Gå til innhold

Hvilken kjole til bryllup?

Fremhevede innlegg

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, tenker noe sånt jeg også! Svart kan kanskje bli for hardt ☺️ Men hvilken jakke bruker man til slike anledninger? Til en kort kjole, ville jeg gått for en blazer (i normal lengde), men til en lang kjole måtte det isåfall vært en kortere en? Eller er jeg på bærtur nå? 

Ts

Anonymkode: eed2a...265

Ja, jakke til lang kjole er vanskelig om sommeren. (Greiere med kåpe på vinteren!) Er det knallvarmt, holder det med sjal, men det er det jo ikke akkurat noen garanti for med norsk sommer. Men tror du er inne på noe med blazer, og tenker at vanlige lange kan funke fint i en lys farge. De funker i alle fall til den gule kjolen! Kort jakke til lang kjole kan kanskje bli litt uproporsjonert (og gå litt for nære bolero-vibben😅), men kommer jo an på. Her er noen andre, litt mer nedpå alternativer, mest for å tenke stil (sommerlig, flowy trench). Men de blir nok finest åpen, og den siste er kanskje litt grov i stoffet. Men noe sånt?

Screenshot_20210428-204024_Chrome.jpg

Screenshot_20210428-204047_Chrome.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en livkort hvit dressjakke jeg har brukt mye til lange sommerkjoler, syns det er penere enn knelange kåper. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (1 time siden):

Ingen årsak, syns det er moro å lete og elsker Zalando.  😁 Vi har forskjellig smak, sånn er det.  Håper du finner noe. 

Jeg skal ha denne i et bryllup i år,  Gleder meg.

https://www.zalando.no/wal-g-bardot-maxi-dress-ballkjole-navy-blue-wg021c0gi-k11.html

WAL G. - BARDOT MAXI DRESS - Ballkjole - navy blue

Den VAR jo faktisk veldig fin, og noe jeg selv kunne gått med! Men er ikke svart fy-fy? Eller er det innafor i bryllup?☺️
Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den VAR jo faktisk veldig fin, og noe jeg selv kunne gått med! Men er ikke svart fy-fy? Eller er det innafor i bryllup?☺️
Ts

Den er mørkeblå, så den er nok innafor.  Ha nude eller hvite sko og lyst sjal, lys veske og kanskje lyse/hvite spenner i håret el.  Slik at inntrykket lettes.  Sjekk ut andre kjoler i samme merke, de har mye som er kroppsnært og lekkert og kvaliteten er tykk og føles luksuriøs til å være så billig. 

AnonymBruker
Skrevet
Gramma skrev (1 time siden):

Ja, jakke til lang kjole er vanskelig om sommeren. (Greiere med kåpe på vinteren!) Er det knallvarmt, holder det med sjal, men det er det jo ikke akkurat noen garanti for med norsk sommer. Men tror du er inne på noe med blazer, og tenker at vanlige lange kan funke fint i en lys farge. De funker i alle fall til den gule kjolen! Kort jakke til lang kjole kan kanskje bli litt uproporsjonert (og gå litt for nære bolero-vibben😅), men kommer jo an på. Her er noen andre, litt mer nedpå alternativer, mest for å tenke stil (sommerlig, flowy trench). Men de blir nok finest åpen, og den siste er kanskje litt grov i stoffet. Men noe sånt?

Screenshot_20210428-204024_Chrome.jpg

Screenshot_20210428-204047_Chrome.jpg

Ja, dem var fine! Har en lys trenchcoat som går ned til leggen, men denne tror jeg blir for lang. Ellers har jeg en svart jakke i semsket skinn som er cropped. Bryllupet finner sted i nord, så tror man trygt kan si været kan bli uforutsigbart 🙊

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (4 minutter siden):

Den er mørkeblå, så den er nok innafor.  Ha nude eller hvite sko og lyst sjal, lys veske og kanskje lyse/hvite spenner i håret el.  Slik at inntrykket lettes.  Sjekk ut andre kjoler i samme merke, de har mye som er kroppsnært og lekkert og kvaliteten er tykk og føles luksuriøs til å være så billig. 

Åja, beklager, det så jeg ikke. Fin var den hvertfall ☺️ Takk, skal sjekke ut!

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, dem var fine! Har en lys trenchcoat som går ned til leggen, men denne tror jeg blir for lang. Ellers har jeg en svart jakke i semsket skinn som er cropped. Bryllupet finner sted i nord, så tror man trygt kan si været kan bli uforutsigbart 🙊

Ts

Av de første du la ut så nr 2, men den ser litt mer cocktailkjole aktig ut, og passer sånn sett bedre til festen enn i kirka 😋 de fire siste var alle langt mer passende til et bryllup :) 

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Av de første du la ut så nr 2, men den ser litt mer cocktailkjole aktig ut, og passer sånn sett bedre til festen enn i kirka 😋 de fire siste var alle langt mer passende til et bryllup :) 

Hvilke fire tenker du på? ☺️
Ts

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Høres veldig fint ut med den korte, semska svarte til en av de siste kjolene du la ut. Fint med litt edgy kontrast til en kjole i mer klassisk stil!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (13 minutter siden):

Disse 4.. men min favoritt av de du har lagt ut er den du la ut sist nå med to forskjellige farger. Synes spesielt den i blå var pen. Både elegant og typete. 

Dette er 6 forskjellige 🙈 men tror jeg er enig med deg. Den jeg la ut nettopp, den første i mitt andre innlegg og den gule i HI er mine favoritter til nå. Den siste i blå var helt nydelig 😍 elsker fargen ☺️

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Gramma skrev (6 minutter siden):

Høres veldig fint ut med den korte, semska svarte til en av de siste kjolene du la ut. Fint med litt edgy kontrast til en kjole i mer klassisk stil!

Ja, det kan bli tøft kanskje! Men er det innafor i kirka om det er kaldt der? Eller bør jeg ha en blazer der? Tenker egentlig mest når vi forlater kirka, festen osv, men kan jo bli kjølig inne også... 

Hvilken av de tre syntes du var finest? ☺️ Og hva ville du gått for av alle som er nevnt nå? 🙈

Ts

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det kan bli tøft kanskje! Men er det innafor i kirka om det er kaldt der? Eller bør jeg ha en blazer der? Tenker egentlig mest når vi forlater kirka, festen osv, men kan jo bli kjølig inne også... 

Hvilken av de tre syntes du var finest? ☺️ Og hva ville du gått for av alle som er nevnt nå? 🙈

Ts

Vanskelig å velge en av de tre! Hva slags farge kler du best? Hvilken har du mest tilbehør som går til? Likte alle tre, og holder som deg en knapp på den gule med blonder fra første innlegg. Lurt med langermet kjole til bryllup i nord! 

Jakka er helt innafor i kirka. Alle rene og pene klær er det, og har ikke inntrykk av at norske bryllup praktiserer særlig strenge dress codes.

AnonymBruker
Skrevet
Gramma skrev (4 timer siden):

Vanskelig å velge en av de tre! Hva slags farge kler du best? Hvilken har du mest tilbehør som går til? Likte alle tre, og holder som deg en knapp på den gule med blonder fra første innlegg. Lurt med langermet kjole til bryllup i nord! 

Jakka er helt innafor i kirka. Alle rene og pene klær er det, og har ikke inntrykk av at norske bryllup praktiserer særlig strenge dress codes.

Jeg er nok ganske lik i fargene som hun som har på seg denne: 

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/vila-479/vimilina-halterneck-maxi-dress-no-082984-0989/

Både hud og hår. Vil si jeg ville kledd alle fargene godt? 

Ja, lurt med lange ermer ☺️ Men akkurat nå må jeg si jeg er ganske usikker på hvilken av de tre 🙈

Ts

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er nok ganske lik i fargene som hun som har på seg denne: 

https://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/vila-479/vimilina-halterneck-maxi-dress-no-082984-0989/

Både hud og hår. Vil si jeg ville kledd alle fargene godt? 

Ja, lurt med lange ermer ☺️ Men akkurat nå må jeg si jeg er ganske usikker på hvilken av de tre 🙈

Ts

Da er du heldig! Og ja, da blir vel det meste fint. Jeg tror jeg ville gått for den gule av de lange også da. Skiller seg litt mer ut, og gult er veldig fint til solbrun hud.

Skrevet
1 minutt siden, Gramma said:

Da er du heldig! Og ja, da blir vel det meste fint. Jeg tror jeg ville gått for den gule av de lange også da. Skiller seg litt mer ut, og gult er veldig fint til solbrun hud.

Må legge til at med de fargene, blir sikkert den i knallfarget korall og den vinrøde/brune i sateng sist i innlegget med seks linker også stunning på deg! Men den i korall er jo litt mer våget og blikkfang, så om du vet at bruden skal ja en litt nedpå kjole, ville jeg styrt unna akkurat korallkjolen her.

AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De var fine, med unntak av de nederste. 

Du må heller ikke bruke rød kjole, det betyr at du har hatt sex med brudgommen eller noe i den duren.

Anonymkode: b9389...6bb

Med unntak av de TO nederste skulle det stå.

Anonymkode: b9389...6bb

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med at enkelte kaller den siste kjolen billig og horete? Jeg synes den var veldig fin jeg, men hadde nok ikke valgt den av frykt for at folk som dere hadde vært i bryllupet. 

Ellers var nr 2 kjempefin! Men du får vurdere om den er for gallaaktig eller ikke i det bryllupet du skal i. Nr 3 var også fin. Nr 1 ikke helt min smak, men kjør på om du liker den! Det viktigste synes jeg er at du liker kjolen selv, og føler deg komfortabel i den. Så lenge det ikke er en spesiell dresscode burde de forvente i bryllupet at folk kommer i forskjellige ting. Det eneste er kanskje å unngå noe som ligner alt for mye på en brudekjole. 😊

Anonymkode: df016...ca4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...