Gå til innhold

Blir man generelt mislikt av de fleste hvis man er rolig og introvert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det slik at hele samfunnet favoriserer de utadvendte og de som har sterke meninger? Man må hele tiden mene noe og ta mye plass, så blir man likt av andre. Nesten ingen vil ansette introverte folk, eller? Er vi en forhatt gruppe i samfunnet? På en måte uønsket? 

Anonymkode: 3618d...f07

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Omvendt. Har du sterke meninger og sier fra om ting, blir du mislikt. 

Anonymkode: c566f...393

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan helt fint ytre sine sterke meninger selv om man er introvert. Introvert er altså ikke ensbetydende med at man er en forskremt person som sitter stille innerst i et hjørne.

Anonymkode: 26540...f88

• Liker 3
Skrevet

Det er trolig omvendt:) De som tar mye plass og har sterke meninger blir mer mislikt.

AnonymBruker
Skrevet

Men likevel flokker folk rundt denne typen mennesker som fluer rundt lys. 

Anonymkode: e84ab...355

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som introvert har jeg ikke opplevd å føle meg mislikt, nesten tvert i mot. Det kan ta litt lengre tid før folk blir kjent med meg, og jeg pleier i enkelte situasjoner å påpeke at jeg er introvert så folk ikke skal tro det er jeg som misliker dem dersom jeg er tilbaketrukken.

I en tidligere jobb fikk jeg oppfordring fra sjef om å delta mer aktivt på møter, samtidig som han påpekte at når jeg først sa noe, så fanget jeg alles oppmerksomhet. Vel. Mon tro om det kan være fordi jeg lytter og holder kjeft til jeg faktisk har noe fornuftig å si i stedet for å komme med all slags prat bare for å si noe?

Jeg har sterke meninger og sier i fra om ting, når det er på sin plass. Jeg bare gidder ikke bable om uvesentligheter.

Det verste er de som tror de skal "hjelpe" den stakkars introverten til å bli mer aktiv. 🤦‍♂️

Anonymkode: 9cbd1...255

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg ble det ikke et problem før jeg havnet på en arbeidsplass med påfallende mange adhd-mennesker. 

Anonymkode: ab261...5a0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det slik at hele samfunnet favoriserer de utadvendte og de som har sterke meninger? Man må hele tiden mene noe og ta mye plass, så blir man likt av andre. Nesten ingen vil ansette introverte folk, eller? Er vi en forhatt gruppe i samfunnet? På en måte uønsket? 

Anonymkode: 3618d...f07

Nei?

Jeg foretrekker rolige mennesker over utadvente og brautende mennesker.

Ingenting er verre og mer slitsomt enn folk som tar mye plass og skal ha oppmerksomhet.

• Liker 1
Skrevet

Du blir likt av andre innadvendte, men er de usikre kan det hende de ikke tør å ta kontakt. En del utadvendte som ikke kan forstå. Jeg merker stor forskjell fra da jeg var innadvendt og usikker og nå som jeg er innadvendt og mer selvsikker. Jeg kan bli festens midtpunkt selv om jeg er innadvendt, men ulempen er fremdeles at mange ikke forstår seg på meg. Når jeg gir de mye oppmerksomhet tidlig på kvelden og kutter ned på den så tror de at jeg ikke liker dem😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I privatlivet er det viktig å være pratsom og humørfylt!

Anonymkode: 982f7...469

Skrevet

Nei 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må ikke være ekstrovert for å ta plass, så det har ingen direkte sammenheng. Men man må ta plass i dagens liv og arbeidsliv, hvis ikke blir man rett og slett overkjørt. 

Anonymkode: b9afc...b11

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg er introvert, og det er både folk som liker meg, ikke liker meg, og er helt nøytrale til meg. Sånn tenker jeg det er med alle mennesker uansett hvilken personlighet de måtte ha. 

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk er at introverte blir like godt likt på feks en arbeidsplass, men det er mye vanskeligere for dem å få jobben i første omgang. Mange lar seg jo skremme at tåpelige annonser som ber om utadvendte selv til en lagerjobb.

Anonymkode: 90693...ca7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...