AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #1 Skrevet 28. april 2021 Jeg vet det er slutt og at man da skal legge all gammel irritasjon vekk, men det er spesielt en ting som får meg så utrolig sint. I starten av forholdet så brukte han mye tid med meg og mindre med kameraten sin. Da antok kameraten at jeg nektet typen å reise dit. Så de hadde ikke kontakt på et helt år. Dette førte til at kameraten hatet meg og kalte typen min for tøffel. Fra typen sin side så syns han det var kjipt å alltid være den som reiste til kameraten, aldri motsatt. Så han gadd ikke følge opp vennskapet fordi det gikk en vei, men prate med kameraten om det gjorde han heller ikke. Så viser det seg at kameraten hele veien har tenkt at jeg er kontrollerende også. Det er jo helt motsatt, typen bestemte alt. Hva slags klær, hva slags venner, hvilke type jobb jeg kunne ha, hvordan jeg skulle fungere, ja, alt. Dette rettet heller ikke typen på og lot fyren tro det han ville. Fyren trodde også at det var jeg som bestemte at typen ikke kunne drikke sprit! Han prøvde derfor alltid å presse typen til å drikke sprit. Tenk så mye hat mot meg som ikke stemmer.. Så til en fest da så ble det stilt et spørsmål til meg om jeg kunne gå å blande en dram til gubben min. Jeg svarte nei. Og da klikket det for den fyren for nå gadd han ikke være med på dette mer. Jeg var en syk kjerring som typen bare burde kvitte seg med. Typen har gjentatte ganger fortalt kompisen at han ikke tåler sprit fordi han klikker psykisk. Han har også lett for å få magesår og prøver å holde seg unna. Både lege og psykolog har bedt typen om å ikke drikke. Alle andre venner og hele familien hans kjenner også til det. Så nei, jeg ville ikke blande en dram til gubben. Kameraten nektet å tro på det, mente at det var noe han bare sa for å beskytte meg. Den kvelden fikk jeg da kjeft av typen min for å ha svart på spørsmålet som jeg fikk. Det jeg burde gjort var å si ja blande drammen og la gubben bestemme om han drakk eller ei. Jeg var beruset selv og tenkte ikke lengre enn at jeg svarte på et direkte spørsmål. Som følge av alt det der så følte kompisen fortsatt sinne mot meg. Typen sa en kveld etter det at han stakkars kompisen tør ikke komme inn til oss mer. Ingen har pratet med meg om hendelsen. Typen har forklart nok en gang hva som skjer om han drikker sprit. De har ordnet opp som venner mens jeg blir behandlet som luft. Mange måneder senere forteller typen at han vil ut av forholdet og at han har tenkt på det lenge. Han sier at om han skal inn i et forhold igjen så blir det med noen som kommer overens med alle og som ikke er som meg?! Jeg er god venn med alle andre han omgås, både kollegaer, venner og familie. Det er kun han ene her som det har vært kræsj med hele veien. Skal sies at kameraten hater at jenter har egne meninger. Så da jeg mente samboer skulle bidra mer hjemme så var jeg feminist.. Nå er det slutt, jeg og barnet måtte finne oss et nytt sted å bo. Det føltes som om han valgte denne kameraten fremfor oss.. Noe jeg kan si eller gjøre nå i ettertid bare for å ha satt ned foten for siste gang? Et eller annet for å få ut det grusomme sinne over de to gubbene og denne vonde situasjonen? Anonymkode: 14db7...b78
Tanuki Skrevet 28. april 2021 #2 Skrevet 28. april 2021 La det være, de to fortjener hverandre. Du har det mye bedre uten slike i livet ditt. 10
Juniper Skrevet 28. april 2021 #3 Skrevet 28. april 2021 Du er heldig som blir dyttet ut av det forholdet der! Det er veldig usunt for deg! Gå videre! Med litt tid og avstand så blir ting bedre! 8
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #4 Skrevet 28. april 2021 Tanuki skrev (7 minutter siden): La det være, de to fortjener hverandre. Du har det mye bedre uten slike i livet ditt. Jeg er bare så sint! Det er så urettferdig. Anonymkode: 14db7...b78 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #5 Skrevet 28. april 2021 Slike folk går det ikke an å snakke til på en ordentlig måte, så jeg mistenker at du uansett aldri kommer til å få siste ord i denne saken. I verste fall skaper du bare mer frustrasjon og drama for deg selv. Anonymkode: 33677...7b8 4
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #6 Skrevet 28. april 2021 Det morsomme er at forrige gang han drakk med denne kompisen, ca 4 mnd etter hendelsen, så fikk han faktisk magesår og havnet på sykehuset. Anonymkode: 14db7...b78
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #7 Skrevet 28. april 2021 Sånn som det der er litt som å diskutere på KG faktisk. Akkurat sånn jeg føler. Det handler om at mange mennesker rett og slett ikke innehar evnen til å tenke og forstår utenfor sin egen virkelighet. Jeg mener det er en konsekvens av sosiale medier, som gjør at mennesker bare ikke har den samme evnen til å tenke og håndtere tanker og følelser som mennesker gjorde før i tiden. Utviklingen går rett og slett for raskt for menneskeheten. Anonymkode: 470f1...29b
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #8 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn som det der er litt som å diskutere på KG faktisk. Akkurat sånn jeg føler. Det handler om at mange mennesker rett og slett ikke innehar evnen til å tenke og forstår utenfor sin egen virkelighet. Jeg mener det er en konsekvens av sosiale medier, som gjør at mennesker bare ikke har den samme evnen til å tenke og håndtere tanker og følelser som mennesker gjorde før i tiden. Utviklingen går rett og slett for raskt for menneskeheten. Anonymkode: 470f1...29b Det er faktisk sant. Anonymkode: 5a3ad...09f
Gjest O.G. Skrevet 28. april 2021 #9 Skrevet 28. april 2021 Tror du bare skal være glad til for å bli kvitt denne veike fyren.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #10 Skrevet 28. april 2021 30 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er god venn med alle andre han omgås, både kollegaer, venner og familie. Det er kun han ene her som det har vært kræsj med hele veien. Har du kontakt med noen av disse nå? Hva tenker evt. de om ham? Anonymkode: ba591...f29
AnonymBruker Skrevet 28. april 2021 #11 Skrevet 28. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har du kontakt med noen av disse nå? Hva tenker evt. de om ham? Anonymkode: ba591...f29 Familien hans støtter meg. Jeg er nesten alene med barnet så. Anonymkode: 14db7...b78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå