AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Del Skrevet 28. april 2021 Har idag DNB, men til tross for å ha prutet på boliglånsrentene mange ganger, synes jeg de er dyre. Og som med andre banker, har de ikke "åpne" prislister, og gir alltid i praksis kanskje tilbud på 0.20% høyere rente enn først reklamert. Ingen forutsigbarhet eller åpenhet rundt kriteriene for å oppnå en spesifikk rente. Så ser jeg at det er kommet noe som heter Bulder bank. Mye bedre betingelser med belåningsgraden min, man går automatisk ned i rentetrinn ved forskjellige belåningsgrader, og de har også garanti mot renteøkning ut 2021. Rentetrinnene man får, står i prislisten, og jeg har også lagt inn inntektsopplysninger fra Altinn og annet de spør om, og får i automatisk respons at jeg kan få et lån der, på den renteprosenten som faktisk var oppgitt (da sikkert forutsatt at opplysningene som er gitt kan dokumenteres). Så det ser "legit" ut sålangt Men det jeg lurer på er: Er det "stress" å bytte bank, med tanke på tinglysing, gebyrer og annet som må skje? Eller skjer alt nesten like enkelt som å bytte mobilleverandør der det går "av seg selv"? Hater slike formelle prosesser der store penger er i sving. Jeg lurer også på: Bulder bank ser foreløpig ut til å bare være en mobilapp og de har ikke nettbank til PC/nettleser. Jeg liker best å betale regninger via PC. Noen som vet om Bulder bank krever at man må ha lønnskonto hos dem, eller kan jeg beholde DNB til lønnskonto, betaling av regninger, bankkort osv og bare bruke Bulder til boliglånet? Anonymkode: c8736...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #2 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg søkte om boliglån hos Bulderbank en gang i fjor, og fikk en melding om at søknaden var mottatt til behandling. Så gikk det en uke, to uker. Flere uker. Etter en måned gadd jeg ikke vente mer, og kontaktet en annen bank og fikk lån der og overførte kundeforholdet mitt dit. Etter ca tre måneder fikk jeg svar fra Bulder bank plutselig, om at nå kunne de begynne og behandle søknaden min.... Jeg gadd ikke svare en gang. Med en slik kundebehandling, ønsker jeg ikke være kunde i den banken. Anonymkode: a1118...8fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Del Skrevet 28. april 2021 Ja de har en varsel om at det er mye pågang i disse dager. Jeg tror litt av hensikten med løsningen er at de fleste skal være "selvhjulpen" der alt skjer digitalt og automatisk, med minst mulig menneskelig innblanding. Lønnslipper hentes automatisk, boligens verdi stipuleres istedenfor at takst gjennomgås osv. Mer begrensede åpningstider på telefon og chat. Dermed kan de masseprodusere billige lån med færre ansatte. Det er derfor jeg har mest lyst til å bare ha lånet hos dem, men beholde dnb til ordinære banktjenester. Anonymkode: c8736...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 29. april 2021 #4 Del Skrevet 29. april 2021 Jeg flyttet boliglånet mitt til nybygger.no, og det var ganske stressfritt. Tok bare noen få dager å få innvilget lån, og så snart papirene var signert (det var den verste delen av prosessen) så fikset de resten og gjorde opp lånet med forrige bank. Jeg har beholdt dagligbank et annet sted, siden det er litt mer jobb å bytte ut alle kort og endre på betalingsavtaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2021 #5 Del Skrevet 29. april 2021 Jeg har nylig byttet og venter bare på papirene for å signere avtalen. Om det skulle ta noe lengre tid så bryr jeg meg ikke, så lenge jeg faktisk sparer penger. Det er et tinglysningsgebyr for å overføre lånet, men dette er ingenting i mot de rentene man sparer inn på. Jeg har lest mye på nett og synes slik du skriver at de ser "legit" ut, og fremkommer som en av de billigste på boliglån særlig ut fra min belåningsgrad. Jeg har tenk å fortsette å bruke min andre bank så langt det lar seg gjøre, og håper det er nok at vi kun har boliglån der , men må vi ha lønnskonto der så får det bare være. Har valgt å gi de en sjans, eller bytte dersom rentene plutselig skulle bli veldig dyre allikevel. Anonymkode: d0c22...050 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 29. april 2021 #6 Del Skrevet 29. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Har idag DNB, men til tross for å ha prutet på boliglånsrentene mange ganger, synes jeg de er dyre. Og som med andre banker, har de ikke "åpne" prislister, og gir alltid i praksis kanskje tilbud på 0.20% høyere rente enn først reklamert. Ingen forutsigbarhet eller åpenhet rundt kriteriene for å oppnå en spesifikk rente. Så ser jeg at det er kommet noe som heter Bulder bank. Mye bedre betingelser med belåningsgraden min, man går automatisk ned i rentetrinn ved forskjellige belåningsgrader, og de har også garanti mot renteøkning ut 2021. Rentetrinnene man får, står i prislisten, og jeg har også lagt inn inntektsopplysninger fra Altinn og annet de spør om, og får i automatisk respons at jeg kan få et lån der, på den renteprosenten som faktisk var oppgitt (da sikkert forutsatt at opplysningene som er gitt kan dokumenteres). Så det ser "legit" ut sålangt Men det jeg lurer på er: Er det "stress" å bytte bank, med tanke på tinglysing, gebyrer og annet som må skje? Eller skjer alt nesten like enkelt som å bytte mobilleverandør der det går "av seg selv"? Hater slike formelle prosesser der store penger er i sving. Jeg lurer også på: Bulder bank ser foreløpig ut til å bare være en mobilapp og de har ikke nettbank til PC/nettleser. Jeg liker best å betale regninger via PC. Noen som vet om Bulder bank krever at man må ha lønnskonto hos dem, eller kan jeg beholde DNB til lønnskonto, betaling av regninger, bankkort osv og bare bruke Bulder til boliglånet? Anonymkode: c8736...9b6 Kjapt innspill : Bulder bank er da eid / en del av Sparebanken Vest. Med andre ord er det absolutt "legit". Resten vet jeg ikke noe om. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #7 Del Skrevet 1. mai 2021 Ja er enig i det. Jeg tviler ikke på at de er "legit" i den forstand at det er en seriøs bank og ikke noe svindel og humbug. Men når jeg skriver "legit" så mener jeg mer at man faktisk får den renten som de reklamerer med, gitt at man oppfyller de vilkårene som står. I motsetning til andre banker som kanskje reklamerer med 1.60% rente, men likevel ender på 1.85% når det endelige tilbudet kommer. Og da uten noe konkret forklaring på hvorfor man ender opp med 0.25% høyere enn forespeilet, og hvilke vilkår som må oppfylles for at man skal kvalifisere for lavere rente. Anonymkode: c8736...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #8 Del Skrevet 1. mai 2021 Byttet til bulder i høst. Gikk veldig greit. Har ikke sagt opp dnbkontoen ennå men det er fordi jeg enk-kontoene der. syns appen er veldig grei, lett å ha oversikt og å betale regninger, men det er jo en omstilling. Husker ikke om det var et krav med lønnskonto men jeg byttet den til bulder. Anonymkode: 96d09...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #9 Del Skrevet 1. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Byttet til bulder i høst. Gikk veldig greit. Har ikke sagt opp dnbkontoen ennå men det er fordi jeg enk-kontoene der. syns appen er veldig grei, lett å ha oversikt og å betale regninger, men det er jo en omstilling. Husker ikke om det var et krav med lønnskonto men jeg byttet den til bulder. Anonymkode: 96d09...fc9 Fikk nettopp denne mailen og i april kom det en mail om utbytte og det hadde jeg glemt så det var veldig kjekt Anonymkode: 96d09...fc9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2021 #10 Del Skrevet 1. mai 2021 Byttet til bulder for ca ett år siden. I løpet av året har renta mi gått ned etterhvert som boliverdien har gått opp, alle henvendelser har blitt behandlet raskt (feks avdragsfri måned og refinansiering), også fikk jeg plutselig 5000 inn på konto i kundutbytte bare pga lånet jeg har der. Det var jeg ikke klar over, så positiv overraskelse! De krever ikke lønnskonto der. Siste henvendelsen jeg fikk var at de nå settee ned renta mi til 1,29 ut året. Helt greit det! Anonymkode: dfb0e...a77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #11 Del Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 28.4.2021 den 16.45): Har idag DNB, men til tross for å ha prutet på boliglånsrentene mange ganger, synes jeg de er dyre. Og som med andre banker, har de ikke "åpne" prislister, og gir alltid i praksis kanskje tilbud på 0.20% høyere rente enn først reklamert. Ingen forutsigbarhet eller åpenhet rundt kriteriene for å oppnå en spesifikk rente. Så ser jeg at det er kommet noe som heter Bulder bank. Mye bedre betingelser med belåningsgraden min, man går automatisk ned i rentetrinn ved forskjellige belåningsgrader, og de har også garanti mot renteøkning ut 2021. Rentetrinnene man får, står i prislisten, og jeg har også lagt inn inntektsopplysninger fra Altinn og annet de spør om, og får i automatisk respons at jeg kan få et lån der, på den renteprosenten som faktisk var oppgitt (da sikkert forutsatt at opplysningene som er gitt kan dokumenteres). Så det ser "legit" ut sålangt Men det jeg lurer på er: Er det "stress" å bytte bank, med tanke på tinglysing, gebyrer og annet som må skje? Eller skjer alt nesten like enkelt som å bytte mobilleverandør der det går "av seg selv"? Hater slike formelle prosesser der store penger er i sving. Jeg lurer også på: Bulder bank ser foreløpig ut til å bare være en mobilapp og de har ikke nettbank til PC/nettleser. Jeg liker best å betale regninger via PC. Noen som vet om Bulder bank krever at man må ha lønnskonto hos dem, eller kan jeg beholde DNB til lønnskonto, betaling av regninger, bankkort osv og bare bruke Bulder til boliglånet? Anonymkode: c8736...9b6 Det er ikke stress. Banken fikser alt det formelle. Eneste du betaler er ca 500,- i gebyr til kartverket, noe du tjener inn igjen ved lavere rente. Jeg bruker Bulder Bank kun til boligånlån. Ingen krav til å ha lønningskonto der. Du får tilsendt Bankkort men det kan sies opp (Gjør du det ila 12mnd slipper du første kortgebyr) Lykke til! Anonymkode: 3a89a...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #12 Del Skrevet 28. mars 2023 Endte du opp med å bytte til Bulder? Jeg vurderer å bytte nå som renten har steget så mye. Det er mange som virker positive til Bulder på bytt.no og andre steder. Fant denne posten som også er positiv, men stoler mer på dere her. Hater sånne bankting, så setter pris på alle tilbakemeldinger. Anonymkode: 86a51...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #13 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg byttet og tok boliglånet mitt til Bulder bank i januar 2022. I dag fikk jeg 3500 kr i kundeutbytte inn på kontoen min der, fordi jeg har lån og sparepenger hos dem. Jeg er godt fornøyd med Bulder Bank. De setter ned renten automatisk etter hvor lav belåningsgrad du har på boligen din. Du trenger ikke ringe og forhandle hele tiden som med andre banker. Merk at alt skjer på mobilen, de er en app bank. Anonymkode: a1118...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #14 Del Skrevet 29. mars 2023 jeg er også veldig fornøyd med Bulder. Jeg har hatt DnB "hele livet" og byttet til BB i februar i fjor. Jeg fikk 2700 kr i utbytte inn på konto i dag. Det var utrolig lett å få godkjent lånesøknad og de tok seg av hele prosessen med å flytte lånet på en rask, enkel og smidig måte. Det gikk kjempefort. I tillegg har de ikke gebyr som etableringsgebyr etc, kun tinglysingsgebyr (på selveier). Jeg sparer mye i måneden, jeg slapp gebyrer, alt gikk fort og jeg fikk oppdateringer i appen underveis. Renten er mye lavere enn i DnB og jeg får oppdateringer på antatt boligverdi hver måned (litt dystert i disse tider, men). Jeg har beholdt lønnskonto, bank-id, brukskonto og en sparekonto i DnB, og så har jeg brukskonto (som lånet trekkes fra), ekstrakonto (aldri brukt) og sparekonto med rente på 2,63 i Bulder som jeg selvfølgelig bruker (sparekontoen i DnB er bare en liten mellomstasjon/minibuffer). Det er få banker som tillater at man bare har boliglån hos dem, så det er jeg også veldig fornøyd med. Anonymkode: ca331...70e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vikarsykepleier Skrevet 5. april 2023 #15 Del Skrevet 5. april 2023 Da ble jeg inspirert av denne tråden og byttet fra DnB til Bulder jeg også. Det er særlig sparerenten som har vært utslagsgivende for meg. Jeg beholder Sbanken litt til og ser hvordan det går i mai når den blir en del av DnB før jeg eventuelt avslutter den også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Del Skrevet 4. januar 2024 Nettopp søkt om rammelån i BB og fikk innvilget med medlåntaker. Søkte 29. Des. Fikk tilsendt visa kort idag. Hvor lang tid etter mottak av visakort tok det før lånebeløp var tinglyst og tilgjengelig? Ikke hørt noe om lånet siden 29. Nå har det jo vært et par helligdager pga nyttår men burde vel høre noe snart? Anonymkode: 7b356...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå