AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg er i permisjon med en bestemt frøken på 11 måneder. Far ble kjøpt ut av permisjonen, så jeg har vært hjemme fra fødsel av - og NÅÅÅ begynner jeg å gå lei 😅 Jenta vår er virkelig vanskelig å gjøre tilfreds altså. Godt med temperament og vilje, fint det - men hun kjeder seg ekstremt fort og hun synger klagesang hele dagen. Ingen leker er morsomme, å være på lekeplassen er gøy i 5 minutter, sitte i vogna på tur er pyton. Jeg vet ikke lenger hva vi kan fylle dagene med. Det eneste hun virkelig elsker er å bade, musikk og klisse med maten. Men vi kan ikke bare gjøre det fra morgen til kveld. 🙈 Hvilke leker liker deres barn i denne alderen? Og har dere noen tips til aktiviteter? 💁♀️ Anonymkode: cb4dc...0e8
Regnbuefisk Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 Favorittleken her i den alderen var uten tvil et sett med sånne kopper man putter inni hverandre eller bygger tårn med. De lekte han med hver eneste dag i flere måneder. Har aldri fått så mye valuta for 19 kr før 😂 ellers var roting i kjøkkenskapene en høydare. Bokser, visper, kjeler og lokk osv osv. Lekeplass var ikke noe særlig gøy før godt over året.. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Kanskje dette er nyttig lesning (har ikke prøvd selv ennå, min er bare et par mnd): https://www.janetlansbury.com/2011/11/how-to-stop-entertaining-your-baby/?fbclid=IwAR1-dPD_eCOia1Gmy4kAqQd8SV2rBMbZMWYm8NnQV_p2LC1HZwvRZCCjOmg Anonymkode: cd23b...f89
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Puttekasse, leker med lyder og stabletårn har vært supert her. Går hun enda? Hva med en gåvogn. Føler 11 mnd. Er en vanskelig alder om de ikke er mobile, de vil så gjerne så mye, og så får de det ikke til. Anonymkode: 8314a...532
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Vi hadde en boks med mye rart oppi, alt fra hårbånd til sløfer. Den kunne hun sitte med i timesvis å putte ting oppi og utav. Så jeg anbefaler å lage masse bokser med ting hun nødvendigvis ikke har sett før (må være spennende) som er trygge å leke med. En eske kleenex hvor hun kan dra ut alle serviettene er supergøy. Leketunell er også verdt invisteringen i denne alderen. Anonymkode: 20c98...93a 1
princeofithilien Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Kanskje dere kan gå i åpen barnehage? 1
Slitenmamma Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Har dere prøvd å male? Det er jo litt slissete. Gå på stranden, gå i skog om mark, få deg en bæremeis eller sjal som du kan bære henne i.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 princeofithilien skrev (7 minutter siden): Kanskje dere kan gå i åpen barnehage? Åpen barnehage anbefales varmt fra meg 😊 -Men vet ikke helt hvordan det er i disse korona-tider.... Anonymkode: 0b45e...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Har du er stort lekebudskjett så ville jeg kjøpt en klatretrekant. Barnet vårt elsket å klatre på denne til og med lenge før hun kunne gå. Det er veldig populært i montessori miljøer https://lekeakademiet.no/sr-klatretrekant-pastell-1106-wee-pastel.html Anonymkode: 20c98...93a
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Puttekasse, leker med lyder og stabletårn har vært supert her. Går hun enda? Hva med en gåvogn. Føler 11 mnd. Er en vanskelig alder om de ikke er mobile, de vil så gjerne så mye, og så får de det ikke til. Anonymkode: 8314a...532 Hun har tusenvis av leker 😅 puttekasse, bøker, leker med lyd, bamser, klosser.. Hun går ikke enda, nei 🥴 så er nok mye frustrasjon i den lille kroppen. Vet jo det er en fase, men herlighet så slitsomt altså.. AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi hadde en boks med mye rart oppi, alt fra hårbånd til sløfer. Den kunne hun sitte med i timesvis å putte ting oppi og utav. Så jeg anbefaler å lage masse bokser med ting hun nødvendigvis ikke har sett før (må være spennende) som er trygge å leke med. En eske kleenex hvor hun kan dra ut alle serviettene er supergøy. Leketunell er også verdt invisteringen i denne alderen. Anonymkode: 20c98...93a Vi har en kurv med sånne ting, men hun har desverre ikke ro i rompa (aldri hatt det) til å holde på med noe over tid. Det blir å rive ut noen ting i et minutt, før hun flyr over til neste ting. Leketunell har vi, men vil helst krabbe under bena våres og stoler 😅 Ts Anonymkode: cb4dc...0e8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 princeofithilien skrev (21 minutter siden): Kanskje dere kan gå i åpen barnehage? AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Åpen barnehage anbefales varmt fra meg 😊 -Men vet ikke helt hvordan det er i disse korona-tider.... Anonymkode: 0b45e...1ae Ingen åpne barnehager er åpne her dessverre 😶 Ts Anonymkode: cb4dc...0e8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #12 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har du er stort lekebudskjett så ville jeg kjøpt en klatretrekant. Barnet vårt elsket å klatre på denne til og med lenge før hun kunne gå. Det er veldig populært i montessori miljøer https://lekeakademiet.no/sr-klatretrekant-pastell-1106-wee-pastel.html Anonymkode: 20c98...93a Så veldig fin ut, men var litt voldsom pris 😅 Ts Anonymkode: cb4dc...0e8
princeofithilien Skrevet 28. april 2021 #13 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ingen åpne barnehager er åpne her dessverre 😶 Ts Anonymkode: cb4dc...0e8 Det var trist, men så snart de åpner igjen burde dere prøve! Jeg har ingen barn selv, men jobber i en åpen barnehage, vi har vært åpne hele tida siden i høst, vi har heldigvis et veldig stort lokale, men det er klart det er mye å tenke på med smittevern (i dag har jeg blant annet vaska alle lekene i oppvaskmaskin etter at barna hadde dratt hjem). De voksne har munnbind under samlingsstund. Det går veldig fint! Håper det blir en mulighet dere kan benytte dere av seinere!
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #14 Skrevet 28. april 2021 Går hun ikke i det hele tatt,eller bare ikke selv? I akkurat den alderen var det mannen som var i permisjon, men det han sa han gjorde med vår jente var -øve på å gå rundt og rundt og rundt kjøkkenøya (hun gikk om hun hadde en å holde i) -rote i kjøkkenskuffer -bade i plaskebasseng -gå til nærmeste skog/besøksgård/lekeplass/stall(jeg driver mest hest)/strand osv og bare la henne krabbe rundt og utforske kongler, steiner osv i timesvis. -besøke barnehagen hun hadde fått plass i (dette går jo ikke nå, men kanskje ihvertfall besøke uteområdene helger og ettermiddager når det er stengt hvis det er lov). Det var også i akkurat den alderen hu lettest aksepterte å sitte i bæresele på ryggen mens vi gikk lange turer, det var deilig! Anonymkode: 52251...eda
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #15 Skrevet 28. april 2021 Er vognen vendt mot deg eller vekk fra deg? Om mulig kan du prøve å snu vognen? Vi hadde en trille hvor barnet ikke kunne se meg når vi gikk tur- da var hun veldig mye mindre tålmodig enn når hun satt i den vanlige vognen hvor vi kunne se på hverandre. Er det mulig å dra et sted og se på dyr? Sauer eller hester f.eks? Ellers har mine vært endel med meg når jeg f.eks bretter klær. Veldig lite effektivt, men de har iallefall likt å boltre seg i (rene) kleshauger. Og å rote i skuffer på kjøkkenet. Vi hadde også en babydisse (huske) på loftet. Veldig populært å dukke unna slik at de ikke traff oss med dissen (eller late som man blir truffet og falle på gulvet). Anonymkode: bd0dd...bac 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå