begravelse Det er kun bruden som har lov til å ha bare skuldre (eller tynne stropper) i kirken, gjester skal dekke til skuldrene med skjerf eller jakke Diadem/tiara eller lignende er vanligvis forbeholdt bruden. Spør i det minste om du ønsker å ha Anonymkode: 55015...44e Det er tradisjonelle regler, ja. Men jeg blir ikke sjokkert over verken svarte eller røde kjoler i bryllup, rødt er jo ikke noe som skiller seg ut i dag, og svart er ikke lenger forbeholdt sorg. (Men du går jo ikke for lårkort rød kjole med utrigning, det trekker oppmerksomhet.) Tidligere var rødt et eksklusivt og sjeldent fargestoff, så den regelen ga nok mer mening da. Det viktigste er jo egentlig bare å ta hensyn til brudeparet, som du skriver om lenger ned. Går bruden for en veldig enkel knelang kjole og naturlig sminke, kan man jo unngå gallaantrekk med tung sminke osv. (Kanskje like mye for sin egen del;) ) Jeg ser også at folk kler seg i hvite, lange kjoler med feks blomstermønster i bryllup, altså bare lys/hvit bunn. Jeg synes egentlig ikke det er noe galt i det, men ville nok bare ha unngått det selv, så slipper man å lure på om det er innafor eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #107 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er et par ting det er viktig å tenke på som gjest i et bryllup, men som mange dessverre glemmer. Et par av de mest konkrete først: Hvit, ivory, champagne, eller andre hvitlignende farger, er kun forbeholdt bruden Rød og svart kjole skal også unngås. Rød fordi det tiltrekker mye oppmerksomhet og svart fordi det forbindes med begravelse Det er kun bruden som har lov til å ha bare skuldre (eller tynne stropper) i kirken, gjester skal dekke til skuldrene med skjerf eller jakke Diadem/tiara eller lignende er vanligvis forbeholdt bruden. Spør i det minste om du ønsker å ha det på. Kleskoden står vanligvis oppgitt i innbydelsen og varierer vanligvis fra sommerlig pent, pent, mørk dress, smoking eller galla. Som regel er det kun sommerlig pent eller pent som åpner for korte kjoler, fra mørk dress og utover er det vanlig med lang kjole. Om det ikke står noe om kleskode i invitasjonen, ville jeg spurt bruden. Det er et veldig viktig prinsipp at gjestene ikke skal "out shine" brudeparet. Hva slags form bryllupet har kan også si noe om kleskode. Skal det være et hagebryllup er det trolig sommerlig pent som gjelder, er det på et hotell/gjestegård eller et annet litt finere sted, er det trolig mørk dress eller penere som gjelder. Flere av kjolene du har lagt ut er virkelig superfine, og jeg tror særlig denne vil passe veldig fint til deg slik du beskriver dine farger (den blå var også veldig fin!): https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/vila-479/vimilina-halterneck-maxi-dress-su--086677-2009/ Det er også fint om gjestene kler seg anstendig, og jeg mener ikke å si at split, kort kjole eller utringning er uanstendig, men det forventes at man kler seg ekstra konservativt som gjest i et bryllup. Det er en høytidelig begivenhet hvor brudeparet skal stå i sentrum. Jeg har vært i flere bryllup hvor en eller flere har fått unødvendig mye oppmerksomhet på grunn av flashy eller veeeeldig lite konservative antrekk, det var ikke helt greit. Beklager om dette ble en avhandling, men jeg har svart belte som bryllupsgjest føler jeg... Always a bridesmaid, never a bride for meg tydeligvis 🤭 Rekordsommeren var 2015 med 6 bryllup fra mai til august! Anonymkode: 55015...44e Hehe, takk for utfyllende innlegg! Greit å vite ☺️ Det er min mor som skal gifte seg, og hun sier selv at folk skal bare komme i det de føler seg vel i - ergo: ingen kleskode. Skjønner derimot det folk sier om å kle seg «anstendig» osv osv, og sannsynligvis blir det en av de lengre kjolene som dekker greit i brystpartiet ☺️ Den gul er nydelig, men er også veldig glad i samme kjole i blå, og den første i mitt andre innlegg. Ts Anonymkode: eed2a...265
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #108 Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Disse var også fine! ☺️ Anonymkode: df016...ca4 Men er tydeligvis ikke innafor grunnet splitt og utringning... hehe! Ts Anonymkode: eed2a...265
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #109 Skrevet 29. april 2021 Gramma skrev (29 minutter siden): Veldig fin! Dødsfin farge, og likte at stoffet hadde litt semi-shine! Disse ser litt mer eksklusive ut enn de tre forrige, syns jeg. Kan ikke se for meg at knytingen er så veldig avansert. Du kan jo bestille hjem, øve på knyting ved hjelp av youtube el whitestory sine sider og returnere om det ikke blir bra? Helt enig! Synes kanskje den i lavendel her er den fineste av dem alle. Meen den har visst for dyp utrigning og splitt 😜 Ts Anonymkode: eed2a...265
Gramma Skrevet 29. april 2021 #110 Skrevet 29. april 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Helt enig! Synes kanskje den i lavendel her er den fineste av dem alle. Meen den har visst for dyp utrigning og splitt 😜 Ts Anonymkode: eed2a...265 Hehe, akkurat det der er mange opptatt av, ja. Men på bildet holder hun jo kjolen for å vise splitten 🙄 hvis man trykker på videoen, ser man hvordan den faller i bevegelse. Null problem, syns jeg. Og! Du får se knytemetoder, og det ser sykt enkelt ut. I tillegg er jo hele poenget med knytekjoler at du kan knyte på forkjellige måter og få litt forskjellige kjoler ut av det. Du kan absolutt velge en metode som gir mindre utrigning, som metode nr. 2 (eller var det 3) på videoen.
Gramma Skrevet 29. april 2021 #111 Skrevet 29. april 2021 2 minutter siden, Gramma said: Hehe, akkurat det der er mange opptatt av, ja. Men på bildet holder hun jo kjolen for å vise splitten 🙄 hvis man trykker på videoen, ser man hvordan den faller i bevegelse. Null problem, syns jeg. Og! Du får se knytemetoder, og det ser sykt enkelt ut. I tillegg er jo hele poenget med knytekjoler at du kan knyte på forkjellige måter og få litt forskjellige kjoler ut av det. Du kan absolutt velge en metode som gir mindre utrigning, som metode nr. 2 (eller var det 3) på videoen. Metode 2! er i alle fall helt safe
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #112 Skrevet 29. april 2021 Gramma skrev (20 minutter siden): Hehe, akkurat det der er mange opptatt av, ja. Men på bildet holder hun jo kjolen for å vise splitten 🙄 hvis man trykker på videoen, ser man hvordan den faller i bevegelse. Null problem, syns jeg. Og! Du får se knytemetoder, og det ser sykt enkelt ut. I tillegg er jo hele poenget med knytekjoler at du kan knyte på forkjellige måter og få litt forskjellige kjoler ut av det. Du kan absolutt velge en metode som gir mindre utrigning, som metode nr. 2 (eller var det 3) på videoen. Ja fader, der ser man jo hvordan man gjør det 😄 metode nr 2 var jo også kjempefin, så spørs om jeg må bestille og prøve 😍 Sant! Splitten vil jo ikke være like fremtredende når man går normalt. Ts Anonymkode: eed2a...265
Gramma Skrevet 29. april 2021 #113 Skrevet 29. april 2021 Just now, AnonymBruker said: Ja fader, der ser man jo hvordan man gjør det 😄 metode nr 2 var jo også kjempefin, så spørs om jeg må bestille og prøve 😍 Sant! Splitten vil jo ikke være like fremtredende når man går normalt. Ts Anonymkode: eed2a...265 Å, håper du går for den i lavendel! Du får oppdatere her om hvordan den sitter og om knytinga er enkelt å få dreis på i så fall 😁 (likte godt prisen ifht whitestory😅)
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #114 Skrevet 29. april 2021 Gramma skrev (50 minutter siden): Å, håper du går for den i lavendel! Du får oppdatere her om hvordan den sitter og om knytinga er enkelt å få dreis på i så fall 😁 (likte godt prisen ifht whitestory😅) Ser størrelsen min er utsolgt i alle farger, så spørs om jeg må gå for en annen.. 🙄 såå typisk! Kan jo håpe på at den kommer inn igjen.. skal oppdatere hvis jeg får tak i den 😄 Ts Anonymkode: eed2a...265 1
Gramma Skrevet 30. april 2021 #115 Skrevet 30. april 2021 17 hours ago, AnonymBruker said: Ser størrelsen min er utsolgt i alle farger, så spørs om jeg må gå for en annen.. 🙄 såå typisk! Kan jo håpe på at den kommer inn igjen.. skal oppdatere hvis jeg får tak i den 😄 Ts Anonymkode: eed2a...265 Æsj, det var jo typisk. Men mulig den er litt fleksi i str siden du justerer stropper og sånn selv? Men bubbleroom har vel ikke gratis retur 😕 Går an å søke på tie dress/knytekjole/goddiva på Tise/Finn, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #116 Skrevet 24. juni 2021 Ts her! Har nå holdt på med dette kjole-styret en stund (prøvd, bestilt og returnert), og står nå mellom to kjoler som jeg håper jeg kan få litt innspill på! Her er kjolene: https://www.bubbleroom.no/nn/klær/dame/moments-new-york/ballkjoler/evelyn-lace-gown-pink https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/festkjoler/nly-eve-1103/make-me-happy-gown-176301-7072/ Ble ikke den fra Goddiva i lavendel som jeg falt sånn for, da størrelsen min aldri kom inn igjen. Men må si jeg synes begge disse to er ganske fine også. Elsker fargen på nr 1, og synes den er veldig fin på solbrun hud (slik som modellen), selv om rosa kanskje vanligvis ikke er den fargen jeg ville gått for. Denne passer best i lengden også. Nr 2 er hakket lengre (går nesten ned i gulvet, men funker fordi), men den sitter bra og er veldig fin den også. Hvilken av disse liker dere best? Av sko tenker jeg disse (i beige - uansett kjole): https://www.bianco.com/no/no/bi/damesko/biabeonna-sandaler-med-krysstropper-92050866.html Har noen lignende fra i beige også, men de synes jeg blir for høye (10 cm) til å gå med en hel dag. Spesielt når jeg vil bære på små barn i tillegg. Tenkte det var morsomt å dele med dere nå som jeg har blitt klokere. Også tar jeg i mot alle innspill med åpne armer! ☺️ Anonymkode: eed2a...265
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #117 Skrevet 24. juni 2021 Jeg likte best nummer to, men begge var fine. Anonymkode: 7ebfd...cd7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #118 Skrevet 24. juni 2021 Like best den andre i formen, men fargen på den første. Anonymkode: 3d4f0...56b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #119 Skrevet 24. juni 2021 Likte begge to veldig godt, du kan føle deg trygg på valget uansett hva du lander på 🤩 Personlig ville jeg valgt nummer to, jeg likte fargen på den ekstremt godt! Anonymkode: 6ef3c...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2021 #120 Skrevet 24. juni 2021 Takk for svar, dere! Ja, enig. Farge på kjole nr 2 er også nydelig 😍 Ts Anonymkode: eed2a...265
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå