Gå til innhold

Kjemiske graviditeter eller bare tilfeldigheter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Prøver på syvende måneden uten resultat her. Nå, sist syklus fikk jeg en svak positiv test/skyggestrek på dpo 9/10 og deretter negativ test dpo 11/12 og mensen kom en dag før ventet. Kraftigere blødning enn vanlig. 

Lignende skjedde i pp.3. Svak positiv test dpo 7/8 og deretter negative tester etterfulgt av mens.

Trodde i pp3 at det bare var skyggestrek, men nå som det har skjedd to sykluser mistenker jeg at det kan være kjemiske graviditeter? 

Begge gangene fikk jeg kun svak strek på testene én gang, og deretter negative tester påfølgende dager før mens, ingen tegn til gradvis forsvinning av streken liksom. 

Har regelmessig syklus på 27-30 dager. Har brukt RFSU test ofte strimlene. 

Noen med tanker eller erfaringer? Er dette noe jeg burde ta opp med gyn? 

Legger ved bilde av testene fra pp3 og pp7 med svak strek (som deretter ble etterfulgt av negative tester). 

7ABBD139-7C61-4C67-A096-13D6729E444C.jpeg

E9089E40-892B-4848-8C10-86195B975E7E.jpeg

Anonymkode: 0410c...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan være kjemisk, og det kan være feil på testene. Rfsu er kjent for skyggestreker.

Anonymkode: 7b65c...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skyggestrek. Slutt å teste så tidlig. 

Anonymkode: 751a9...581

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg har vært gravid har jeg aldri fått så tydelig strek så tidlig som 8-9 DPO... det har vært en antydning, men ikke synlig på et bilde. Men jeg bruker et bedre merke, da. Stoler ikke på RFSU. 

Anonymkode: cda21...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De gangene jeg har vært gravid har jeg aldri fått så tydelig strek så tidlig som 8-9 DPO... det har vært en antydning, men ikke synlig på et bilde. Men jeg bruker et bedre merke, da. Stoler ikke på RFSU. 

Anonymkode: cda21...ab0

Skjønner! Da skal jeg bruke et annet merke fremover...ikke at kjemiske er noe å henge seg opp i, og forstår at det sikkert er bedre å teste etter IKM så man slipper å forholde seg til slike streker..men ble plutselig usikker på om jeg burde ta det opp med gyn, kanskje det er et problem hvis jeg har hatt to kjemiske..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner! Da skal jeg bruke et annet merke fremover...ikke at kjemiske er noe å henge seg opp i, og forstår at det sikkert er bedre å teste etter IKM så man slipper å forholde seg til slike streker..men ble plutselig usikker på om jeg burde ta det opp med gyn, kanskje det er et problem hvis jeg har hatt to kjemiske..? 

Jeg har hatt to kjemiske, og det har ingenting å si. De aller, aller fleste opplever kjemiske graviditeter, selv om de færreste vet om det. Men jeg tror ikke du har hatt kjemiske heller, i hvertfall ikke den første gangen, det er ytterst sjeldent at man tester positivt så tidlig som 7 dpo. 

Anonymkode: 5253f...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bestill tidligstrimler fra babyplan.no :) 

Anonymkode: 5a1d3...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rfsu er kjent for skyggestreker. De trenger også litt mer HCG enn andre merker for å slå ut skikkelig. 

Jeg har hatt 2 kjemiske. Da hadde jeg svak strek i 3 dager, type 9, 10, 11 dpo. Mens var da 1 dag forsinket. 

Hvis du har vært gravid så kommer ikke mensen for tidlig iallefall, for kroppen har begynt å produsere hormoner som stopper mensen. Om befruktningen blir utstøtt tidlig har det fortsatt vært hormoner i bildet og en dag eller flere er vanlig med forsinket mens da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Niny skrev (2 timer siden):

Rfsu er kjent for skyggestreker. De trenger også litt mer HCG enn andre merker for å slå ut skikkelig. 

Jeg har hatt 2 kjemiske. Da hadde jeg svak strek i 3 dager, type 9, 10, 11 dpo. Mens var da 1 dag forsinket. 

Hvis du har vært gravid så kommer ikke mensen for tidlig iallefall, for kroppen har begynt å produsere hormoner som stopper mensen. Om befruktningen blir utstøtt tidlig har det fortsatt vært hormoner i bildet og en dag eller flere er vanlig med forsinket mens da. 

Dette var oppklarende. Takk😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...