Gå til innhold

Når du planlegger å kjøpe deg en fin bukett til selskapsbordet ditt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

...kunne du heller ha vurdert en fin blomsterkrans der istedenfor? Hatt et passelig stearinlys og fin lysestake i midten og gledet deg over nydelig pynt som nytes fra alle sider, selv om det som oftest er forbundet med begravelser og triste tilstander. 

Jeg kunne faktisk godt ha tenkt meg det, men jeg syns det blir litt altfor dyrt i hverdagen. Kr. 1800,- for denne her. 
F. eks. en st.hans-sommerfest, på bryllupsbord foran brudeparet, rundt-tall-jubilant...hva syns du?
God idè eller fullstendig neitakk for din del? De kan jo lages på mange måter; frodige og ikke så strenge i formen...               
                                                                                                                                   :rodmer:  Åhh...vakkert dette her altså! 
803412_1.jpg?sw=800&sfrm=jpg&q=80

Endret av Hoppetaujenta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kunne jeg nok ikke tenkt meg. Forbinder de kransene med blomsterkransen til midsommar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fin krans! Men ikke på et bord som ikke forbindes med dødsfall. 

Anonymkode: 2e618...e7c

• Liker 5
Skrevet

Den var aldeles nydelig og jeg kunne gjerne hatt det på bordet, men litt mindre omkrets.

Kjenner noen som jobber i begravelsesbyrå og for noen år siden så tok h*n med seg en krans hjem etter begravelsen. Kransen var laget av ting fra naturen, kongler, kvister osv. den ble hengt på veggen i stua. DEN var fin den 🥰

Skrevet

Jeg er i grunnen mer glad i blomsterdekorasjoner som f.eks. denne:

210370_blomster_dekorasjon.jpg?scale=600x0

• Liker 6
Skrevet

Nei, det forbinder jeg kun med begravelser.

• Liker 3
Skrevet
Blomsterpotta skrev (3 timer siden):

Den var aldeles nydelig og jeg kunne gjerne hatt det på bordet, men litt mindre omkrets.

Kjenner noen som jobber i begravelsesbyrå og for noen år siden så tok h*n med seg en krans hjem etter begravelsen. Kransen var laget av ting fra naturen, kongler, kvister osv. den ble hengt på veggen i stua. DEN var fin den 🥰

Den kransen skulle vel ha ligget på graven til avdøde og ikke henge på veggen til en som ikke kjente avdøde kransen var laget til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har jobbet i blomsterbutikk. Det tar lang tid og krever MYE materiale for å lage slike kranser, derfor koster de så mye. Hos oss var det også kun de utdannede blomsterdekoratørene som lagde kranser, ikke oss vanlige butikkansatte. De hadde høyere lønn og dermed høyere timespris for arbeidet.

Å bestille en borddekorasjon er nok bedre. De kan lages med plass til telys/kubbelys, og er en mer passende størrelse til et spisebord. Slike kranser er STORE, rundt en meter i diameter.

Anonymkode: d6e14...7b7

Skrevet

Joda, jeg vet at det ligger mye arbeid bak og de er verdt alt sammen...men man kan jo få mindre kranser
ala dem man henger på gravene til jul. Trenger ikke være noe som tar hele bordet. Jeg bare liker å se litt
på bruksområder og tradisjoner/vaner. Syns f. eks. det er for galt at nelliker bare skal brukes til begravelse, 
for de er jo helt nydelige og også mangefarget; de passer godt til å stå på bordet og gi glede syns jeg. 
313.jpg Jeg skal kjøpe sånne til helga. :jepp: 1_nellik_stell.jpg

Skrevet

Det finnes jo bordkranser i mer passende dimensjoner til bord til rundt 700-800 kroner.

Brukte det selv rundt kubbelys i bryllupet, med litt luftigere inntrykk enn den du viste.

Nelliker brukes så absolutt ikke bare i begravelse,  men en kan helt klart ikke si at en putter nellik i en bukett om personen som bestiller er I rett aldersgruppe- for den er jo begravelsesblomst 😅 Den som finnes i så utrolig mange flotte farger og varianter.

Skrevet

Det var veldig in til jul i fjor å ha adventsstake av tørkede blomster (kunne fått kjøpt på blant annet carousel i Oslo) og de var veldig vakre! De kan jo gjerne stå fremme året rundt..

C817FF50-C6FC-4EA3-8111-71ECA67A5B16.jpeg

07022495-A93F-4983-9E48-0D818D4B6E05.jpeg

9AAD439E-221B-4E46-8F60-CC989BCA388A.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...