Gå til innhold

Hvorfor er sjokoladeplata blitt så himla dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ser at coop mega har 40 % på sjokoladeplater fra freia. Men med de 40 % ble prisen 29.90 kr alikevel. Er det bare mega som er veldig dyrt, eller har sjokoladeplatene blitt så dyre? 

Anonymkode: 6079c...9cb

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ser at coop mega har 40 % på sjokoladeplater fra freia. Men med de 40 % ble prisen 29.90 kr alikevel. Er det bare mega som er veldig dyrt, eller har sjokoladeplatene blitt så dyre? 

Så det skal være litt vanskeligere å legge på seg. 

Anonymkode: cbdaf...a04

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis er ikke sjokolade noe man må ha, så hvis den er for dyr er det bare å la være å kjøpe.

Anonymkode: fc314...fe3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

35kr er normal pris og rema og kiwi 

Anonymkode: 39f75...428

• Liker 2
Skrevet (endret)

Coop Mega er dyrere enn Rema og Kiwi i alle fall. Der koster sjokoladen til vanlig pris 34,90. Sjekket prisen nå på en kvittering jeg hadde liggende fra Kiwi, og jeg vet at Rema følger deres priser og omvendt.

29,90 etter at 40% er trukket fra, tyder på at de har veldig dyr sjokolade i utgangspunktet, ja.  Ca 41,80 kroner blir normal pris hos Coop Mega da.

EDIT:

lenge siden jeg har vært på Coop Mega (siden de er så dyre) men jeg mener å huske at prisen på sjokoladeplater lå på rundt 48,- så regnestykket over kan være feil. Noen får regne ut!

Endret av Million
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heldigvis er ikke sjokolade noe man må ha, så hvis den er for dyr er det bare å la være å kjøpe.

Anonymkode: fc314...fe3

jo er jo enig i det da :) , men syntes det var i overkant dyrt når det tross alt var 40%.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

29,90 er uansett billig i Norge

Anonymkode: e6522...e7c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

29,90 er uansett billig i Norge

det er det nok :) kjøper så sjeldent sjokoladeplate så vet egentlig ikke prisen. var den som hadde brownie i seg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare pga avgifter at sjokolade er blitt merkbart dyrere. Etterspørselen etter sjokolade verden over har økt, og når middelklassen i Kina og India etterspør noe er de ganske mange. Det finnes ikke nok kakaoplantasjer i verden for å dekke etterspørselen, og dermed er prisene på kakao gått i været. 

Anonymkode: 6db95...fcc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (4 minutter siden):

Coop Mega er dyrere enn Rema og Kiwi i alle fall. Der koster sjokoladen til vanlig pris 34,90. Sjekket prisen nå på en kvittering jeg hadde liggende fra Kiwi, og jeg vet at Rema følger deres priser og omvendt.

29.90 etter at 40% er trukket fra, tyder på at de har veldig dyr sjokolade i utgangspunktet, ja.  Ca 41,80 kroner blir normal pris der da.

Lær deg matte

• Liker 1
Skrevet (endret)

Lær deg matte

Hva er feil?

(og nei, jeg er ikke god i matte, og gidder ikke sette meg på skolebenken i 50-årene for det)

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare pga avgifter at sjokolade er blitt merkbart dyrere. Etterspørselen etter sjokolade verden over har økt, og når middelklassen i Kina og India etterspør noe er de ganske mange. Det finnes ikke nok kakaoplantasjer i verden for å dekke etterspørselen, og dermed er prisene på kakao gått i været. 

Anonymkode: 6db95...fcc

Interessant. Så det er bare en naturlig konsekvens av at andre mennesker får det bedre. Ergo burde TS være lykkelig og sette pris på prisstigningen. :duskedame:

Anonymkode: cbdaf...a04

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør meg, jeg har ikke peiling, spiser aldri sjokolade, det er ikke bra for kroppen.

Anonymkode: ec0f4...192

AnonymBruker
Skrevet

Lær deg matte

Hei Ts her. Alltid lurt på Hvorfor enkelte føler behovet for å skrive et slikt surt svar til andre mennesker . Hva med å ha sagt dette på en litt hyggeligere måte? :)  det er ikke noe som skaper en hyggelig diskusjon ihvertfall.

• Liker 18
Gjest Føsleguri
Skrevet

Hva er feil?

(og nei, jeg er ikke god i matte, og gidder ikke sette meg på skolebenken i 50-årene for det)

Du har lagt til 40 % på 29,90.

Riktig svar er x - 40 % = 29,90. Og x er da ca. 49,80.

Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Hva er feil?

Ordinærpris ville vært 49,83.

Tilbudspris er 60% (100% - 40% rabatt). 29,90 kr/60% = 0,4983 x 100 = 49,83 kr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør meg, jeg har ikke peiling, spiser aldri sjokolade, det er ikke bra for kroppen.

Anonymkode: ec0f4...192

Jeg spurte ikke deg heller haha.. Jeg lagde en tråd der de som visste kunne svare. Fint at du ikke spiser sjokolade :) ikke noe er bedre enn det.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
PetterKanin skrev (Akkurat nå):

Ordinærpris ville vært 49,83.

Tilbudspris er 60% (100% - 40% rabatt). 29,90 kr/60% = 0,4983 x 100 = 49,83 kr.

29,90 × 30% = ca 10 kr. Dvs ordinærpris = 40 kr. Runder av for vi ikke betaler med ører lengre 

Anonymkode: dbd52...d2e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er feil?

Utregningen, ca kr 50,- er før pris, trekk fra 40 % dvs 20 og man får 30

Skrevet (endret)

29,90 × 30% = ca 10 kr. Dvs ordinærpris = 40 kr. Runder av for vi ikke betaler med ører lengre 

Anonymkode: dbd52...d2e

Det må være feil. Jeg har vært i den butikken mange ganger, og de tar IKKE 40 kroner for store sjokoladeplater der. Snarere nesten 50.

Endret av Million
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...