Gå til innhold

Hvilken kjole til bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må heller ikke bruke rød kjole, det betyr at du har hatt sex med brudgommen eller noe i den duren.

Anonymkode: b9389...6bb

Er det virkelig noen som har denne "regelen" i 2021? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er greia med at enkelte kaller den siste kjolen billig og horete? Jeg synes den var veldig fin jeg, men hadde nok ikke valgt den av frykt for at folk som dere hadde vært i bryllupet. 

Ellers var nr 2 kjempefin! Men du får vurdere om den er for gallaaktig eller ikke i det bryllupet du skal i. Nr 3 var også fin. Nr 1 ikke helt min smak, men kjør på om du liker den! Det viktigste synes jeg er at du liker kjolen selv, og føler deg komfortabel i den. Så lenge det ikke er en spesiell dresscode burde de forvente i bryllupet at folk kommer i forskjellige ting. Det eneste er kanskje å unngå noe som ligner alt for mye på en brudekjole. 😊

Anonymkode: df016...ca4

Den er for kort og for utringet for et bryllup, i tillegg er den pinetrang. Fin til en sommerdag på kafe med venninnen din om du vil vise deg frem, men ikke noe å ikle seg i et bryllup. 

Garderobemannfrue skrev (2 timer siden):

Er det virkelig noen som har denne "regelen" i 2021? 

Nei. Unngå hvitt og svart, så er du helt innafor. 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

En bruker ikke svart kjole i bryllup

Anonymkode: 39685...7ef

Helt enig med deg i at den kjolen ikke passer i et sommerbryllup, uansett hvordan den styles. 

Anonymkode: 3d4f0...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Den er for kort og for utringet for et bryllup, i tillegg er den pinetrang. Fin til en sommerdag på kafe med venninnen din om du vil vise deg frem, men ikke noe å ikle seg i et bryllup. 

Nei. Unngå hvitt og svart, så er du helt innafor. 

Helt enig med deg i at den kjolen ikke passer i et sommerbryllup, uansett hvordan den styles. 

Anonymkode: 3d4f0...56b

Kan være enig i at den er litt kort. Men det betyr ikke nødvendigvis at man ønsker å vise seg fram noe mer enn om man har på andre kjoler, fordi om man synes den er fin å ha på seg. Kanskje andre kjoler er mer typisk bryllup, men om noen hadde ønsket å gått i den i mitt hypotetiske brullup ville ikke jeg brydd meg om det. Horete osv synes jeg hvert fall ikke noe om å kalle det.

• Liker 2
Skrevet

Ts, den lange gule kjolen du la ut på siste post er min favoritt. Passer veldig fint til et sommerbryllup og tror den passer hudtonen og hårfargen din. Av jakker tror jeg at den svarte croppede jakken din kan fungere, men den ville også vært fin med en cropped hvit jakke. Når det gjelder sko ville jeg valgt noe ala disse: https://www.vagabond.com/no/PENNY-4738-040-12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tilbakemelding! Har egentlig falt litt for den første :) Syntes den var veldig fin bådei farge og fasong, men blir den for galla-aktig? Hvordan ville du stylet denne, for eksempel? Sort eller beige/hvit veske og sko? Hvilken (eventuell) jakke? Hvilken hårfrisyre (langt hår til over brystene)? Huff, så mye å tenke på... 

Bryllupet er i juli. Står ingenting om stil..

Ts

Anonymkode: eed2a...265

Den var veldig fin 

Anonymkode: c6f07...f2a

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Gramma said:

Ser den, jeg må selv finne en ammevennlig kjole til et bryllup i august som ikke får meg til å se helt kjerring ut 😅 På zalando kan man sortere på blomstermønster og lengde, men det har du kanskje testet. Når det er sagt, så må man jo ikke ha fotsid kjole i bryllup med mindre kleskoden er galla. Og det er vel de færreste bryllyp. Hvis det gjør leitinga enklere :)

Jeg kjøpte fra White story. Veldig fin å amme i :)

Skrevet

Nr 1 hadde jeg valgt.

Alle var fine men den siste passer ikke i et bryllup syntest jeg.

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte fra White story. Veldig fin å amme i :)

Den klassiske knytekjolen? Det var et veldig godt tips! Ser den ikke strammer rundt magen heller, som sikkert kan være greit to mnd etter fødsel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er greia med at enkelte kaller den siste kjolen billig og horete? Jeg synes den var veldig fin jeg, men hadde nok ikke valgt den av frykt for at folk som dere hadde vært i bryllupet. 

Ellers var nr 2 kjempefin! Men du får vurdere om den er for gallaaktig eller ikke i det bryllupet du skal i. Nr 3 var også fin. Nr 1 ikke helt min smak, men kjør på om du liker den! Det viktigste synes jeg er at du liker kjolen selv, og føler deg komfortabel i den. Så lenge det ikke er en spesiell dresscode burde de forvente i bryllupet at folk kommer i forskjellige ting. Det eneste er kanskje å unngå noe som ligner alt for mye på en brudekjole. 😊

Den siste av de første kjolene ligna på noe  enn full 17 åring kunne brukt på norskebaren på Granca.  Selv om står dresskode ska man kle seg respektfullt,

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

De to siste er definitivt for korte om du er mer enn 16 år, nr. 1 er trolig også for kort, og nr. to er for lang - med mindre antrekket tilsier lang kjole - hva står det i invitasjonen?

Ikke mye hjelp herfra 😂

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (5 minutter siden):

Den siste av de første kjolene ligna på noe  enn full 17 åring kunne brukt på norskebaren på Granca.  Selv om står dresskode ska man kle seg respektfullt,

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor det ikke er respektfullt å gå med den kjolen? Vi har alle forskjellig smak. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor det ikke er respektfullt å gå med den kjolen? Vi har alle forskjellig smak. 

Det er en party/strandkjole, ville du brukt rumpekort olasskjorts og croptop i bryllup? Den er på nivå med det 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (22 minutter siden):

Det er en party/strandkjole, ville du brukt rumpekort olasskjorts og croptop i bryllup? Den er på nivå med det 

Jeg ville nok ikke brukt den, sannsynligvis i noen sammenheng, i frykt av å bli dømt for det, slik mange her gjør. Men jeg synes vi må slutte å dømme folk for det. 

I et bryllup hadde jeg antakeligvis valgt en mer typisk kjole for bryllup selv. Men det betyr ikke at jeg hadde sett ned på en person som hadde kommet i denne kjolen, for det at den er mindre typisk for bryllup betyr ikke at det er galt å komme i den. Så lenge det ikke fins en spesiell dresscode kan man jo velge selv. Jeg ser ikke noe galt i det hvis noen selv ønsker å komme i denne kjolen. At noen hadde kalt personen billig og horete fordi kjolen de går i viser litt hud, synes jeg i alle fall er frekt. 

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (24 minutter siden):

Og forresten, i så fall er vanlig bukse og genser på nivå med andre kjoler. Ville du brukt det i et bryllup? Jeg synes ikke det er lengden på klærne som er problemet med det, men heller det at brudeparet vanligvis ønsker at man pynter seg. Sier brudeparet at de ikke vil at man skal pynte seg, derimot, så blir ting annerledes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og forresten, i så fall er vanlig bukse og genser på nivå med andre kjoler. Ville du brukt det i et bryllup? Jeg synes ikke det er lengden på klærne som er problemet med det, men heller det at brudeparet vanligvis ønsker at man pynter seg. Sier brudeparet at de ikke vil at man skal pynte seg, derimot, så blir ting annerledes. 

Hvorfor sammenligner du hverdagsklær med bryllupsklær? 

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Hvorfor sammenligner du hverdagsklær med bryllupsklær? 

Jeg dro det inn fordi du også dro inn andre klær. (Shorts og croptop) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En bruker ikke svart kjole i bryllup

Anonymkode: 39685...7ef

Det har blitt veldig vanlig. Har vært i 2-5 bryllup i året de siste 10 årene. 

Personlig synes jeg det blir for dystert i sommerbryllup, men reagerer ikke på at andre velger det. 

Anonymkode: 471f7...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...