Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 3 flotte barn på 9,6 og 3 år. Ble uplanlagt gravid med nr 4 ifjor sommer. Etter mye fram og tilbake og en stressende tid valgte jeg å ta abort i uke 7. De fant ikke hjertelyd på ultralyd på sykehuset så ikke sikkert det hadde gått bra uansett. Hadde de funnet hjertelyd hadde jeg ikke klart å gjøre det. Mannen var i utgangspunktet ikke klar for flere barn da. Gikk forsåvidt greit en god stund etterpå men nå som barnet skulle vært her så føler jeg bare at vi mangler en.. Har ekstrem skyldfølelse og klarer ikke å slippe tankene på dette barnet. I panikk steriliserte mannen min seg itilegg. Men nå ser vi begge at dette nå ble helt feil og han vil la seg refertilisere. Jeg er 42 år nå og han 45 år. Burde vi gjennomføre el glemme? Jeg har snakket med fastlege og psykolog uten at det har hjulpet. Itilegg maser barna om å få et søsken til, de vet ingenting om alt som har skjedd. 

Anonymkode: 29795...599

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for et barn nr.4.

Har en 3-åring fra før, og ble gravid igjen da hun var 8 mnd. Det kom som et stort sjokk på oss og vi valgte abort. Jeg angrer fortsatt og har hatt store problemer med å psykisk klare å komme meg videre. I fjor bestemte vi oss for å prøve igjen. Da endte det med MA i uke 8. Nå er jeg gravid på nytt, og i uke 10. Min mann og jeg er like gamle som dere. Jeg blir 43 like før termin. Ser på det å få barn igjen som en stor gave. Skyldfølelsen etter aborten vil nok aldri bli helt borte, men gleder meg over at vi nå (forhåpentlig) får en ny sjanse. 

Anonymkode: 6d767...b7d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har lyst og kapasitet? Jaaaa!!! Kjør på kjære deg! 

Anonymkode: 81025...da8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke SÅ uvanlig å få barn når man er 42, så det er jo ikke "for sent" hvis du kan bli gravid. Men på den annen side er det noe med å ta konsekvensen av at man har sterilisert seg. Siden en refertilisering ikke gir "garantert" resultat, samtidig som din fertilitet går raskt nedover, er det jo et veldig usikkert sjansespill å skulle gjennomgå enda et inngrep. 

Anonymkode: c4bd2...f2b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det må være helt opp til dere. Dere har ko relativt unge barn fra før, så det sitter vel enda i kroppen og dere vet (i den grad an kan vite) hva dere har i vente.
Jeg er selv 42 og for meg ville det vært uaktuelt å prøve å få et barn til nå av mange årsaker som andre synes er feile. Men som sagt.. dette må dere selv avgjøre.

Anonymkode: ed1c7...822

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å angre på det 4 barnet. Men du kan angre for at du ikke fikk det. Jeg ville kjørt på. Du er ikke for gammel og det kommer nok bare til å berike familien deres :)

Anonymkode: 7bdee...542

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde glemt det om jeg var deg. I mine øyne er du for gammal. 

Anonymkode: 1fa8e...531

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe lignende; i et relativt nytt forhold ble jeg uplanlagt gravid som 38-åring, har to barn i barneskolealder fra tidligere forhold. Ante ikke om jeg skulle beholde eller ikke, men kjæresten min la kraftig press på meg så jeg tok abort. Jeg angrer den dag i dag, det er ekstremt vondt. Barnet skulle vært snart 6 måneder nå, om jeg hadde beholdt. Prøver nå desperat å bli gravid igjen, som 39-åring, snart 40, men har ikke lykkes etter fire forsøk. Er deprimert og sliter med selvmordstanker. Abort anbefales ikke. 💔

Anonymkode: 15562...bc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har 3 flotte barn på 9,6 og 3 år. Ble uplanlagt gravid med nr 4 ifjor sommer. Etter mye fram og tilbake og en stressende tid valgte jeg å ta abort i uke 7. De fant ikke hjertelyd på ultralyd på sykehuset så ikke sikkert det hadde gått bra uansett. Hadde de funnet hjertelyd hadde jeg ikke klart å gjøre det. Mannen var i utgangspunktet ikke klar for flere barn da. Gikk forsåvidt greit en god stund etterpå men nå som barnet skulle vært her så føler jeg bare at vi mangler en.. Har ekstrem skyldfølelse og klarer ikke å slippe tankene på dette barnet. I panikk steriliserte mannen min seg itilegg. Men nå ser vi begge at dette nå ble helt feil og han vil la seg refertilisere. Jeg er 42 år nå og han 45 år. Burde vi gjennomføre el glemme? Jeg har snakket med fastlege og psykolog uten at det har hjulpet. Itilegg maser barna om å få et søsken til, de vet ingenting om alt som har skjedd. 

Glem... Hvorfor vil dere ha et barn til? Sånn utenom at du ble uplanlagt gravid og tok abort. Husk alle graviditeter, søvnløse netter, bekymringer, osv... Nå kan alle slå på barnetv på lørdag selv og dere kan ta en kaffekopp i senga dere to. 

Anonymkode: 429d8...8c1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Glem... Hvorfor vil dere ha et barn til? Sånn utenom at du ble uplanlagt gravid og tok abort. Husk alle graviditeter, søvnløse netter, bekymringer, osv... Nå kan alle slå på barnetv på lørdag selv og dere kan ta en kaffekopp i senga dere to. 

Anonymkode: 429d8...8c1

TS har tre barn fra før. Tror nok hun kjenner til problematikken med våkenetter og bekymringer og har tatt det med i betraktningen. 

Anonymkode: 6d767...b7d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvis han refertiliserer seg, må han betale med egen lommebok som vil koste mellom 20 000,- og 40 000,- i tillegg er det aldri en garanti at han vil kunne lage barn igjen etter en slik operasjon

I tilegg er du faktisk blitt 42 år. Så om dere nå skulle gått gjennom dette, så kam det hende dere vil slite med å få til å bli gravid. Og helt ærlig, du er faktisk for gammel til å få en baby. Skal du være over 60 år når barnet er konfirmant?

Vær takknemlig for barna du har, og heløer nyt livet.

Anonymkode: 54e80...230

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare nei. 

Anonymkode: f8c75...87b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle, skjønner det er delte meninger om dette. Vi grubler litt til.. Ikke alle som kan få barn tidlig når man ikke har møtt den rette.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er for gammel. Du kommer til å være den eldste moren i barnehagen, klassen på skolen osv. 

Anonymkode: 6093c...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar alle, skjønner det er delte meninger om dette. Vi grubler litt til.. Ikke alle som kan få barn tidlig når man ikke har møtt den rette.. 

Nei, alle treffer ikke den rette før man er litt eldre. Men det er jo ikke noe problem for deg, du traff den rette for 10 år siden og har fått flere barn så for deg er jo ikke det relevant.

Anonymkode: d46be...7cb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, du er for gammel. Du kommer til å være den eldste moren i barnehagen, klassen på skolen osv. 

Hva er så dramatisk med det da? 

Anonymkode: 359b1...ce9

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har aldri skjønt dette argumentet. 

Sitter folk på informasjon om alderen på andre foresatte? Jeg har virkelig ingen peiling på hvor gamle de andre foreldrene i barnehagen er. Folk eldes dessuten svært forskjellig, og det er nærmest umulig å utpeke hvem som er eldst og yngst. Kunne ikke brydd meg mindre heller. 

Kjendismødre som Cecilie Skog og Maria Bonnevie har begge fått flere barn i 40-årene. Tror ingen ser på dem og tenker de ser eldgamle ut i forhold til resten av foreldrene.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjør på om du ønsker og orker! Her jeg bor er det helt vanlig å få barn i tidlig førtiårene, så jeg syns ikke 42 er for sent. Ser ikke bort i fra at jeg kan finne på å ønske meg en til når jeg nærmer meg 42 om et par år. Flere av foreldrene til barna som går i klassen til min eldste var mellom 40 og 45 når de fikk de barna som er mitt barns klassekamerater.

Anonymkode: ea36a...ca4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

So what??

Anonymkode: 70c3c...780

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Sandie skrev (4 timer siden):

Har aldri skjønt dette argumentet. 

Sitter folk på informasjon om alderen på andre foresatte? Jeg har virkelig ingen peiling på hvor gamle de andre foreldrene i barnehagen er. Folk eldes dessuten svært forskjellig, og det er nærmest umulig å utpeke hvem som er eldst og yngst. Kunne ikke brydd meg mindre heller. 

Kjendismødre som Cecilie Skog og Maria Bonnevie har begge fått flere barn i 40-årene. Tror ingen ser på dem og tenker de ser eldgamle ut i forhold til resten av foreldrene.

Foreldre som bryr seg om alderen til andres barn har litt for lite å gjøre 🙄

Anonymkode: 70c3c...780

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...