Gå til innhold

Ketose mat på reise, hjelp meg å ikke ødelegge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd å ligge på 20 karbohydrater pr.dag før og det går fint så lenge jeg spiser hjemme hver dag. Men med engang jeg må på jobbreise så gir jeg opp under turen, hektiske dager og endel bilkjøring der bensinstasjoner er raskeste tilgang på mat.

Nå skal jeg ut på ny tur og har virkelig ikke lyst til å ødelegge denne gangen.

Tenkte å ta med meg brisk knekkebrød men det blir jo kjedelig til alle måltider. 

Kom med mat tips, kan bli flinkere til å lete etter matbutikk som er i nærheten av reise rutene. Men har jo ikke med kjøleboks, så må være noe jeg kan spise der og da uten å kaste en formue ut av vinduet som å kjøpe en hel ostepakke for å kun bruke 4 skiver liksom 

Anonymkode: 81178...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bensinstasjon: Ost og baconpølse går fint! 
1/2 kylling på gatekjøkken - uten chips med ekstra salat, eller burger «med alt, uten brød»

På restaurant kan du be om alternativer uten stivelse. Reint kjøtt og fisk, med sauterte grønnsaker f.eks. 

Anonymkode: 88436...a48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avocado og paprika er ting som holder seg fint et par dager uten kjøling. Sånne mini babybel-oster. 

Men, hvis du spiser ketogen kost, blir det ikke litt lite med fire skiver ost og et par knekkebrød til lunsj? Kan det være at du spiser litt for lite når du er på reise? Det gjør det ikke lettere å holde på et såpass strengt kosthold. 

Det går også fint an å bestille en baconpølse bare i papiret på en bensinstasjon. Ikke så sunt, men i hvert fall begrensa med karber. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bensinstasjon: Ost og baconpølse går fint! 
1/2 kylling på gatekjøkken - uten chips med ekstra salat, eller burger «med alt, uten brød»

På restaurant kan du be om alternativer uten stivelse. Reint kjøtt og fisk, med sauterte grønnsaker f.eks. 

Anonymkode: 88436...a48

Spiser aldri på restauranter, men ost og bacon pølse kan gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Viktualia skrev (10 minutter siden):

Avocado og paprika er ting som holder seg fint et par dager uten kjøling. Sånne mini babybel-oster. 

Men, hvis du spiser ketogen kost, blir det ikke litt lite med fire skiver ost og et par knekkebrød til lunsj? Kan det være at du spiser litt for lite når du er på reise? Det gjør det ikke lettere å holde på et såpass strengt kosthold. 

Det går også fint an å bestille en baconpølse bare i papiret på en bensinstasjon. Ikke så sunt, men i hvert fall begrensa med karber. 

To til frokost og to til lunch gir 5 karbohydrater til sammen. Middagen er der jeg får flest karbohydrater fra. 

Mange flotte oppskrifter på nettet, men de hjelper ikke når man er på tur uten kjøkken og kjøleskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ostesticks, skinke, salatbar, nøtter, oliven og bær. 

Anonymkode: c6985...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Let etter dagligvarebutikker som tilbyr salatbar, det er ganske mange som har det. Det er gode luncher på jobbreise, med egg, skinke, kylling m.m. På bensinstasjon er vel burger uten brød bedre enn pølse. Rent storfekjøtt. Som snacks har jeg ofte en morrpølsepakke i vesken, eller de gode salamisticksene fra Grilstad. Metter ganske godt egentlig.

Om du kjører mye bil kan jeg anbefale å gå til anskaffelse av en matboks som har kjøleelement. Da åpner mulighetene seg litt mer. Ostepinner, chaffels med kokt skinke, chiagrøt osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spekemat. Jeg lager ruller av spekeskinke, gulost og baconost. 

Grillet hel kylling, og så dypper jeg bitene i baconost mens jeg spiser.

Ost (kan du ikke spise hele pakken da og heller kjøpe mindre av noe annet det måltidet? Pakker med skivet ost er jo ganske små)

Hamburger hos MacDonald's er faktisk 100% kjøtt. Det skal gå an å kjøpe fra en spesialmeny og få bare burgerne uten brød ganske billig. Jeg har aldri gjort det selv da.

Anonymkode: 195dc...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama

Jeg tyr ofte til hamburger. Ber de legge burgern med ost og bacon mellom to salatblader, samt ekstra salat ved siden av. På bensinstasjoner gjør de det med glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er relativt ukomplisert. Avokado er god mat, mye fett, så metter godt. Salatbarer, fiskekaker eller kyllinglår fra matbutikken. Spekepølse og nøtter og måltidsbarer holder lenge i veska. Skal du spise ute, er Big horn et greit sted å gå, mye av tilbehøret deres som passer lavkarbo. Knekkebrød, selv brisk er unødvendig. Spis heller bare pålegget, eller del en paprika i to og bruk som "brød". Du kan også bake pølsebrød av polarbrødoppskriften med havrefiber til fett og forstand og ts med deg så du bare kan kjøpe deg en baconpølse. De holder seg gode lenge og metter godt. Er det Hotellfrokost, er det jo bare å spise mye grønt, egg og bacon. 

Anonymkode: 9e2ff...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjøper deg et liten khølebag, legger i kjøleelement, og har med matbokser. Google litt rundt på hva andre gjør som spiser på samme måten. Det som går igjen er dette: "if you fail til plan, you plan to fail". 

Anonymkode: f141a...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kjøper deg en liten kjølebag, legger i kjøleelement, og har med matbokser. Google litt rundt på hva andre gjør som spiser på samme måten. Det som går igjen er dette: "if you fail to plan, you plan to fail". 

Argh, stavekontroll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...